Gå til innhold

Lyve om at jeg har mistet lappen, eller si det som det er


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Må da være mye mindre flaut å ikke ha tatt lappen enn å si man har mistet den for man har råkjørt, da fremstår du som en komplett idiot.

Anonymkode: a78de...cf9

Kanskje, men det var ikke inntrykket jeg hadde før jeg lagde tråden

TS

Anonymkode: 81854...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Meld deg opp hos en kjøreskole og ta lappen da. 

Anonymkode: 3cc1b...418

Morsom du

TS

Anonymkode: 81854...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok nå trafikkskiltquiz. Fikk kun 1 av 18 riktige. Er ikke bare å "hive seg rundt og ta lappen" når man uansett aldri vil få til. Gått siden 2019 og har av og på hatet meg selv for at jeg ikke har lappen 🤢

TS

Anonymkode: 81854...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.9.2022 den 18.47):

Fordi da har jeg hvert fall klart å ta lappen og har det som skal til for å kjøre bil og være i trafikken. Opplevd at folk har ertet meg for at jeg ikke har førerkort og føler at folk ser på meg som udugelig over at jeg ikke kan kjøre. Lyver jeg om å ha mistet lappen tror nå folk at jeg kan kjøre. Da har jeg liksom bare gjort noe dumt og alle gjør feil i løpet av livet

TS

Anonymkode: 81854...864

Hvis du omgås "sånne folk" så kan det fort komme flere spørsmål om bilkjøring, og hva skal du si da hvis de snakker om kjøreerfaringer e.l. De kommer fort til å avsløre at du ikke kan kjøre.

Anonymkode: dfae8...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Morsom du

TS

Anonymkode: 81854...864

Hvorfor er det morsomt? Det er aldri for sent å lære, og hvis du vil ha førerkort er det bare å kontakte kjøreskole og starte. Alle som vil klarer å ta lappen, bare på ulik tid. Jeg er 30 og er snart ferdig, trengte ikke lappen før nå. 

Anonymkode: 3cc1b...418

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor er det morsomt? Det er aldri for sent å lære, og hvis du vil ha førerkort er det bare å kontakte kjøreskole og starte. Alle som vil klarer å ta lappen, bare på ulik tid. Jeg er 30 og er snart ferdig, trengte ikke lappen før nå. 

Anonymkode: 3cc1b...418

Har bare null tro på at jeg skal klare det. Ikke for sent nei, men flaut at jeg ikke har fått det til før nå

TS

Anonymkode: 81854...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har bare null tro på at jeg skal klare det. Ikke for sent nei, men flaut at jeg ikke har fått det til før nå

TS

Anonymkode: 81854...864

Du må slutte å gjenta deg selv hele tiden, det er ikke sunt å tråkke ned seg selv. Og å ta tester på nett uten å ha øvd for å bevise din egen dårlige selvtillit er enda dummere. Ingen kan å kjøre, identifisere skilt eller bestå teorien uten å øve først. Hvis du vil ha lappen så må du faktisk ta kjøretimer, kjøre privat og lese en bok/ app slik at du lærer det som skal til.

Ingen kunne alt dette på forhånd! Alle måtte lære, den eneste forskjellen på deg og de er at du ikke er villig til å lære. 

Anonymkode: 3cc1b...418

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du må slutte å gjenta deg selv hele tiden, det er ikke sunt å tråkke ned seg selv. Og å ta tester på nett uten å ha øvd for å bevise din egen dårlige selvtillit er enda dummere. Ingen kan å kjøre, identifisere skilt eller bestå teorien uten å øve først. Hvis du vil ha lappen så må du faktisk ta kjøretimer, kjøre privat og lese en bok/ app slik at du lærer det som skal til.

Ingen kunne alt dette på forhånd! Alle måtte lære, den eneste forskjellen på deg og de er at du ikke er villig til å lære. 

