cerruti Skrevet 23. september 2022 #201 Del Skrevet 23. september 2022 Loboto skrev (23 minutter siden): Hvorfor kona egentlig dro kan vi ikke vite. Men som jeg skrev per har jeg selv opplevd å reagere på en situasjon instinktivt uten at jeg egentlig oppfattet st jeg var i fare. Kan være derfor hun dro? Å bli påført så mange stikk er jo ikke vanskelig. Det trenger ikke ta mange sekunder å stikke noen 10 ganger når man er full av adrenalin. Han selv rakk nok ikke reagere på at han ble stukket før han blødde ut på bakken. Men likevel rart å dra, synes jeg. Jeg tenkte på hvordan amerikaneren kunne stikke sååå mange ganger… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 23. september 2022 #202 Del Skrevet 23. september 2022 cerruti skrev (2 minutter siden): Men likevel rart å dra, synes jeg. Jeg tenkte på hvordan amerikaneren kunne stikke sååå mange ganger… ca 9 ganger er ikke så mange. Det var også en forholdsvis liten kniv … eller kniver. Jeg tror begge amerikanerne knivstakk ham. Hun sier tidlig i avhør at hun hadde en kniv. Politiet finner ingen kniv, men lar det ligge. Hans kniv blir borte. Er det mulig at norsk politi er så rotete og sløve? Neil stikker ham etter eget utsagn én gang i ryggen. Jeg finner det veldig rart at et knivstikk i ryggen ikke blir bedre etterforsket, da det i selvforsvar ville vært mer naturlig å stikke i magen etter min menng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klump Skrevet 23. september 2022 #203 Del Skrevet 23. september 2022 Interessant dokumentar, utvilsomt... særlig for de av oss som har opplevd å kjenne Ø personlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 23. september 2022 #204 Del Skrevet 23. september 2022 Klump skrev (Akkurat nå): Interessant dokumentar, utvilsomt... særlig for de av oss som har opplevd å kjenne Ø personlig. Sier man A… osv… 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
himmeloghav Skrevet 23. september 2022 #205 Del Skrevet 23. september 2022 Klump skrev (46 minutter siden): Interessant dokumentar, utvilsomt... særlig for de av oss som har opplevd å kjenne Ø personlig. Støtter du Øystein? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klump Skrevet 23. september 2022 #206 Del Skrevet 23. september 2022 himmeloghav skrev (Akkurat nå): Støtter du Øystein? Overhode ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 23. september 2022 #207 Del Skrevet 23. september 2022 Klump skrev (1 minutt siden): Overhode ikke 🍿 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
himmeloghav Skrevet 23. september 2022 #208 Del Skrevet 23. september 2022 Klump skrev (4 minutter siden): Overhode ikke Hvorfor ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klump Skrevet 23. september 2022 #209 Del Skrevet 23. september 2022 himmeloghav skrev (Akkurat nå): Hvorfor ikke? Det kan jeg ikke utdype, men vet det er flere av oss der ute. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
himmeloghav Skrevet 23. september 2022 #210 Del Skrevet 23. september 2022 Klump skrev (1 minutt siden): Det kan jeg ikke utdype, men vet det er flere av oss der ute. Nei, det blir jo bare spekulering. Ingen har sett det som skjedde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 23. september 2022 #211 Del Skrevet 23. september 2022 Klump skrev (1 minutt siden): Det kan jeg ikke utdype, men vet det er flere av oss der ute. Handler det om de unge damene som sier de først og fremst er hans kolleger, men som er de første til å besøke ham på sykehuset, og som støtter ham i tykt og tynt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klump Skrevet 23. september 2022 #212 Del Skrevet 23. september 2022 Det er vel noe som heter «å kjenne lusa på gangen». 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
himmeloghav Skrevet 23. september 2022 #213 Del Skrevet 23. september 2022 Klump skrev (5 minutter siden): Det er vel noe som heter «å kjenne lusa på gangen». Fæl personlighet gjør en ikke skyldig hvis det er det du mener. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loboto Skrevet 24. september 2022 #214 Del Skrevet 24. september 2022 (endret) Veldig interessant hva naboen sier til politiet på telefonen bare sekunder før knivstikkingen skjer! Jente med kniv. Hmmm... Tenker det kan ilegges endel vekt. Dette er jo ikke hva naboen husker i ettertid, men hva han sier han observerer akkurat idet handlingen skjer. Endret 24. september 2022 av Loboto 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klump Skrevet 24. september 2022 #215 Del Skrevet 24. september 2022 himmeloghav skrev (14 timer siden): Fæl personlighet gjør en ikke skyldig hvis det er det du mener. Det vet jeg godt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_fiol Skrevet 25. september 2022 #216 Del Skrevet 25. september 2022 Blir ikke klok på denne saken men er noen ting jeg har bitt meg merke i. Hvorfor i alle dager ringer man politiet gjentatte ganger med mindre man er redd, hvis Ø hadde hatt noe og skjule hvorfor i alle dager ville han at politiet skulle ha kommet på døra? Jeg har aldri hørt om en overgriper som ringer politiet på forhånd... Det andre jeg reagerer på er at hvis man er livredd og ukomfortabel ved en middag som Erika sier hun var,så forlater man huset eller tar en tidlig kveld. Syns Ø virker som en arrogant fyr som lett kan hisse seg opp og er kverulerende,men det er ikke nødvendigvis ensbetydende med at han prøvde å ta dem. Han var nok helt sikkert provosert og irritert på dem pga en uenighet under middagen men syns allikevel det er rart at han velger å ringe politiet om hjelp da. Syns også det er rart at Neil i poilitibilen virker meeeega casual...sånn helt avslappa prat med politimannen om hvor mye klokka er i USA, dude du typ drepte en mann for 10 min siden og du lurer på hva klokka er i statene..wtf.... For ikke å snakke om at han sa "stikkene" og blir caught right handed i det han sier det og man ser at han tenker fuuuuuck for så å spør om advokaten sin... 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 25. september 2022 #217 Del Skrevet 25. september 2022 (endret) Helene1982 skrev (På 16.9.2022 den 17.25): Jeg personlig tror ikke på at de sa at de var kommet for å drepe ham, men jeg tror han "opplevde" det sånn. Han er veldig dramatisk og overdriver veldig når han prater. Jeg tror likevel på at han følte seg truet på livet, og jeg er enig med deg i at det kan virke som at en psykisk lidelse ligger bak. Jeg er ikke helsepersonell, men har vokst opp med en psykisk syk mor. Jeg vet at min historie ikke beviser noe som helst i denne saken, og muligens farger den mitt syn, men jeg har opplevd at moren min har blitt så paranoid (i en psykose) at hun har truet meg med kniv fordi hun var overbevist om at jeg ønsket å drepe henne. Hun var oppriktig livredd for meg, og kunne ikke forstå hvorfor jeg ønsket henne død. Det er veldig vanskelig å diskutere med en som ikke er ved sine fulle fem, og vanskelig å sette seg inn i tankemønsteret til noen som opplever en slik episode. Jeg synes ikke det er riktig at han skal i fengsel, da jeg tror han trenger hjelp og ikke straff. Jeg har også privat erfaring med sterkt paranoid person (en lærer som trodde hele klassen konspirerte om å drepe hn) og er helsepersonell. Tenker det samme som deg. Jeg sliter veldig med å finne et motiv for amerikanernes handlinger, annet enn selvforsvar. De var gjester i et annet land, hos direktøren. Er vel ikke akkurat en situasjon der de hadde «the upper hand»Hadde vel heller ikke historikk med vold og kriminalitet. At de skulle rane ham eller noe blir for usannsynlig. Hva skulle de oppnå ved å forsøke å drepe ham? (Med mindre de var redde) Det for meg sannsynlige scenarioet er at de fikk panikk i møte med en person som oppførte seg irrasjonelt og aggressivt, kanskje som følge av psykose/rus/el. Det er tydelig at denne voldtektshistorien trigget direktøren voldsomt. Det ble amper stemning, og noe skjedde med Ø slik at han oppfattet N og E som truende. Så gikk det bare nedover etter dette, ting eskalerte og det endte med knivstikkingen. Min hypotese er at Ø selv med sin oppførsel utløste knivstikkingen. Endret 25. september 2022 av Bacteria 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 25. september 2022 #218 Del Skrevet 25. september 2022 himmeloghav skrev (På 24.9.2022 den 0.47): Støtter du Øystein? Jeg har aldri støttet Øystein, men dette er meget mulig et justismord basert på episode 5. Jeg sier ikke at Øystein er en godgutt. Kanskje langt ifra, men mye skurrer her. Øysteins advokat Thomas Randby er meget god og rasjonell her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 25. september 2022 #219 Del Skrevet 25. september 2022 Loboto skrev (På 24.9.2022 den 15.31): Veldig interessant hva naboen sier til politiet på telefonen bare sekunder før knivstikkingen skjer! Jente med kniv. Hmmm... Tenker det kan ilegges endel vekt. Dette er jo ikke hva naboen husker i ettertid, men hva han sier han observerer akkurat idet handlingen skjer. Bingo. Norske statsadvokater har et avslappet forhold til sannheten. Dommere også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 25. september 2022 #220 Del Skrevet 25. september 2022 Klump skrev (På 24.9.2022 den 16.02): Det vet jeg godt Du prater i koder og sladrer. Vis litt respekt for bevisene og diskuter dem. Du kan selv velge side basert på det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå