Gå til innhold

The Handmaids tale - sesong 5

Hatsumomo

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan kona til Nick virkelig gå fra han? Jeg trodde skilsmisse var ganske uaktuelt i Gilead? Og jeg trodde i hvert fall ikke en kvinne kunne ta ut skilsmisse?

Anonymkode: cd780...5f4

Håper ikke de kjører på at det plutselig skal gå for henne. Skikkelig logisk brist.

Anonymkode: bc340...a5b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å være ærlig, jeg syntes denne sesongen var litt meh. Ja, den hadde sine øyeblikk, Serenas fødsel og påfølgende Handmaid-opplevelse. Men ellers synes jeg ikke de klarte å fange den uhyggen tidligere sesonger hadde.

Dere vet, den kvelende håpløsheten og konstante trusselen som var før. Det gikk sakte, men jeg satt som på nåler og slukte hvert sekund.

Nå gikk det bare sakte. Jada, skjønner at det var skummelt for June at Gilead var ute etter henne. Og at kanadierne plutselig var blitt et blodtørstig folkeslag. Men det er for lite troverdighet omkring det første, for lite detaljer og plot. Og de sinte kanadierne blir nesten som statister. De er bare en grå masse som slenger ut av seg noen kuler innimellom. Påkjørselen var et unntak.

Den endeløse filmingen av Junes ansikt har vi sett så mange ganger at det blir kjedelig. Og hun klarer ikke å formidle følelser, slik hun gjorde før. Serena er i det minste en fryd å se på.

Kanskje Elisabeth Moss er lei av å stå foran kameraet, og heller vil jobbe som director? Hun er sikkert flink, men dette blir som å hoppe etter Wirkola. Den eneste som ikke skuffer, med unntak av Serena, er kommander Lawrence. Du vet aldri hvor du har han, og han har herlig humor.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt at det ikke er flere episoder… Hva skal jeg se på nå? 

Anonymkode: 5f5a7...568

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol79 skrev (3 minutter siden):

Ble skikkelig skuffa av slutten, trodde det skulle skje noe med Hannah. Vi blir jo aldri ferdige.

Spoiler

Hvis du leser Gileads døtre vet du at det ikke vil skje.

Anonymkode: 46023...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Siden jeg ikke er spesielt fan av logiske brister: Kan noen fortelle meg hvordan Serena kom seg på toget? Hun rømte i det hun sto og gikk i, hun hadde vel neppe papirer på seg og babyen?

Hun fikk vel hjelp og papirer av samme fyren som hjalp June. 

Anonymkode: c5c00...131

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sol79 skrev (10 minutter siden):

Ble skikkelig skuffa av slutten, trodde det skulle skje noe med Hannah. Vi blir jo aldri ferdige.

De kunne jo ikke få Hannah nå, det kommer jo en sesong 6 før serien er ferdig. 

Anonymkode: c5c00...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):
  Skjul innhold

Spoiler

Hva skjer der?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.11.2022 den 21.12):
  Skjul innhold

hvem bryr seg om bøkene. Serien er jo helt annerledes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble så skuffa over denne episoden. Fikk se alt for lite av serena, Lawrence som jeg likte har blitt slem... Eller evt feig. Er ikke han øverste leder nå og så tør han ikke si et kvekk imot de andre kommandørene. Toskhau. Liker ikke han mer. Lurer på hva som skjer med nick. Er han arrestert? Er det derfor kona hans kan gå fra han? Er han ikke ansett som verdig kommandant? Og hun må vel isåfall gifte seg med en annen siden hun ikke kan være alenemor i gilead?

Eneste jeg likte var at janine er så tøff. Håper det går bra med henne. og så tror jeg aunt lydia kommer til å snu om og begynne å jobbe imot gilead.

Og Luke. Favoritten min. Ville såå at han også skulle klare å rømme. Gode mannen oftet seg fot sin kjære june 😭. Godt june kom seg på toget da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.11.2022 den 6.43):

For å være ærlig, jeg syntes denne sesongen var litt meh. Ja, den hadde sine øyeblikk, Serenas fødsel og påfølgende Handmaid-opplevelse. Men ellers synes jeg ikke de klarte å fange den uhyggen tidligere sesonger hadde.

Dere vet, den kvelende håpløsheten og konstante trusselen som var før. Det gikk sakte, men jeg satt som på nåler og slukte hvert sekund.

Nå gikk det bare sakte. Jada, skjønner at det var skummelt for June at Gilead var ute etter henne. Og at kanadierne plutselig var blitt et blodtørstig folkeslag. Men det er for lite troverdighet omkring det første, for lite detaljer og plot. Og de sinte kanadierne blir nesten som statister. De er bare en grå masse som slenger ut av seg noen kuler innimellom. Påkjørselen var et unntak.

Den endeløse filmingen av Junes ansikt har vi sett så mange ganger at det blir kjedelig. Og hun klarer ikke å formidle følelser, slik hun gjorde før. Serena er i det minste en fryd å se på.

Kanskje Elisabeth Moss er lei av å stå foran kameraet, og heller vil jobbe som director? Hun er sikkert flink, men dette blir som å hoppe etter Wirkola. Den eneste som ikke skuffer, med unntak av Serena, er kommander Lawrence. Du vet aldri hvor du har han, og han har herlig humor.

jeg syns june klarer å formidle følelser helt fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt skuffa over at dette ikke var siste sesong. Hadde vært helt greit om de avslutta serien nå, synes det begynner å bli litt vel langtekkelig..

Anonymkode: 5d92d...a92

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ble litt skuffa over at dette ikke var siste sesong. Hadde vært helt greit om de avslutta serien nå, synes det begynner å bli litt vel langtekkelig..

Anonymkode: 5d92d...a92

neheeei. De kan ikke slutte det av sånn

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maleficenta skrev (1 time siden):

jeg syns june klarer å formidle følelser helt fint

Synes hun ser ut som en 2 åring som gjemmer seg i en krok og bæsjer i bleia

Anonymkode: 65190...a95

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Synes hun ser ut som en 2 åring som gjemmer seg i en krok og bæsjer i bleia

Anonymkode: 65190...a95

deg om det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gratinara

Det er et billig triks å fylle ut alle episodene med de nærbildene av fjeset til June. Føler ikke man får så mye ut av det når de viser det gang på gang. Jeg synes sesong 5 har vært spennende på sin måte i hvert fall når de viser hva som skjer i livene til andre enn June. Jeg føler lite empati for June når hun har utviklet seg til å bli egoistisk, utakknemlig og til tider rett og slett slem. Når June kommer i nærbilde spoler jeg over, da vet jeg at det er et par minutter med dødtid uten noe særlig handling. Yvonne Strahovski er forresten nydelig vakker, Serena er også veldig godt spilt. The wheelers er skumle....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fantastisk ending! Har sett samme episode på repeat 5 ganger 😂 

Serena er vanvittig dyktig på å formidle følelser i ansiktet hennes! "Hi June. 

Got a diaper?" 

😂

Anonymkode: 84959...035

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gratinara

De nærbildene, jeg klarer heller ikke legge av meg tanken på at det ser ut som June har noen heftige "veneers" på fortennene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratinara skrev (20 timer siden):

De nærbildene, jeg klarer heller ikke legge av meg tanken på at det ser ut som June har noen heftige "veneers" på fortennene...

veneers??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.11.2022 den 21.19):
  Skjul innhold

Hva skjer der?

Spoiler

Hannah er fortsatt i Gilead, og hun er voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...