Gå til innhold

''Professor'' og rasist med hatmelding om Dronning Elizabeth II


Drizzt

Anbefalte innlegg

https://www.nettavisen.no/livsstil/professor-og-antirasist-med-svart-sjokkerende-melding-om-dronningen/s/12-95-3424310103

Den amerikanske ''professoren'' og rasisten Uju Anya viste sin kunnskapsløshet på nettet flere ganger.

Hadde hun vært hvit ville hun fått sparken og blitt kansellert på sekundet. Men fordi hun er svart, beholder hun jobben.

På tide at rasistene med afrikansk opprinnelse forstår at de hvite som lever i dag og har levd de siste iallefall 100 årene har ingenting med slaveri å gjøre. På tide at de også lærer at deres egne forfedre drev med like mye slaveri av sine egne som de hvite som levde da. 

Det var jammen mange mørkhudede rasister der ute som jubler i dag.

Endret av Drizzt
  • Liker 13
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En forbannet inngrodd rasist av værste sort! Når man ikke engang som professor evner å skille generasjoner med styresmakter og monarker, sier sitt om intelligensnivået på denne "professoren".

Hvorfor ble ikke hun kastet ut, kansellert og utestengt fra twitter?? Dette er jo rent hat! Og hva med arbeidsgiveren hennes? Ynkelig!

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne hetsen mot en avdød 96-åring minner meg om folk som vil rive byens bibliotek og kulturinstitusjon for å erstatte det med en moderne elsparkesykkel-parkering.

Greit nok at man ikke er verdens smarteste, men man på liv og død dele sin kunnskapsløshet med resten av verden ...?

I våre dagers "se meg, se meg, se meg"-samfunn virker det nesten som om man konkurrerer om å være dummest mulig på sosiale medier for å få litt oppmerksomhet.

Endret av - Brian
  • Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg Er Intelligent skrev (41 minutter siden):

Det står da tydelig at denne professoren er en anti-rasist 🙃

Ingen er antirasist når de kommer med rasistiske uttalelser :)

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste nettopp interessant informasjon om denne ''professoren''. Hennes mor var fra Trinidad og hennes far fra Nigeria. Begge var sent til England for å gå på universitet. Der møttes de, giftet seg og flyttet sammen til Nigeria. 

Denne ''professoren'' burde takket dronningen for at foreldrene hennes møttes og fikk høyere utdanning. Hun ville neppe blitt til ellers.

  • Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg Er Intelligent skrev (1 time siden):

Det står da tydelig at denne professoren er en anti-rasist 🙃

Oftest de som er de mest rasistiske

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har sikkert helt rett i at det Britiske Imperiet begikk forferdeligheter i sin tid,
men det å offentlig si at man ønsket henne smerter osv var kanskje ikke så veldig smart nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortvilelse er grunnen

Minner meg litt om Trump folka som sa at Obama var ond og mye sinn forvirret folkemengde.

Det ligger fellestegn der med Dronning Elizabeth 2 sin død. Det er ikke hva hun gjorde, det er hva personen står for. Uansett gi de 10 år så kanskje de forbedrer seg. Dette er helt normalt i et menneske, det er ikke drevet av rasjonelle folk men bare folk som er redd bare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var slaveri i Afrika i flere tusen år, minst, før den første hvite kjøpte en slave. Og afrikanerne sto i kø for å selge slaver til de hvite. Det var ikke mange hvite som dro inn i jungelen for å fange slaver. De satte opp leir ved kysten, og lot slavekaravanene komme til seg. Slavetrafikken østover var både større, og varte mye lenger enn den som gikk vestover, langt inn i det tyvende århundre. I 1300 år kjøpte arabere slaver, og sendte de til Midt-Østen.

I 1833 vedtok britene "The slave abolition act" som frigjorde slavene i Britisk territorium, Vest-India. I andre britiske kolonier tok det noen år lenger. 

Så de forhatte engelskmennene avskaffet slaveriet lenge før afrikanere gjorde det.

 

  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Moth-Ear-Earth
Honey Dew skrev (5 timer siden):

Det vil ikke disse menneskene snakke om antirasister som de er 😆

De velger å tro at det ikke var tilfelle.

Endret av You'reNothingToMe
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agent smith

Hun virker ganske dum til å være professor, skulle tro hun hadde lest litt historie og skjønt det hele i en litt større sammenheng.

Undertrykkelse og slaveri er ikke noe bare hvite har drevet med fra 1600 tallet til i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På et psykologisk plan kan man på en måte forstå reaksjonene, om man mener at «hun var den orginale koloniherren». 
Når hun nå er død, strømmer hyllesten ut, og det er provoserende for R og hennes meningsfeller. 
 

Hvis jeg kunne snakket med R, ville jeg spurt om to ting:

1: Bedt henne se The Crown. (Ja vet det er delvis fiksjon men likevel). Så ville jeg ønsket å vite på akkurat hvilket tidspunkt QE burde ha handlet annerledes. Skulle hun oppløst monarkiet og imperiet som noe og tjueåring??

Her er det viktig å huske på at hun var et menneske, og et menneske med relasjoner og hun var også barn av sin tid. 
 

2. Hva er greia med å gjeninnføre arvesynden?  Det virker som de mener alle hvite bærer en slags kollektiv arvesynd?? Som nordmann, etterkommer av folk som har blitt undertrykket selv, greier jeg ikke å føle på hverken skam eller ansvar for den transatlantiske slavehandelen, heller ikke koloniene. 
Norges rikdom henger vel bare i liten grad sammen med dette? (Her må gjerne noen korrigere meg om jeg tar feil).

  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg forstår heller ikke dette gamle kolonihatet mot Elisabeth II. Ingen flere land har blitt avkolonisert enn under henne. Burde de ikke da takke henne?

  • Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoshi skrev (20 minutter siden):

Jeg forstår heller ikke dette gamle kolonihatet mot Elisabeth II. Ingen flere land har blitt avkolonisert enn under henne. Burde de ikke da takke henne?

Det er enkelt. Dronningen skal bære personlig skyld for alt mange andre før hun ble født en gang har gjort. Bare fordi de deler samme statsborgerskap. Det er den latterlige logikken.

  • Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (42 minutter siden):

 

2. Hva er greia med å gjeninnføre arvesynden?  Det virker som de mener alle hvite bærer en slags kollektiv arvesynd?? Som nordmann, etterkommer av folk som har blitt undertrykket selv, greier jeg ikke å føle på hverken skam eller ansvar for den transatlantiske slavehandelen, heller ikke koloniene. 
Norges rikdom henger vel bare i liten grad sammen med dette? (Her må gjerne noen korrigere meg om jeg tar feil).

Logikken er vel at alle hvite er og alltid har vært onde, at Vesten er og alltid har vært det verste stedet på Jorden, og at at det beste hadde vært om begge sluttet å eksistere. Sånn cirka. 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres mer ut som en innkvotert marionette enn noe i nærheten av en ekte professor, de får vel bare peise med det samme rælet helt til anstendige folk blir lei.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...