Anonymkode: 3cc1b...418

Har bare alltid vært vant til at meg selv og de rundt meg har tråkket meg ned. Som barn brukte jeg lang tid på å lære meg å sykle, noe jeg var flau og hatet meg selv for. Så slet jeg med å få venner i ungdomsårene, var mye alene og hatet meg selv på grunn av det. Og nå i voksen alder har det blitt det at jeg ikke kan kjøre, og mangler all tro på at jeg kan klare det, selv om jeg har veldig lyst både fordi det er praktisk å ha lappen og jeg vil dra på road trip og føle meg fri

TS

Anonymkode: 81854...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har bare alltid vært vant til at meg selv og de rundt meg har tråkket meg ned. Som barn brukte jeg lang tid på å lære meg å sykle, noe jeg var flau og hatet meg selv for. Så slet jeg med å få venner i ungdomsårene, var mye alene og hatet meg selv på grunn av det. Og nå i voksen alder har det blitt det at jeg ikke kan kjøre, og mangler all tro på at jeg kan klare det, selv om jeg har veldig lyst både fordi det er praktisk å ha lappen og jeg vil dra på road trip og føle meg fri

TS

Anonymkode: 81854...864

Så slutt å bry deg om idioter rundt deg. Det er heller ingen vits å legge skylden på de, for du lever ditt liv akkurat slik du måtte ønske. Ta lappen, bruk den tiden du trenger og ta muligens kontakt med psykolog for å arbeide med ditt eget selvbilde. Du klarer dette, bare gi det litt tid og ha litt tro på deg selv. De rundt deg som tråkker deg ned bør du kutte ut. 

Anonymkode: 3cc1b...418

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen

Tenkte å gi det å ta lappen en sjanse. Men er redd for at noen skal gjenkjenne meg når jeg møter opp på kjøreskole. Redd for at noen skal erte meg igjen for at jeg ikke kan kjøre. Leser litt mer om voksne som tar lappen og alt av artikler er jo bare jævlig demotiverende. "Lykke til, dette får du til!" JO TAKK SKAL DU HA LIKSOM 🖕 BARE GNI DET INN AT JEG IKKE FÅR DET TIL

TS

Anonymkode: 81854...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hallo igjen

Tenkte å gi det å ta lappen en sjanse. Men er redd for at noen skal gjenkjenne meg når jeg møter opp på kjøreskole. Redd for at noen skal erte meg igjen for at jeg ikke kan kjøre. Leser litt mer om voksne som tar lappen og alt av artikler er jo bare jævlig demotiverende. "Lykke til, dette får du til!" JO TAKK SKAL DU HA LIKSOM 🖕 BARE GNI DET INN AT JEG IKKE FÅR DET TIL

TS

Anonymkode: 81854...864

Ikke tenk på de andre, du gjør dette for deg selv og ikke for de! Hvis noen kjenner deg igjen på kjøreskolen så er de vel der for å lære selv så det er jo absolutt ikke flaut.

Der jeg går på trafikkskole er jeg langt fra den eldste og jeg er 30 år. Det er alle slags mennesker fra ungdom på 16 år til godt voksne i 50 årene jeg møter der. Noen har drevet med lappen av og på i mange år, noen har ikke trengt lappen før nå pga godt kollektivtilbud (ofte endrer behovet seg når man får barn), noen har førerkort fra andre land, men må kjøre opp på nytt i Norge. 

Kikker du litt på forum så ser du at mange som tok lappen i voksen alder synes det var veldig greit, og de brukte heller ikke så lang tid. Slapp av så går det helt fint. 

Også anbefaler jeg å kjøre opp på automat om du kan, du lærer så mye fortere når du slipper å styre med all giringen. 

Anonymkode: 3cc1b...418

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, jeg vurderer fortsatt å gi lappen en sjanse. Tenker på å begynne å lese, spare, ta kontakt med trafikkskole om jeg er komfortabel. Men syns det er vanskelig å komme meg opp fra dette selvkritiske hullet jeg har gravd meg nede i. Når det jeg så på som en god unnskyldning for å ikke ha førerkort viste seg å være noe absolutt ingen var enig i 🤔 Og som tydeligvis kunne potensielt koste meg de få vennene jeg har 😳

TS

Anonymkode: 81854...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 10.9.2022 den 21.46):

Hei

Jeg har ikke førerkort og syns det er litt flaut. Alle jeg kjenner har lappen, og føler meg som en taper. Syns det derfor er vanskelig å si at jeg ikke har førerkort og sånn. Så om noen spør om jeg har førerkort, vurderer jeg å lyve og si at jeg egentlig har tatt lappen, men mistet den fordi jeg råkjørte langt over fartsgrensen. Litt usikker på hva som høres "minst flaut" ut. Da vil hvert fall folk tro at jeg har klart å ta lappen og hatt det som skal til 😬

Så lyve om råkjøring eller innrømme at jeg ikke har førerkort?

Anonymkode: 81854...864

Det er mange som ikke har førerkort, hva i all verden. Alle disse problemene folk konstruerer for seg selv.

Anonymkode: 1126b...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hallo igjen

Tenkte å gi det å ta lappen en sjanse. Men er redd for at noen skal gjenkjenne meg når jeg møter opp på kjøreskole. Redd for at noen skal erte meg igjen for at jeg ikke kan kjøre. Leser litt mer om voksne som tar lappen og alt av artikler er jo bare jævlig demotiverende. "Lykke til, dette får du til!" JO TAKK SKAL DU HA LIKSOM 🖕 BARE GNI DET INN AT JEG IKKE FÅR DET TIL

TS

Anonymkode: 81854...864

Hvordan får du dette til å bli til at noen prøver å trykke deg ned? Dette er jo ment som oppmuntring, ikke som å strø salt i såret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C8H10N4O2 skrev (11 timer siden):

Hvordan får du dette til å bli til at noen prøver å trykke deg ned? Dette er jo ment som oppmuntring, ikke som å strø salt i såret.

Når de presenterer det på en sånn oppløftende måte om at "jeg skal klare det", "dette får jeg til" og blabla så kjennes det bare enda verre ut å vite at jeg ikke kommer til å få det til eller har fått det til. "Dette får du til, men ikke du nei"

TS

Anonymkode: 81854...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når de presenterer det på en sånn oppløftende måte om at "jeg skal klare det", "dette får jeg til" og blabla så kjennes det bare enda verre ut å vite at jeg ikke kommer til å få det til eller har fått det til. "Dette får du til, men ikke du nei"

TS

Anonymkode: 81854...864

Dette er bare i ditt hode. Folk prøver å heie på deg, men du vrir det om til noe negativt. Prøv å si «takk» og men det. 

Anonymkode: 3cc1b...418

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

flauere å ha brutt loven.

jeg har ikke lappen, og har ingen problemer med å si det til noen.

hadde jeg hatt lappen hadde jeg uansett ikke hatt råd til bil i disse tider, slik at det hadde jeg uansett ikke hatt.

jeg tok ikke lappen når jeg var yngre fordi de pengene gikk til depositum for leilighet.

og har siden blitt brukt til dette. senere ble jeg så pinglete at jeg aldri i livet hadde turt å kjøre bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en som har strøket på teorien mange ganger, er jo litt flaut …

Anonymkode: 500c5...09d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ænema skrev (1 time siden):

flauere å ha brutt loven.

jeg har ikke lappen, og har ingen problemer med å si det til noen.

hadde jeg hatt lappen hadde jeg uansett ikke hatt råd til bil i disse tider, slik at det hadde jeg uansett ikke hatt.

jeg tok ikke lappen når jeg var yngre fordi de pengene gikk til depositum for leilighet.

og har siden blitt brukt til dette. senere ble jeg så pinglete at jeg aldri i livet hadde turt å kjøre bil. 

Har du lyst på førerkort da? Og føler du at alle rundt deg har fått til noe du burde få til? Jeg hadde heller ikke problemer med å si at jeg ikke hadde førerkort, helt fram til jeg innså hvordan samfunnet egentlig ser på de som ikke kan kjøre bil, og jeg kjente at jeg fikk veldig lyst til å dra på lange bilturer og ha fleksibiliteten.

TS

Anonymkode: 81854...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...