Gå til innhold

Jeg har så lyst å gifte meg med han❤️ Men føler ikke han kommer til å fri


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har 10 års jubileum i år og vært samboere i 4 år❤️ Vi er «bare» 26 år så god tid enda. Men, jeg føler fra min side at dette er mannen i mitt liv og som jeg vil dele resten av livet med. ❤️ vi har ikke barn sammen, men dette planlegger vi med tiden. Synes bare giftemål er så fint og virker til å være så trygt. Men så er jeg så gammeldags at jeg ønsker gjerne at han skal fri. ❤️ er det noen som var kjærester i mange år før dere forlovet dere? Ga du nesten litt opp håpet om forlovelse?

Anonymkode: e4c57...16e

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi jeg vil ikke fri, jeg synes det er mye mer romantisk at han gjør det❤️

Anonymkode: e4c57...16e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi jeg vil ikke fri, jeg synes det er mye mer romantisk at han gjør det❤️

Anonymkode: e4c57...16e

Hvis du tror at han ikke kommer til og fri, og du har så lyst og gifte deg med han, så tenker jeg du må fri :) 

Anonymkode: b3c75...d6f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis du tror at han ikke kommer til og fri, og du har så lyst og gifte deg med han, så tenker jeg du må fri :) 

Anonymkode: b3c75...d6f

Vi skal ut å spise en bedre middag på fredag. Han har vært litt på ang barn i det siste og virker som han er litt baby syk. ❤️ baby først og så forlovelse kanskje? Vet ikke, kanskje vi får snakket ut om begge deler under middagen.

Anonymkode: e4c57...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Si til han at du gjerne skulle ønske han fridde til deg

Anonymkode: 93e39...659

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Men så er jeg så gammeldags at jeg ønsker gjerne at han skal fri.

Anonymkode: e4c57...16e

Med mindre du er amerikaner, så var tradisjonen i 'gamle dager' at man snakket sammen som voksne mennesker og ble enige om å gifte seg. Kanskje han venter på du tar initiativ til en slik samtale. 

Anonymkode: 607ae...142

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Med mindre du er amerikaner, så var tradisjonen i 'gamle dager' at man snakket sammen som voksne mennesker og ble enige om å gifte seg. Kanskje han venter på du tar initiativ til en slik samtale. 

Anonymkode: 607ae...142

Hehe, er ikke amerikansk. Ja, kanskje jeg skal ta det opp under middagen :)❤️ 

Anonymkode: e4c57...16e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sagt direkte til han at 1. Du ønsker å gifte deg og 2. Du ønsker han skal fri? 😊 

Vi pratet om det, at begge ønsket å gifte seg, og jeg sa jeg ønsket å bli fridd til. Og det gjorde han. Han syns det var greit å vite det, så slapp han å gruble på det, kun bestemme når.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navani skrev (1 minutt siden):

Har du sagt direkte til han at 1. Du ønsker å gifte deg og 2. Du ønsker han skal fri? 😊 

Vi pratet om det, at begge ønsket å gifte seg, og jeg sa jeg ønsket å bli fridd til. Og det gjorde han. Han syns det var greit å vite det, så slapp han å gruble på det, kun bestemme når.

Nei, men jeg nevnte for 2-3 år siden at jeg hadde lyst å stå hvit brud engang ❤️ 👰♀️Men ellers har vi ikke snakket noe om det.

Anonymkode: e4c57...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes ikke bra ut.

Du er bare 26år, vært sammen så lenge. Dette er dødsdømt i lengden, dere var altfor unge når dere ble sammen. Så går ikke mage år etter dere gifter dere før dette er over.

Sorry, sånn er virkeligheten.

Anonymkode: 3d0b7...f81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at du kan si at du ønsker å være gift før dere får barn feks?

Enig med deg mtp å ønske å bli fridd til. Ønsker ikke å være den som frir.

Dere som sier at man må si til mannen dersom man ønsker å bli fridd til -blir ikke dette veldig påtvunget og unaturlig? 
Å få beskjed om å fri liksom…?

Anonymkode: aa0c8...82d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette hørtes ikke bra ut.

Du er bare 26år, vært sammen så lenge. Dette er dødsdømt i lengden, dere var altfor unge når dere ble sammen. Så går ikke mage år etter dere gifter dere før dette er over.

Sorry, sånn er virkeligheten.

Anonymkode: 3d0b7...f81

So what? Fint å leve litt i nuet også. Satse. Ikke verdens undergang om de skiller seg. Bryllup er jo bare noe overfladisk noe. 

Anonymkode: 829c9...f2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette hørtes ikke bra ut.

Du er bare 26år, vært sammen så lenge. Dette er dødsdømt i lengden, dere var altfor unge når dere ble sammen. Så går ikke mage år etter dere gifter dere før dette er over.

Sorry, sånn er virkeligheten.

Anonymkode: 3d0b7...f81

Dummeste jeg har hørt😂 Ikke alle vokser fra hverandre. Jeg ble sammen med min mann da jeg var 14, fortsatt sammen (gift) 23 år senere☺️ 3 barn har vi òg. 

Anonymkode: cfdec...71e

  • Liker 9
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette hørtes ikke bra ut.

Du er bare 26år, vært sammen så lenge. Dette er dødsdømt i lengden, dere var altfor unge når dere ble sammen. Så går ikke mage år etter dere gifter dere før dette er over.

Sorry, sånn er virkeligheten.

Anonymkode: 3d0b7...f81

En kompis av stefaren min giftet seg da han og kona var 16. For så fikk de barn. De nærmer seg 60 og er enda godt gift 😊❤️

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tenker at du kan si at du ønsker å være gift før dere får barn feks?

Enig med deg mtp å ønske å bli fridd til. Ønsker ikke å være den som frir.

Dere som sier at man må si til mannen dersom man ønsker å bli fridd til -blir ikke dette veldig påtvunget og unaturlig? 
Å få beskjed om å fri liksom…?

Anonymkode: aa0c8...82d

Jeg hadde ikke personlig likt og bli fridd til etter at jeg sa at jeg ville bli fridd til. Det er som hvis jeg skulle sagt til mannen at jeg syns jeg burde få blomster, og på kvelden kjøper han blomster. Da er de blomstene ikke så hyggelige egentlig 😛 

Anonymkode: b3c75...d6f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde ikke personlig likt og bli fridd til etter at jeg sa at jeg ville bli fridd til. Det er som hvis jeg skulle sagt til mannen at jeg syns jeg burde få blomster, og på kvelden kjøper han blomster. Da er de blomstene ikke så hyggelige egentlig 😛 

Anonymkode: b3c75...d6f

jo jo, men noen menn kan holde tilbake med å fri i frykt for et nei. Litt annet med blomster

Anonymkode: 829c9...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo vanlig å ta opp temaet. For partneren er ikke tankeleser.

Her var nok mannen klar før meg. Hadde han fridd før jeg var klar ville det blitt en vanvittig klein situasjon. Hva svarer man da? Det hadde vært uaktuelt å være "forlovet" uten å ha satt en dato i nær fremtid. Så jeg måtte ha sagt nei, og det er jo ekstremt sårende når han først har planlagt, kjøpt ring, og alt. 

For oss kom temaet naturlig opp da vi satt opp samboerkontrakt og testamente i forbindelse med første leilighetskjøp. Det var da jeg var tydelig på at jeg gjerne ville bikke 30 først. Så tok vi temaet opp igjen da. 

Anonymkode: 03862...870

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg hadde ikke personlig likt og bli fridd til etter at jeg sa at jeg ville bli fridd til. Det er som hvis jeg skulle sagt til mannen at jeg syns jeg burde få blomster, og på kvelden kjøper han blomster. Da er de blomstene ikke så hyggelige egentlig 😛 

Anonymkode: b3c75...d6f

Men hvis man ikke liker blomster. Da er det jo ganske teit at han kommer med blomster, og man må spille glad.

Så man bør jo være ærlig om at blomster er noe man liker, og ønsker seg, før han dukker opp med buketten. 

Anonymkode: 03862...870

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...