Gå til innhold

Skumleste true crime historien du har hørt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke det er en true crime historie jeg synes er skumlest, noen podcaster er selvfølgelig flinkere en andre til å legge frem saker og da kan ting fort bli skumlere, eller mer ekte om du vil. Det vi hører om i de mest kjente sakene som Bundy, Dahmer, Ridgway, Raider osv er til tross for det som oppleves som grusomme detaljer egentlig bare overflaten. Veldig få går egentlig i dybden og gjør de det, så er det meste av dette mer en skummelt nok. 
jeg anbefaler Lee Mellor sin podcast: Murder was the case, der får du ganske ufiltrerte analyser som går skikkelig i dybden.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns saken om Lisanne Froon og Kris Kremers som døde i Panama er snodig. Alle de bildene på kameraet, og hvordan levningene deres ble funnet. Et par av de bildene er så vemmelige at jeg ikke helt klarer å glemme de. 

  • Liker 26
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om han kalles The Jersey Devil. En kar som på 70- eller 80-tallet gikk rundt i en helt grusom hjemmelaget maske på øya Jersey, klatret inn i husene til folk om natta og skremte/seksuelt misbrukte/drepte? barn. Hvis man søker opp bilder av denne maska er det nok å få mareritt av å se et bilde av den. Kan ikke en gang forestille meg å våkne opp som en 8-åring med en fyr med denne maska på midt på natta. Huttetu!

Ellers noen skikkelig fæle historier som Junko Furuta, Sylvia Likens, Hello Kitty mordet, Baby Brianna, James Bulger.... mye jævlig der ute. For å ikke snakke om krigsforbrytelser og sånn da.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SelmaV skrev (Akkurat nå):

Lurer på om han kalles The Jersey Devil. En kar som på 70- eller 80-tallet gikk rundt i en helt grusom hjemmelaget maske på øya Jersey, klatret inn i husene til folk om natta og skremte/seksuelt misbrukte/drepte? barn. Hvis man søker opp bilder av denne maska er det nok å få mareritt av å se et bilde av den. Kan ikke en gang forestille meg å våkne opp som en 8-åring med en fyr med denne maska på midt på natta. Huttetu!

Ellers noen skikkelig fæle historier som Junko Furuta, Sylvia Likens, Hello Kitty mordet, Baby Brianna, James Bulger.... mye jævlig der ute. For å ikke snakke om krigsforbrytelser og sånn da.

Måtte google selv nå, The Beast of Jersey kalles han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke helt True-crime men Cristoffer-saken har brent seg fast så mye at jeg måtte la vær å høre når det kom en ny pod-cast om det.  Det er så utrolig hjerteskjærende når verken mor, bestemor, lærere eller andre voksne som tydelig så hvor mishandlet han var ikke grep inn i tide!!   Alle sviktet.    Toybox morderen er også en som er helt ufattelig pluss lignende saker som Junko Furuta.........hørte en sak om en lettere psykisk utviklingshemmet jente som ble lurt og torturert til døde i dagesvis i et hus av "vennene" sine. 

  • Liker 7
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kapteinsupertruse

Jeg er veldig fasinert og skremt av village og the damned. Denne er en sann historie om hva som hendte i bygden Dryden over en 10 års periode. Her er update:

"It happened over a period of a decade.  

According to The Ithaca Journal, it began in December 1989, just days before Christmas.  A couple and their two children were shot in the head and their bodies set on fire. 

Five years later, in 1994, a football coach was shot to death when defending his daughter from her ex boyfriend. 

Then in October 1996, two high school cheerleaders were abducted and killed. "

It is a piece of Dryden history Marcy Brandt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Original Night Stalker / Golden Gate Killer - Det at han spanet på sine ofre i opptil flere uker før han slo til, og gjemte våpen og tau i husene deres så han lett kunne angripe og binde dem fast er så sykt ekkelt å tenke på.

Den andre husker jeg ikke helt navnet på. The vampire of Toronto?  Som gikk fra hus til hus midt på lyse dagen og prøvde å åpne ytterdøren. Var det låst gikk han videre. Var døren åpen tok han det som en in invitasjon til å komme inn, drepte alle som var der og drakk blodet deres.

Jeg passet VELDIG godt på å holde dører og vinduer låst i lang tid etter at jeg hørte om disse to sakene. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kapteinsupertruse
netpuppy skrev (1 minutt siden):

The Original Night Stalker / Golden Gate Killer - Det at han spanet på sine ofre i opptil flere uker før han slo til, og gjemte våpen og tau i husene deres så han lett kunne angripe og binde dem fast er så sykt ekkelt å tenke på.

Den andre husker jeg ikke helt navnet på. The vampire of Toronto?  Som gikk fra hus til hus midt på lyse dagen og prøvde å åpne ytterdøren. Var det låst gikk han videre. Var døren åpen tok han det som en in invitasjon til å komme inn, drepte alle som var der og drakk blodet deres.

Jeg passet VELDIG godt på å holde dører og vinduer låst i lang tid etter at jeg hørte om disse to sakene. 

Godt han er tatt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

netpuppy skrev (43 minutter siden):

 

Den andre husker jeg ikke helt navnet på. The vampire of Toronto?  Som gikk fra hus til hus midt på lyse dagen og prøvde å åpne ytterdøren. Var det låst gikk han videre. Var døren åpen tok han det som en in invitasjon til å komme inn, drepte alle som var der og drakk blodet deres.

 

Richard Chase, The Vampire of Sacramento. En særdeles psykisk syk mann. Han endte vel på institusjon og ikke i fengsel. Men veldig trist å lese om at dyrebutikkene måtte slutte å selge ham katter og kaniner, for hva han nå enn gjorde med disse dyrene kunne ikke være bra siden han hele tida trengte nye. Og så eskalerte han til mennesker etterhvert. En veldig trist skjebne, men enda tristere å tenke på ofrene hans. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, SelmaV said:

Richard Chase, The Vampire of Sacramento. En særdeles psykisk syk mann. Han endte vel på institusjon og ikke i fengsel. Men veldig trist å lese om at dyrebutikkene måtte slutte å selge ham katter og kaniner, for hva han nå enn gjorde med disse dyrene kunne ikke være bra siden han hele tida trengte nye. Og så eskalerte han til mennesker etterhvert. En veldig trist skjebne, men enda tristere å tenke på ofrene hans. 

Ja, stemmer. Husker også at han var så syk at foreldrene hans ikke turte å bo med ham. Så de leide en leilighet til ham, med romkamerater (!), i stedet for å skaffe ham hjelp. Grusom sak for både ofre og gjerningsmann.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Junko Furuta og Sylvia Likens. Ikke bare på grunn av hvor jævlige sakene i seg selv er, men på grunn av at i begge tilfellene var det flere mennesker som visste om hva som skjedde og bare ikke sa noe. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange ekle saker her. 
To av de verste jeg har hørt er ugjerningene til BTK, som herjet en lang periode rundt 80-tallet., Husker ikke hva han het men BTK står for bind, torture kill. 
En annen ille sak er drapene i Broken Arrow. To tenåringsgutter drepte foreldre, og en to-tre søsken. Bare to av jentene overlevde. 
Ganske uforståelig at slikt kan skje i en familie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var en sak om en mor som drepte babyen sin i psykose.  Hun hadde nesten tatt av barnet hode tror jeg.  Når mormoren kom løpende satt moren å spiste deler av hjernen til babyen.  Hun hadde også spist noen av tærne.  Hun satt å ville spy men klarte ikke stoppe spise av barnet.

Den saken bare ødela meg helt!

Det finns opptak av 911 samtalen på YouTube, av et familiemedlem (mor eller søster) som ringet for å melde om hendelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett så mange true crime programmer og hørt på så mange true crime podcaster. Den som hjemsøker meg mest til den dag i dag er saken om Junko Furuta.. 🥀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junko Furuta er jo noe av det verst tenkelige, men jeg lurer på hvordan man vet så detaljert hva som skjedde med henne? Er det gjerningspersonene som har fortalt dette? Hvordan vet man at de snakker sant? 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...