AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #1 Del Skrevet 12. september 2022 Hei, jeg har hovedomsorgen for et barn så jeg må tenke økonomisk Jeg har familie som bor 1,5 time unna, og planen er å besøke dem oftere nå som jeg er alene. Jeg bor ikke langt fra jobben/barnehagen til datteren....så bilen er mest til og fra jobb/barnehage (11 min med bil) og kanskje kjøre til familien min 1-2 ganger i måneden. Jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal gå for hybrid eller en el-bil.... El-bil: Mindre utgifter til bompenger (ikke ofte jeg kjører i områder med dette heldigvis) Kan lade gratis på jobb Slipper utgifter til drivstoff Lavere kostnader med forsikring En el-bil med lang rekkevidde koster mye, så billån koster mye mer per måned enn en hybrid. Hybrid: Jeg kan ta lange turer med barnet mitt uten å værer redd for å gå tom for strøm. Dyrt med drivstoff Dyrere med bompenger Dyrere forsikring Lettere å finne en billig, men god bil på Finn Anonymkode: 80387...6a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #2 Del Skrevet 12. september 2022 Jeg og mannen kjøpte nettopp den nye Suzuki Swift hybriden. Har en Nissan Leaf fra før. Tror de koster omtrent det samme å eie og kjøre med dagens priser på både strøm og drivstoff. Jeg liker best hybriden👍 Anonymkode: cf038...a32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #3 Del Skrevet 13. september 2022 Hybrid er det eneste fornuftige alternativet i disse tider. Å gjøre seg avhengig av én energikilde ser jeg på som sjansespill, hvem vet hvordan strøm- og bensinprisene svinger fremover. Å kunne lade elbil gratis på jobb er nok svært midlertidig for de aller fleste. Anonymkode: 06c43...d18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #4 Del Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hybrid er det eneste fornuftige alternativet i disse tider. Å gjøre seg avhengig av én energikilde ser jeg på som sjansespill, hvem vet hvordan strøm- og bensinprisene svinger fremover. Å kunne lade elbil gratis på jobb er nok svært midlertidig for de aller fleste. Anonymkode: 06c43...d18 Jeg tenker det samme; har grublet lenge over om jeg tør å kjøpe en fossibil igjen(min synger på siste verset). Har ikke lademulighet per i dag. Og synes mange mener at hybrid er dyrere bilhold, men men… Anonymkode: 05201...a19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #5 Del Skrevet 13. september 2022 Har ladehybrid med 3 mil. Rekkevidde. Lite bompenger rundt her og lader hjemme. Drar på hyttetur ca18mil.en veg 1 gang pr. Mnd. I praksis er forbruket ca.0.23 liter pr.mil. pr.år. Fungerer utmerket for oss strøm mandag til fredag. Bensin til hytta. BMW 225X Anonymkode: ec30d...329 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #6 Del Skrevet 13. september 2022 Vi har begge deler. Kommunen har nylig sluttet med gratis lading så tror elbilens gullalder er over dessverre. En Prius bruker max 0,4 l bensin pr mil og varer 15-20 år om du tar vare på den. Deler finnes over alt - også brukte. Kjøper du en ny elbil MÅ du gå til forhandler nesten hver gang noe skal repareres og det kan ta flere mndr før delene kommer. Anonymkode: b564f...97d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå