Gå til innhold

Du gråter/er lei deg for noe - hva gjør din partner?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Dere er vel begge to voksne mennesker, TS - forstår du er veldig glad i denne mannen, men jeg ser jo her at dere har helt forskjellige prioriteringer og ønsker. Du vil veldig gjerne være med han og tillegger hver ledige minutt til han (satt på spissen), og for han er det helt omvendt. Jeg mener dere to virker grunnleggende svært forskjellige, og kanskje ikke så kompatible. Kanskje du skal finne ut, om dette egentlig er noe du orker i lengden - jeg vet ikke hvor lenge dere har vært sammen. Men så lenge ingen av dere har planer om å flytte sammen i nærmeste fremtid, så virker det som at du er nødt til å finne ut om dette er et forhold du vil være i. 
Du kan garantert finne en mann, som er mye mer involvert i forholdet deres , enn det han gjør :) 

Anonymkode: 673c5...c96

Ja, på akkurat dette er vi forskjellige. Avstandsforhold er heller ikke så lett med akkurat den forskjellen. Han er ekstremt impulsiv, og det er jo en veldig herlig egenskap som jeg elsker ved han. Det blir morsomme påfunn og uventa situasjoner og eventyr sv det. Med avstanden og muligheten for å planlegge, blir denne egenskapen imidlertid litt vanskelig til tider. Jeg vet jeg må velge om jeg klarer å stå i det, det er så klart veldig mye som ikke kommer fram her som er veldig fint og lett og herlig i relasjonen også. Og veldig mye kjærlighet! 

TS

Anonymkode: 1f8cf...2d0

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prater og prater og løper rundt og skal finne vann og er egentlig litt som en forvirret hundevalp. Litt slitsomt egentlig. Er jeg veldig lei meg blir han lei seg og. Noe jeg ikke trenger. 

Når det er sagt er han en 10 av 10 ellers. ❤️

Anonymkode: b6385...810

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Du burde hatt en plakat over hodet. 

#megetkrevende 

Anonymkode: 95a0a...3a0

Kanskje vi kan lage noen sammen? Foreslår at vi skriver #megetufin på din 🙃

Ts

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Det gjelder alltid.

Om jeg gråter lett, så sier jeg fra om at jeg har PMS, mensen, er sliten, trøtt eller whatever, og går og legger meg. Det er MITT ansvar, ikke kjæresten min sitt ansvar.

Anonymkode: 575d6...158

Ærlig talt. Her synes jeg du er urimelig. Vi er mennesker, og ikke roboter. Jeg tenker at det er trist at du mener man aldri skal vise følelser og støtte. Ts sier ikke at hun gråter hele tiden. Hun opplever ikke at hun blir møtt på det hun synes er vanskelig. 

Anonymkode: d571c...87b

Skrevet

For å si det sånn ts. Til syvende og sist handler det om hva du ønsker og hva du ser etter i en partner. Det vil alltid være noen som har helt andre meninger som du ser i denne tråden her. Som kanskje selv ikke forstår følelser eller ønsker et helt annet type forhold enn du ønsker. 

Men det er viktig å lytte til dine behov og om du føler at de blir møtt eller om du føler deg avvist. Det vil aldri være et klart svar her inne. Det er ikke psykologer som sitter og svarer og det er ikke en fasit. Derfor, ta med deg det du kjenner er mest riktig. Jeg tror du sitter med svaret i hjertet ditt. Det handler om å forstå seg selv og andre og hvile type mennesker du ønsker å ha rundt seg. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For å si det sånn ts. Til syvende og sist handler det om hva du ønsker og hva du ser etter i en partner. Det vil alltid være noen som har helt andre meninger som du ser i denne tråden her. Som kanskje selv ikke forstår følelser eller ønsker et helt annet type forhold enn du ønsker. 

Men det er viktig å lytte til dine behov og om du føler at de blir møtt eller om du føler deg avvist. Det vil aldri være et klart svar her inne. Det er ikke psykologer som sitter og svarer og det er ikke en fasit. Derfor, ta med deg det du kjenner er mest riktig. Jeg tror du sitter med svaret i hjertet ditt. Det handler om å forstå seg selv og andre og hvile type mennesker du ønsker å ha rundt seg. 

Og hvilke type mennesker du ønsker å ha rundt deg "" skulle det stå 

• Liker 1
Skrevet

Det vet jeg ikke hva han gjør. Har aldri i vårt forhold grått overhodet i løpet av de 11 årene vi har vært sammen.

Anonymkode: 49a62...d5d

Skrevet

Man skal trøste mennesker som er lei seg, men man skal ikke nødvendigvis trøste kjærester som sipper fordi du ikke lever opp til forventningene deres.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Takk. Det med å forstå seg selv er noe jeg jobber med. Det er nyttig med innspill, også de jeg er uenig med. Jeg vil jo ikke ha et forhold som en skisserer over, der man om man er lei seg for noe skal trekke seg unna partneren og forklare med et eller annet for å ikke involvere den andre, så de innspillene viser også bedre hva jeg vil. Til syvende og sist er det som du skriver i hjertet mitt jeg finner svar! 

TS

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det vet jeg ikke hva han gjør. Har aldri i vårt forhold grått overhodet i løpet av de 11 årene vi har vært sammen.

Anonymkode: 49a62...d5d

Da har det vel ikke vært noe å gråte over eller noe som har trigget deg over kanten. Det finnes mange usunne forhold der ute. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Klarer du å kommunisere det til han når det skjer? 

Ja, det gjør jeg. Jeg sier at jeg er sint og hvorfor. Iblant spontant, som regel planlagt pga noe som har vart lenge. Feks sa jeg nylig til ham at jeg opplever at han er utydelig i planer og indirekte får meg til å sitte og vente på ham og/eller at jeg bare legger planer uten ham siden jeg ikke vet noe. Da ble han lei seg og bedyret at han skulle bli bedre. Synes ikke akkurat han er blitt noe bedre, men jeg lar tvilen komme ham litt til gode nå fordi jeg vet han er sliten etter mye jobbing pluss et helseproblem. Han har vært åpen med meg om begge deler. Men jeg har også sagt at selv om det skjer mye hos han, må han kommunisere med meg om han skal beholde meg/oss. Så jeg har vel basically sagt at jeg går om han ikke får orden på dette. Jeg har selv nylig ordnet mye i mitt liv som han har etterspurt, så jeg føler jeg kan si at det nå er hans tur.

Anonymkode: b600d...2f8

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Ja, det gjør jeg. Jeg sier at jeg er sint og hvorfor. Iblant spontant, som regel planlagt pga noe som har vart lenge. Feks sa jeg nylig til ham at jeg opplever at han er utydelig i planer og indirekte får meg til å sitte og vente på ham og/eller at jeg bare legger planer uten ham siden jeg ikke vet noe. Da ble han lei seg og bedyret at han skulle bli bedre. Synes ikke akkurat han er blitt noe bedre, men jeg lar tvilen komme ham litt til gode nå fordi jeg vet han er sliten etter mye jobbing pluss et helseproblem. Han har vært åpen med meg om begge deler. Men jeg har også sagt at selv om det skjer mye hos han, må han kommunisere med meg om han skal beholde meg/oss. Så jeg har vel basically sagt at jeg går om han ikke får orden på dette. Jeg har selv nylig ordnet mye i mitt liv som han har etterspurt, så jeg føler jeg kan si at det nå er hans tur.

Takk for svar! Misunner din evne til å uttrykke deg så klart. Det er nøyaktig det jeg skulle sagt selv i den situasjonen. Jeg har vansker med å uttrykke meg når jeg er full av følelser. Det tårna seg i stedet opp i meg så jeg begynte å gråte, og situasjonen ble dermed verre enn den var. 

TS

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for svar! Misunner din evne til å uttrykke deg så klart. Det er nøyaktig det jeg skulle sagt selv i den situasjonen. Jeg har vansker med å uttrykke meg når jeg er full av følelser. Det tårna seg i stedet opp i meg så jeg begynte å gråte, og situasjonen ble dermed verre enn den var. 

TS

Jeg var mer ei tåreperse før, men sånt funker veldig dårlig på denne mannen. Jeg må snarere bli litt skremmende, hehe. Jeg blir sjeldent sint så det er desto mer effektfullt når jeg setter foten ned med et smell (altså jeg blir rolig/kald sint). Jeg leser mye om hans type personlighet for å prøve å forstå ham og vår dynamikk. Så bare holder jeg meg til det, uansett hva følelsene mine sier. Det gir meg også mot å ha sett hvor effektivt mitt sinne er overfor ham. Jeg tror tom han blir litt mer forelska i meg når jeg er også sint/varierer i måten jeg er overfor ham på. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...