Gå til innhold

Forlovelsesring - hva er «vanlig» pris?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mistenker (og håper) samboer skal fri snart, og tenkte å vise han noen ringer. Men hva er egentlig «vanlig» pris for en ring? Regner med det varierer noe veldig, men for en mann/par med middels inntekt?

Har funnet en jeg elsker som koster 12.000. Er det helt spinnvill pris? Blir fornøyd med en rimeligere også altså. Men lurer på hva som er «vanlig».

Anonymkode: 1a77e...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kjøpte begge forlovelsesringene for under 2000 til sammen.

Anonymkode: c3ac4...78a

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det kommer helt an på økonomien deres jeg😊

Du har vel en viss idé om hva slags økonomi han har? Tenker at for en ring på 12k skal man ha en litt ok+ økonomi… Jeg med min lønn på 550k kunne normalt sett kjøpt en slik ring ved å holde av litt et par måneder, men så kommer det jo an på Utgiftene hans etc🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 90de2...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kostet 3000kr å med min kjæres økonomi hadde jeg ikke vært komfortabel med å ta emot noe særlig dyrere ring.

 

Anonymkode: 1deb8...d6f

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tenker det kommer helt an på økonomien deres jeg😊

Du har vel en viss idé om hva slags økonomi han har? Tenker at for en ring på 12k skal man ha en litt ok+ økonomi… Jeg med min lønn på 550k kunne normalt sett kjøpt en slik ring ved å holde av litt et par måneder, men så kommer det jo an på Utgiftene hans etc🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 90de2...7a3

Han tjener 600.000 ca. Men masse boliglån vi er unge. 

Anonymkode: 1a77e...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forlovelsesringen bør ligge på minst to ganger månedslønnen.

Anonymkode: d9091...ac1

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min var til 25, men brukte den både som forlovelses- og giftering. Hans var til 7 og brukte den til det samme. Polerte og graverte ringene til bryllupet. Han tjente en mill på det tidspunktet og jeg tjente halvparten.

Anonymkode: 39d35...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs helt på alderen deres og økonomi. 12.000 er ikke mye å forlange :) 

Jeg hadde forventet en ring på mellom 10-20.000 minst og syns det er i nøktern og rimelig prisklasse for en normallønn. Hadde mannen min tjent kjempegodt ville jeg blitt positivt overrasket for en ring til 50-60tusen men på en normal lønn ville jeg tenkt det var bortkastet. Heller en luksusferie enn en dyr ring 

Anonymkode: 36533...2ba

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo helt an på tusenvis av ting&tang...   Kjenner "rikinger" som har forlovelsesringer til hundrelapper, og "fattigfranzer" med ringer til dusinvis av lapper... 

Jeg personlig synes alt sånn "fjas" i form av gul/glitter&dilldall som ikke er noe slags familie-klenodium/eller har noen sentimentalverdi  bare er teit, og helt uten betydning (dyrt eller billig), imens andre mener det  er utrolig viktige greier...  "Alt" er vanlig, egentlig - dere må bare finne ut hva som er riktig, og/eller har noen slags "verdi" for dokkÆr...

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker 42 skrev (1 minutt siden):

Jeg personlig synes alt sånn "fjas" i form av gul/glitter&dilldall som ikke er noe slags familie-klenodium/eller har noen sentimentalverdi  bare er teit, og helt uten betydning (dyrt eller billig), imens andre mener det  er utrolig viktige greier...  "Alt" er vanlig, egentlig - dere må bare finne ut hva som er riktig, og/eller har noen slags "verdi" for dokkÆr...

Kunne ikke vært mer enig. Giftering er greit nok som en "symbolsk" greie, men jeg skjønner ikke helt vitsen med en forlovelsesring. Det var heller ingen som fridde hos oss, vi ble bare enig om det.

Anonymkode: 6f6e3...f37

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Forlovelsesringen bør ligge på minst to ganger månedslønnen.

Anonymkode: d9091...ac1

Hvorfor i all verden? Har du sett for mange amerikanske filmer?

  • Liker 17
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde aldri forventet at fyren brukte masse penger på en forlovelsesring. Jeg mener forlovelsesringen bør være den samme som gifteringen, og sistnevnte ga jeg beskjed om at jeg ville velge ut sammen med mannen. Han fridde uten ring, og det var utmerket.

Anonymkode: fa2b6...ef8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du på død og liv skal ha en amerikanisert forlovelsesring, så tenker jeg du får spare og kjøpe den selv. Det normale er at man kjøper like ringer og gir til hverandre. Noen kjøper nye til bryllupet, mens andre pusser opp forlovelsesringene.

Du er bra teit om du ønsker å gå rundt med en ring på fingeren uten at han også har et formelt symbol på forlovelsen!

Anonymkode: 76f6d...6ba

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjøpte våre for 13år siden, men betalte 2-2500kr for 2. Pusset de opp og graverte de på nytt når vi giftet oss for 3år siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (8 minutter siden):

I Norge er det bare white trash og gold digger damer som mener dette.

Jeeeez

Anonymkode: d9091...ac1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betalte mellom 4.000-6.000 for våre ringer og syntes det er stivt nok. Vi har en gullring hver, diamanter er oppskrytt 😆

Men jeg tenker at det er jo helt opp til mannen din hvor mye han vil legge i en gave da, det har jo ingen andre noe med :)

Anonymkode: 69f68...4ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi betalte mellom 4.000-6.000 for våre ringer og syntes det er stivt nok. Vi har en gullring hver, diamanter er oppskrytt 😆

Men jeg tenker at det er jo helt opp til mannen din hvor mye han vil legge i en gave da, det har jo ingen andre noe med :)

Anonymkode: 69f68...4ae

Mannen vil legge i gave? Hva med forlovelsesringen hun gir ham da? Når man forlover seg, så er det vanlig å kjøpe to like ringer. Så gir begge ring til den andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...