AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #1 Del Skrevet 29. august 2022 Jeg er jente i tidlig 20 årene og kan null om bil og er egentlig ganske uforsiktig har jeg innsett Iforhold til typen når jeg ser hvordan han kjører og behandler bilen under kjøring. Såpass selvinnsikt har jeg at det kan jeg glatt innrømme! Jeg er utrolig hard på girspaken, føler jeg må ta skikkelig i når jeg girer, føler også jeg har veldig mange unødige bremse stopp noe som gjør at jeg føler jeg sliter litt ut bilen. Har også en tendens til å bremse litt vel mye i bratte tunneler, og dette sliter jo ganske mye på bilen i lengden?🤷♀️ kjører også alltid litt over fartsgrensen, der er også typen mye bedre enn meg! Og nei, prøver ikke å snakke ned mitt eget kjønn her, men hva mener dere andre? kjør diskusjon! Anonymkode: 81e03...a6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 29. august 2022 #2 Del Skrevet 29. august 2022 Varierer vel noe fra person til person. Men om man skal tro på egne antagelser vil jeg tro kantkjøring av felg oftere gjøres av kvinner. Tror også de småbulker mer. Og erfaringsmessig driver de sjelden med bilpleie av eksteriøret. Sjelden jeg ser eller hører kvinner som vasker bil på gårdsplass med høyttrykkspyler, vasker felgene, renser og polerer lakken og vokser bilen så den blir blank og fin. Men vil også tro kvinner råkjører mindre. Og statistisk sett totalhavarerer de biler langt sjeldnere enn menn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #3 Del Skrevet 29. august 2022 Hos oss er din beskrivelse av deg selv som om jeg skulle beskrevet mannen min.. Han har også skadet bilene flest ganger, hatt flest problemer med bilen og er den som er mest uvøren også på andre ting.. Anonymkode: 17fbd...3a5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 29. august 2022 #4 Del Skrevet 29. august 2022 Her er det nok ganske likt på hvem som kan mest. Jeg er minst like interessert i bil som samboer. Men det er han som eier den og gjør mest med den..... Men det var faktisk jeg som fant bilen på nett... og som overbeviste han om å kjøpe den.... 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #5 Del Skrevet 29. august 2022 Menn er KRAFTIG overrepresentert i alle typer bilulykker, så det er i hvert fall ingen tvil om at de er dårligst til å kjøre bilen. Anonymkode: f1a8f...9d9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #6 Del Skrevet 29. august 2022 Nå er det jeg, kvinnen, som reparer og holder på med bilen. Men å polere, det gjør jeg ikke asså. Kjøper ikke nye biler, men ca 5-10 år. Jeg 'bruker opp' så opp bilene.Bil er forbruksvare. Jeg har rygget i en lyktestople en gang, det er den neste skaden jeg har fått på en bil gjennom 20 år med bil. Middelardrende menn er overrepresentert i (døds)ulykker, både på veien og på sjøen. TS høres ut til å være nybegynner i trafikken og kjenner bilen dårlig. Lettere nevrotisk. Anonymkode: 3277d...9a0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #7 Del Skrevet 29. august 2022 Den som er mest bil intressert av de.. Anonymkode: d5fcb...c28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #8 Del Skrevet 29. august 2022 Kjør diskusjon? Du er stresset og har ikke lært deg å kjøre bil. Umoden eller hva du nå er. Parker bilen og vent til du er voksen nok til å ta vare på en bil. Anonymkode: d5fcb...c28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #9 Del Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kjør diskusjon? Du er stresset og har ikke lært deg å kjøre bil. Umoden eller hva du nå er. Parker bilen og vent til du er voksen nok til å ta vare på en bil. Anonymkode: d5fcb...c28 Hehe, nå er det sånn at jeg har klart lappen, jeg eier egen bil og jeg er avhengig av bil til å komme meg til jobb hatt lappen i 5 år i år! sååååå...🤷♀️ skjønner ikke hvorfor du klikker over å sette i gang en diskusjon😂 Anonymkode: 81e03...a6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #10 Del Skrevet 30. august 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: Parker bilen og vent til du er voksen nok til å ta vare på en bil Dessverre blir man ikke bedre sjåfør av å ikke kjøre bil. Må bare kjøre mer! Men TS , du høres veldig stresset ut! Ro ned litt ! Av oss har jeg aldri bulket bilen, men typen har fått to bulker og knust blinklys. To av delene var ikke hans feil, men likevel . Anonymkode: 9d88b...5de 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #11 Del Skrevet 30. august 2022 Min samboer har mer interesse for det, og er den som vedlikeholder bilene våre. Vasking, polering, bytter ting osv. Når det kommer til kjøring så har jeg vært borti småting, skal innrømme det, men har ikke etterlatt noen merker. Samboer har kjørt ut og skadet bilen, og tror det henger sammen med at men ofte har for god tro på sine egne evner, og kjører mer uforsiktig enn kvinner når det angår fart og "sjanser". Vi har en elbil og en bensinbil. Bensinbilen har flere hester enn elbilen, men elbilen går "rett opp" i fart når man tråkker på pedalen. Jeg kjører elbilen mest, og når jeg først kjører bensinbilen så reagerer den ikke på millisekundet, og da tråkker jeg litt hardt. Når den da reagerer så ble det plutselig veldig voldsomt, også må jeg bremse ned igjen😅 Vet ikke om jeg forklarte det sånn at noen forhåpentligvis forstår hva jeg mener?😂 Anonymkode: b899f...b08 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #12 Del Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kjør diskusjon? Du er stresset og har ikke lært deg å kjøre bil. Umoden eller hva du nå er. Parker bilen og vent til du er voksen nok til å ta vare på en bil. Anonymkode: d5fcb...c28 det var rætte ræva som feis.... Anonymkode: a2c43...71d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #13 Del Skrevet 30. august 2022 fra og med 1januar 2006 var det ikke lov å kjønnskille forsikringer mer, og resultatet av det var at unge kvinner ble tapende part, da de historisk sett fram til dette hadde billigere forsikringer på bil, kontra unge menn som betalte mer i snitt pga større skaderisiko. https://www.aftenposten.no/norge/i/v5vvB/maa-betale-for-menns-bulking Anonymkode: 24f66...159 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #14 Del Skrevet 30. august 2022 Jeg, kvinne, kan mest og er den tryggeste sjåføren. Har hatt lappen og egen bil i 12 år, mannen i et par (jepp, han tok lappen sent). Anonymkode: 136de...e99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #15 Del Skrevet 30. august 2022 Mener å ha lest statistikk om at det er menn som står for alvorlige ulykker og kvinner som står for mindre bulker og kantkjøring🙈 Jeg har en tendens til å slite ut klutsjen, og vet at jeg er en dårligere sjåfør enn samboer. Han er dog yrkessjåfør, så synes det forsvarer det litt 😂 av brødre og kompiser synes jeg det er mye 50/50 om det er bedre med bil enn jenter..0 Anonymkode: a3472...ae2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #16 Del Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Dessverre blir man ikke bedre sjåfør av å ikke kjøre bil. Må bare kjøre mer! Men TS , du høres veldig stresset ut! Ro ned litt ! Av oss har jeg aldri bulket bilen, men typen har fått to bulker og knust blinklys. To av delene var ikke hans feil, men likevel . Anonymkode: 9d88b...5de Jada, skal skjerpe meg. Jobber med saken når det kommer til å bli litt mindre stressa, vil jo tross alt at bilen min skal vare noen år og ikke minst unngå å havne opp i noe uhell 🙂 Anonymkode: 81e03...a6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #17 Del Skrevet 30. august 2022 Synes kvinner oftere er bedre enn menn til å forutse trafikken. Flinkere til å ga oversikt i rundkjøringer. Slike ting. Anonymkode: a82a1...fbc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #18 Del Skrevet 31. august 2022 Personavhengig, ikke kjønnsavhengig. Her i familien kjører vel han hardere, raskere, treffer hull i veien med mer kaboom, men han har bedre mekanisk innsikt og forholder seg til alt dette ganske oppegående. Hun kjører penere, krever mindre av bilen, men er mye mindre oppmerksom, så det blir en del bråbremsing, røffe girskifter og slitasje på klutsjen og slikt. Anonymkode: 54e39...08b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #19 Del Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (På 30.8.2022 den 0.53): Menn er KRAFTIG overrepresentert i alle typer bilulykker, så det er i hvert fall ingen tvil om at de er dårligst til å kjøre bilen. Anonymkode: f1a8f...9d9 Menn er involvert i de største ulykkene mens kvinner er mest involvert i små skraper og bulker. Altså, menn er dumme og kjører fortere og tar større sjanser, mens kvinner ikke kan kjøre bil fordi de ikke har kontroll selv i 10 km/t. Anonymkode: 8f303...2fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #20 Del Skrevet 8. september 2022 Her er det mannen som tar seg av både felgkanting, parkeringsplassbulking og skumlere situasjoner. Han sier han blir så fokusert på ting rundt at han glemmer å følge med på veien, men jeg tror det bare er litt av problemet, egentlig. Han stresser seg lett opp og mister hodet totalt når han stresser. Legg på litt dårlig selvinnsikt i tillegg, så har du svaret på hvorfor. Siste uka har han ripa felg på fortauskant x2, rygga ned i grøfta når han skulle snu bilen, ripa opp høyre bak under parkering, holdt på å kjøre i rumpa på bilen foran ca. 3 ganger hver kjøretur fordi han ikke fikk med seg at trafikken gikk saktere og nesten (hadde ikke unngått dette om den andre bilen ikke var superobs) kræsja skikkelig under feltskifte på motorveien fordi han glemte at speil og blindsone er lurt å sjekke først. Dette er bare fra de turene hvor jeg har sitti på, så aner ikke hvor mye krøll han har holdt på med alene. Anonymkode: 48a1c...369 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå