Gå til innhold

Den desidert beste serien du noensinne har sett? Kun lov å si 1


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tenkte også med en gang på Band of Brothers! Får frysninger bare jeg tenker på den. 

Forøvrig er det dårlig gjort at man kun får nevne én, men samtidig er det kanskje greit å måtte begrense seg. 😂

Anonymkode: 5a366...e14

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enige i mange av kommentarene her, men siden det kun kan nevnes én så vil jeg si The White Lotus, fantastisk serie.

Anonymkode: 5d9e7...d93

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Wentworth (prison)

Anonymkode: 69af2...99b

O'la la... Allie Novak ❤️🥰😍

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at engelske serier jevnt over er mye bedre enn amerikanske, men å velge én er som å velge mellom barna sine.
 

Nå må jeg jo det, så da får det bli hele Inspector Morse-serien, og da inkluderer jeg oppfølgeren med Lewis. Men jeg kunne fint skrevet en liste med de 25 beste, uten å rangere.

 

 

Anonymkode: 73a07...fdb

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror jeg lander på Battlestar Galactica (2004-2009).

Hovedårsak til at den havner på topp for meg er at serien tar opp det meste av problemstillinger som oppstår i menneskesamfunn, som f.eks. rasjonering/svartebørs, demokrati/militærdiktatur i krisesituasjoner, arvelig/selvvalgt yrkesrolle, og at jeg liker rollen det spirituelle har å si for menneskene og Cylonene. I tillegg er soundtrackene til Bear McCreary fantastisk.  

Ofte har jeg noe å utsette på castingen i de fleste serier, men synes også denne er nesten feilfri. Vil spesielt trekke frem Saul Tigh og Gaius Baltar som godt castet.

Endret av Lurium
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Den beste:

Hotell i særklasse aka Fawlty Towers.

Bare 12 episoder i alt som jeg har sett mange ganger i reprise, men blir aldri lei.

Samme med serier som Black Books eller Blackadder; man kan se dem gang på gang. I litt mindre grad gjelder det også kvalitetsserier som Seinfeld eller My Family, mens andre serier føles oppbrukt etter å ha sett dem én gang.

Det blir omtrent som med musikk - Beatles kan man ta frem når som helst uten å bli lei; dårlig musikk går inn det ene øret og ut det andre.

- Brian smil.gif.45fa3f1698eef436c072a65cfd081302.gif

Anonymkode: db0d7...052

Black Books ❤

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...