AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #21 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette burde være ulovlig. Private skummer fløten, de tjener fett på å utføre operasjonene, og det offentlige må ta seg av komplikasjonene. Anonymkode: 316ef...781 Ja dette er jeg helt enig i. Jeg trodde knapt det var mulig da jeg jobbet der. Men det er kalde fakta; på kveld og natt var det KUN 2 sykepleirer på vakt. Som passet på nyopererte pasienter -alt fra eldre med ny hofteprotese til full avdeling med svært overvektige risikopasienter som hadde tatt gastric bypass på dagtid. Prosedyren var å ringe kirurgen hvis det oppsto noe -en lege hadde bakvakt hjemme - ca 1 times kjøring unna. Dvs vi hadde kun reellt mulig å ringe 113 om noe helt akutt oppsto - feks stans, alvorlige pusteproblemer osv. I ettertid ser jeg jo at dette er komplett galskap -og tenkte ofte da at dette skule media ha visst.. Det er totalt uforsvarlig -og bare flaks at det ikke har gått galt! Anonymkode: cba0e...437 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #22 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det medfører heller ikke riktighet. Kirurg og anestesilege er alltid på vakt. Og Aleris er ISO-sertifisert. Tipper vedkommende ikke taklet ansvaret og jobber i forsikringsselskap i dag. Anonymkode: 1b609...7da Ha,ha - tull. Da jeg begynte der jobbet de nettopp med å iso sertifisere.. Hele denne perioden på 2 år var det ALDRI lege på sykehuset etter kl 17. ALDRI. Kun tilgjengelig på telefon. Jobber forøvrig i akuttmottak på universitetsykehus - aldri jobbet med forsikring.. Anonymkode: cba0e...437 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #23 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Personangrep er tydeligvis ditt problem. 🙄 Jeg var bare utrolig oppgitt over at folk her inne ikke klarer å svare konkret på et spørsmål. Hvor vanskelig kan det være liksom? Anonymkode: 860ad...c67 Ikke meg du svarer, men du får jo svarene du får fordi folk er klar over at forskjeller i lønnsnivå mellom offentlig og privat kan variere avhengig av hvilken utdanning og stillingstype du har. Mange tjener bedre i det private, men det trenger ikke være tilfellet for alle kategorier ansatte i samme virksomhet. Anonymkode: 64cff...dc1 4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #24 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ha,ha - tull. Da jeg begynte der jobbet de nettopp med å iso sertifisere.. Hele denne perioden på 2 år var det ALDRI lege på sykehuset etter kl 17. ALDRI. Kun tilgjengelig på telefon. Jobber forøvrig i akuttmottak på universitetsykehus - aldri jobbet med forsikring.. Anonymkode: cba0e...437 Og får å sitere meg selv -siden jeg skriver som anonym; Mulig aleris har endret rutinene nå i det SISTE og har en lege døgnet rundt. EN lege. Som ligger og sover på et legekontor på natta. På alle offentlige sykehus er det fullt ANESTESITEAM som håndterer hjertestans, lungeembolier og andre akutte ting som oppstår etter operasjoner OG en intensivavdeling de overfører pasientene til umiddelbart med alt av utstyr og overvåking og beredskap. Skjønner seriøst ikke at folk tørr å operer seg privat uten denne beredskapen. På Aleris må de ringe 113, vente på ambulanse og legebil som må redde pasientens liv og kjøre pasient til nærmeste offentlig sykehus som kan ivareta pasienten. Denne "back-upen" er neppe godkjent av det offentlige.. Anonymkode: cba0e...437 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #25 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Og får å sitere meg selv -siden jeg skriver som anonym; Mulig aleris har endret rutinene nå i det SISTE og har en lege døgnet rundt. EN lege. Som ligger og sover på et legekontor på natta. På alle offentlige sykehus er det fullt ANESTESITEAM som håndterer hjertestans, lungeembolier og andre akutte ting som oppstår etter operasjoner OG en intensivavdeling de overfører pasientene til umiddelbart med alt av utstyr og overvåking og beredskap. Skjønner seriøst ikke at folk tørr å operer seg privat uten denne beredskapen. På Aleris må de ringe 113, vente på ambulanse og legebil som må redde pasientens liv og kjøre pasient til nærmeste offentlig sykehus som kan ivareta pasienten. Denne "back-upen" er neppe godkjent av det offentlige.. Anonymkode: cba0e...437 Tull og tøys fra ende til annen. Du dikter og er uredelig. Deg om det. Anonymkode: 1b609...7da
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #26 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Tull og tøys fra ende til annen. Du dikter og er uredelig. Deg om det. Anonymkode: 1b609...7da Nei det gjør jeg ikke. Men du må gjerne dokumentere at aleris har komplett anestesiteam/stans team i beredskap døgnet rundt OG en intensivavdeling -jeg vET du ikke kan det. Sykehuset består av dagkirurgi, en sengepost, og en liten oppvåkningsavdeling hvor eneste utstyr er oksygen i veggen og scoop. Og 1-2 sprøyteumper. Og INGEN akuttberedskap når dagpersonalet går hjem. Og iNGEN eller liten akutterfaringer/øvelser. Tipper heller du jobber der jeg. og skammer deg litt Anonymkode: cba0e...437 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå