Gå til innhold

Ser programmet ok ut?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har begynt med styrke for noen måneder siden, her er det ene styrkeprogrammet mitt. Det andre har mer fokus på kjerne, rygg og armer. Trener ca 4g i uken, annenhvert program. Løper i tillegg 2-3 ganger I uken.

Ser dette greit ut? Er det noe jeg mangler? Jeg bruker 1t+ og kjenner at jeg har trent. 

Superset 1 8x3

- markløft, militærpress og benkpress

Superset 2 8x3

Latsdrag i kabel, nedtrekk kabel en arm sittende på et kne, sittende drag en arm.

Hipthrust 8x3

Superset 3 3x8

Knebøy med stang, bulgarsk utfall med stang, barbell senk bak hode og opp.

Beinpress 10-12x3

Anonymkode: d45af...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare så jeg skjønner dette riktig før jeg kommenterer. Kjører du første øvelse innen supersett 1, deretter første i 2 og så i 3, eller kjører du første i 1, andre i 1 og så tredje i 1?

Hvor lang pause har du innad i supersettene?

Skjønner jeg det riktig når jeg oppfatter at du trener dette programmet to ganger per uke? Eller trener du dette programmet fire ganger per uke for så å trene ditt andre program en hel uke og så kommer du tilbake til dette i en uke?

Ca. hvor langt unna utmattelse definert som at du ikke klarer én teknisk riktig repetisjon til vil du si at du ca. ligger på settene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører set en, alle øvelsene så pause på ca 2 min ×3, så over til neste set. Er ferdig med superset 1 i begynnelsen av økten, da er det over til set 2.

Kjører annenhver gang, så to ganger i uken.

Altså siste rep er heavy, da er det grimaser og lyder🙈 tror ikke jeg hadde klart flere. Når jeg klarer 10-12 så øker jeg i vekt.

Har hatt to måneder med pt for å øve teknikk, og bare å tørre å komme i gang. Er forsåvidt godt trent og sterk, men styrke er nytt for meg.

Er det noe jeg bør supplere, evt bytte ut?

Anonymkode: d45af...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tenker litt på er at du kanskje gjør deg selv en liten bjørnetjeneste ved å supersette øvelser på samme muskelgruppe uten pause mellom. Supersett gjøres best på motsatte muskelgrupper med en liten pause mellom.

Det er litt for å ikke slite ut muskulaturen prematurt slik at du flytter mindre vekt i løpet av en økt og dermed potensielt legger resultater igjen på bordet.

Men nå er dette fra et teoretisk perspektiv, og det er ikke noen grunn til å endre på noe du liker å holde på med så lenge du har fremgang 😊

Nakkepress hadde jeg vært litt forsiktig med da det kan sette skulderen i en utsatt posisjon, noe som er uheldig under tung belastning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...