Gå til innhold

Mange kom uten gave i bryllupet vårt??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Nei huff så flaut det tørr jeg ikke. Jeg spurte en av forloverene mine om gaven fra henne og mannen hennes har blitt borte og da sa hun at hun brukte mye på utdrikkingslaget så det talt som gave fra de. Men jeg betalte selv for alt vi gjorde middag, båttur og klatrepark. På kvelden spanderte jeg en del drikke på et utested fordi jeg skjønte de ikke hadde planer om å spandere på meg. Jeg ble overrasket og hentet av jentegjengen men de mente tydeligvis alle skulle betale for seg selv. Synes også dette var veldig rart men ikke sikker på alle vet hvordan dette med utdrikkingslag skal være??

Anonymkode: 0fdbd...f7c

Det er bare å notere seg hvordan de oppførte seg mot deg, slik at du kan yte tilsvarende tilbake hvis de skal gifte seg en gang i fremtiden. 

Anonymkode: 5074e...301

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette var trist lesning! Her hadde jeg virkelig tatt en opprydding over hvilke venner/familiemedlemmer det var plass til i livet etter dette. Frekt rett og slett!

Anonymkode: 08abc...b6d

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ganske frekt å være så materialistisk at man klager over å ikke ha fått gave, spør du meg. Voksne folk har som regel det de trenger, og litt til. 

Anonymkode: 0d1a8...a66

Ganske frekt å stille i bryllup, få påspandert en bedre middag inkl drikke + evt overnatting og ikke ha med seg så mye som en blomsterkvast også.

Anonymkode: 5074e...301

  • Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forundret.. skrev (13 timer siden):

Var disse vennene dine uenige i det at du burde gifte deg? Har de frarådet det det på noe vis? Liker de partneren din? 

Spiller dette egentlig noen rolle for om man skal gi gave eller ikke?

En kan gjerne uttrykke sin uenighet overfor en venninnes valg av livsledsager, men dette er til syvende og sist hennes valg, og når valget er tatt så er en god venninne støttende eller i alle fall tolerant overfor det valget som er tatt. Det er vanlig folkeskikk.

Anonymkode: 5074e...301

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Ganske frekt å være så materialistisk at man klager over å ikke ha fått gave, spør du meg. Voksne folk har som regel det de trenger, og litt til. 

Anonymkode: 0d1a8...a66

Jeg synes det er ganske frekt å være så materialistisk at man drar bruden på et utdrikningslag som hun må betale - og kaller dét gave.

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Å arrangere et alminnelig utdrikningslag kan bli en kostbar affære. Hva er dette om ikke en gave til den vordende brud/brudgom? 

Anonymkode: 5074e...301

Hørt om folk som sender regning på gaver de har gitt?

Anonymkode: eb71c...1e8

  • Liker 22
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er litt enig her. Selv om hun betalte for seg selv og fikk opplevelsen så er det en utgift hun må betale på grunn av ditt bryllup. Det blir flere tusen for middag ute, båttur og klatrepark. 

Jeg hadde selv ikke hatt lyst på å bruke penger på det om jeg fikk velge, og her får man altså ikke velge. 

Anonymkode: a4ece...948

Men disse (dyre) aktivitetene var det altså ikke bruden som hadde bestilt eller bestemt. Det var noe de som arrangerte utdrikningslaget hadde funnet på, ergo hadde de all mulighet til å legge opplegget på et slikt nivå at det ikke opplevdes som uforholdsmessig dyrt for dem. 

Jeg må jo si at det er litt spesielt å arrangere et surprise utdrikkingslag hvor alle ender opp med å betale for sin del av kaka INKL BRUDEN, og så anser de andre det likevel for å være en bryllupsgave til henne. 

Anonymkode: 5074e...301

  • Liker 35
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ganske frekt å være så materialistisk at man klager over å ikke ha fått gave, spør du meg. Voksne folk har som regel det de trenger, og litt til. 

Anonymkode: 0d1a8...a66

Gaver kan komme i flere former; det er tanken som teller! Et vennskap skal gå i balanse også, om en føler seg utnyttet er ikke det en så heldig følelse. 
 

TS om du velger å fortsette relasjonen med disse vennene så vet du va du skal gi dem i bryllupsgave 🤣..ingen fuckings ting! Så på en måte er vel det dealen da. 

Anonymkode: c15ce...cde

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir en gave som tilsvarer ca beløpet på maten. Ca 500kr eller noe.

Anonymkode: 47b4a...6c6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvorfor er du så opprørt over at det mangler noen gaver? Du giftet deg vel ikke for å få gaver? Akkurat dette med utdrikkingslaget skjønner jeg du reagerer på, men jeg forstår ikke hvorfor du lager en så stor sak over manglende gaver.

Anonymkode: 6c97c...1d5

Hun har ikke laget en stor sak utav det, hun har opprettet en anonym tråd for å få litt tanker om saken fra andre. Altså bruker hun kvinneguiden slik den er tiltenkt. Hun har omtrent ikke turt å spørre «venninnene» sine om gavene, så en kan vanskelig si at det er å være «opprørt» eller å «lage en stor sak over manglende gaver». 

Du virker langt mer opprørt og ute etter drama i kommentaren din, det denne bruden gjør over 4 sider diskusjon.

Anonymkode: 5074e...301

  • Liker 32
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg gir en gave som tilsvarer ca beløpet på maten. Ca 500kr eller noe.

Anonymkode: 47b4a...6c6

Det koster faktisk nærmere over 1000kr hodet btw.. tre retters og alkohol pluss kaker.

Anonymkode: c15ce...cde

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mulig dere er i en generasjonskløft? Dine venner arrangerte utdrikningslag dor deg, og anser deltagelsen (og utgiftene til aktiviteter) pluss at de bruker en hel dag på å «feire deg» som sin gave. 

Jeg kan ikke si jeg synes det er urimelig. Ja, normal høflighet tilsier at man gir en kuvert per gjest i gave ved bryllup. Men det er ikke veldig mange under 50 som anser bryllup som en relevant feiring lengre. Det er noe klamt og odde med to personer som ønsker at moren og faren deres skal sette av en hel kveld for å feire at brudeparet har sex, tross alt. Er de andre vennene dine av typen som synes bryllup er en utdatert skikk så gir det mer mening at de anser å kaste bort en dag som gave. Man betaler ikke for å kaste bort tid, tross alt.

Kanskje folk som ønsker gifte seg i 2022 bør innse at dette er en stor ting å be folk om? Tråkke litt lettere i veddet og ikke kreve gaver fordi de selv ønsker å feire - seg selv og sitt sexliv? At dere la det lokalt er ikke en fordel - da fikk jo ikke gjestene en gang en opplevelse.

Anonymkode: 945c3...392

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg synes det er ganske frekt å være så materialistisk at man drar bruden på et utdrikningslag som hun må betale - og kaller dét gave.

Hørt om folk som sender regning på gaver de har gitt?

Anonymkode: eb71c...1e8

Hva mener du? Nå var ikke det casen med dette utdrikkingslaget siden bruden tydeligvis har fått gleden av å betale for egen deltagelse, men dersom det spanderes et dyrt utdrikkingslag (noe en del bruder tydeligvis forventer), så er det helt legitimt at det inngår som gave til bruden/brudeparet. Jeg syns ikke at det er rimelig at forlover/venninner skal cashe ut tusenvis av kroner for et utdrikningslag og så ditto i bryllupsgave. Men det burde selvfølgelig kommuniseres og avklares ift forventninger på forhånd.  

Anonymkode: 5074e...301

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er jo mulig dere er i en generasjonskløft? Dine venner arrangerte utdrikningslag dor deg, og anser deltagelsen (og utgiftene til aktiviteter) pluss at de bruker en hel dag på å «feire deg» som sin gave. 
 

Anonymkode: 945c3...392

Så du syns det er rett at bruden skal betale for sin egen gave? 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er jo mulig dere er i en generasjonskløft? Dine venner arrangerte utdrikningslag dor deg, og anser deltagelsen (og utgiftene til aktiviteter) pluss at de bruker en hel dag på å «feire deg» som sin gave. 

Jeg kan ikke si jeg synes det er urimelig. Ja, normal høflighet tilsier at man gir en kuvert per gjest i gave ved bryllup. Men det er ikke veldig mange under 50 som anser bryllup som en relevant feiring lengre. Det er noe klamt og odde med to personer som ønsker at moren og faren deres skal sette av en hel kveld for å feire at brudeparet har sex, tross alt. Er de andre vennene dine av typen som synes bryllup er en utdatert skikk så gir det mer mening at de anser å kaste bort en dag som gave. Man betaler ikke for å kaste bort tid, tross alt.

Kanskje folk som ønsker gifte seg i 2022 bør innse at dette er en stor ting å be folk om? Tråkke litt lettere i veddet og ikke kreve gaver fordi de selv ønsker å feire - seg selv og sitt sexliv? At dere la det lokalt er ikke en fordel - da fikk jo ikke gjestene en gang en opplevelse.

Anonymkode: 945c3...392

Tenker at bristen her hovedsaklig er at de ikke har avklart forventninger på forhånd. Og det er litt rart at man ikke har snakket om slike ting, og at man syns det er vanskelig å spørre i etterkant, hvis dette virkelig er dine beste venninner. Hvor god relasjon har de egentlig?

Anonymkode: 5074e...301

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er litt enig her. Selv om hun betalte for seg selv og fikk opplevelsen så er det en utgift hun må betale på grunn av ditt bryllup. Det blir flere tusen for middag ute, båttur og klatrepark. 

Jeg hadde selv ikke hatt lyst på å bruke penger på det om jeg fikk velge, og her får man altså ikke velge. 

Anonymkode: a4ece...948

Men de fikk jo velge. Det er ikke bruden som har bestemt aktivitetene. Det er forloverene som bestemmer og planlegger utdrikningslag. De kunne valgt noe mye billigere da.

Anonymkode: 6049f...4b5

  • Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er jo mulig dere er i en generasjonskløft? Dine venner arrangerte utdrikningslag dor deg, og anser deltagelsen (og utgiftene til aktiviteter) pluss at de bruker en hel dag på å «feire deg» som sin gave. 

Jeg kan ikke si jeg synes det er urimelig. Ja, normal høflighet tilsier at man gir en kuvert per gjest i gave ved bryllup. Men det er ikke veldig mange under 50 som anser bryllup som en relevant feiring lengre. Det er noe klamt og odde med to personer som ønsker at moren og faren deres skal sette av en hel kveld for å feire at brudeparet har sex, tross alt. Er de andre vennene dine av typen som synes bryllup er en utdatert skikk så gir det mer mening at de anser å kaste bort en dag som gave. Man betaler ikke for å kaste bort tid, tross alt.

Kanskje folk som ønsker gifte seg i 2022 bør innse at dette er en stor ting å be folk om? Tråkke litt lettere i veddet og ikke kreve gaver fordi de selv ønsker å feire - seg selv og sitt sexliv? At dere la det lokalt er ikke en fordel - da fikk jo ikke gjestene en gang en opplevelse.

Anonymkode: 945c3...392

Hvis man tenker input/output her, så har de ikke gitt noe som helst utenom tiden det tok å gå i bryllupet. Og hvis dét opplevdes som en påkjennelse, så kunne de takket nei til å delta. Venninnene hadde utleggene for seg selv tilknyttet utdrikkingslaget som de selv la opp løpet for, mens bruden betalte mat, drikke og overnatting i selve bryllupet. At på til måtte hun betale for å være med på sitt eget utdrikkingslag. Great friends. 

Anonymkode: 5074e...301

  • Liker 23
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er jo mulig dere er i en generasjonskløft? Dine venner arrangerte utdrikningslag dor deg, og anser deltagelsen (og utgiftene til aktiviteter) pluss at de bruker en hel dag på å «feire deg» som sin gave. 

Jeg kan ikke si jeg synes det er urimelig. Ja, normal høflighet tilsier at man gir en kuvert per gjest i gave ved bryllup. Men det er ikke veldig mange under 50 som anser bryllup som en relevant feiring lengre. Det er noe klamt og odde med to personer som ønsker at moren og faren deres skal sette av en hel kveld for å feire at brudeparet har sex, tross alt. Er de andre vennene dine av typen som synes bryllup er en utdatert skikk så gir det mer mening at de anser å kaste bort en dag som gave. Man betaler ikke for å kaste bort tid, tross alt.

Kanskje folk som ønsker gifte seg i 2022 bør innse at dette er en stor ting å be folk om? Tråkke litt lettere i veddet og ikke kreve gaver fordi de selv ønsker å feire - seg selv og sitt sexliv? At dere la det lokalt er ikke en fordel - da fikk jo ikke gjestene en gang en opplevelse.

Anonymkode: 945c3...392

Lol! Gla vi ikke er venner. For en udugelig venn du er. Utakknemlig heter d. Man trenger ikke å komme i et bryllup om man ikke ønsker å feire KJÆRLIGHETEN. Så veldig uenig med deg! Denne holdningen om å bare bli påspandert er så kriminelt at det stinker. 

Anonymkode: c15ce...cde

  • Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer dette til dere som skriver at jeg er grisk og selvopptatt som tenker på gaver så er jeg ikke det jeg bare tenker så mye på hvordan de tenker når de klarer å komme i bryllup til bestevenninner uten gave ELLER kort. Det handler om hva det forteller om dems tanker om meg. Slik person og venn som jeg er hadde jeg sikkett brukt altfor mye på gave til de bare fordi jeg vil si med hele meg hvor glad jeg er i de. Så når jeg da får INGENTING og betaler utdrikkingslaget mitt selv så stusser jeg litt ja er det så rart?? Jeg har ikke bedt om utdrikkingslag ?? Hva om jeg var blakk da dreiv jo tross alt å planlegge bryllup på den tiden noe alle vet koster en formue!!! Jeg er ikke egoistisk eller slem!!

Anonymkode: 0fdbd...f7c

  • Liker 12
  • Hjerte 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er veldig spesielt å ikke gi en eneste oppmerksomhet til brudeparet. 
Spesielt siden brudeparet "spanderer" både selskap, mat og drikke til gjestene + overnatting i dette tilfelle. 
Jeg hadde vel ikke forventet noe stort og flott av gjestene mine, men en liten oppmerksomhet syns jeg hører hjemme når man er invitert i hvilket som helst selskap.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...