Gjest Ramona1970 Skrevet 5. september 2022 #301 Del Skrevet 5. september 2022 Kardemommete skrev (4 timer siden): Det kan jo være at Agder Politiet hadde giddet å etterforske skikkelig om JHA var over lavalder. det kan se ut som de burde undersøkt dette bedre. Det sentrale vitnet er ********,så litt oversikt har hun nok. Ja den saken mot gutten kjenner jeg ikke så godt,men det kan godt være det. Hva Andersen vet eller ikke om den utbetalingen er jo helt irrelevant. Om du ikke har kilde på dette bør du redigere det bort så tråden ikke blir slettet. Jeg har ikke sett denne informasjonen noe sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BethB Skrevet 5. september 2022 #302 Del Skrevet 5. september 2022 (endret) 7 hours ago, TuttaHutta said: Kan vi da samtidig konkludere med at Viggo Kristiansen er skyldig i grov voldtekt av en gutt på 5 år? Han er jo tross alt dømt til å betale erstatning i en domstol, mens Andersen ut i fra det som har kommet frem i mediene ikke en gang var klar over at det var utbetalt voldsoffererstatning til jenta, i og med at nemda kun gjennomgår offerets forklaring og sakens momenter, uten at motsvar er nødvendig. Kilde på at det var en grov voldtekt? Så klart er dette begge saker hvor offerene er blitt trodd. Og begge sakene bidrar til å gjøre både Jan Helge og Viggo til moduskandidater. Det er bare Jan Helge sin sak som er blitt holdt hemmelig, sammen med en lang rekke informasjon om han som først kom fram nå. Ikke noe av dette er irrelevant, overgrep er aldri det. Å påstå det er ganske spesielt. Endret 5. september 2022 av BethB 8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannabanna Skrevet 5. september 2022 #303 Del Skrevet 5. september 2022 (endret) 7 hours ago, TuttaHutta said: For det første er det særdeles vanskelig å gjenoppta en sak til ugunst for siktede. For det andre vil det være særdeles vanskelig å bevise at Andersen er skyldig i drapet på Lena, utover en hver rimelig tvil. Jeg innser at dere i denne tråden allerede tror dere har bevist dette, men den virkelige verden fungerer litt annerledes. For det tredje vil det være lite hensiktsmessig av effektivitetshensyn, ettersom maksimal nettostraff kun blir 2 år, og det er svært vanskelig å se noe argument for forvaringsdom. For det fjerde, så sonet Andersen så vidt meg bekjent nærmere 3 år over minstetiden, ettersom han ikke ønsket å søke løslatelse med en gang han hadde mulighet, så i prinsippet har han allerede sonet en 21 års fengselsstraff ettersom han sonet rundt 15 år og 4 måneder, av en straff på 19 år ( ... og to tredjedeler av 21 år ville vært 14 års soning, som er det vanlige med dom på 21 års fengsel ). Det er selvfølgelig mulig at statsadvokaten likevel forsøker å gjenoppta saken, det gjenstår å se, men det virker lite trolig på nåværende tidspunkt. Jan Helge sitt DNA er funnet på Lena, mens Viggos ikke er. Viggo ble dømt. Denne rimelige tvilen som aldri kom Viggo til gode, skal så klart komme Jan Helge til gode. Men det er en god synnsynelighet for at han kommer til å bli tiltalt for mordet. Dommen er en annen sak. Jan Helge har, av det som har kommet fram til nå forsatt med en oppførsel som er til skade for samfunnet. Akkurat hvor lenge han eventuelt har sonet i forhold til hvor lenge han eventuelt må sone er ikke det viktigste. Det viktige er at Lena ikke står uten drapsmann. Endret 5. september 2022 av Hannabanna 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 5. september 2022 #304 Del Skrevet 5. september 2022 TuttaHutta skrev (7 timer siden): For det første er det særdeles vanskelig å gjenoppta en sak til ugunst for siktede. Dette ble korrigert sist det kom, så besynderlig at det gjør reprise. Det er ikke særs vanskelig, det fordrer nye bevis og sannsynlighetsovervekt for at h*n faktisk er skyldig. 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 5. september 2022 Forfatter #305 Del Skrevet 5. september 2022 (endret) TuttaHutta skrev (9 timer siden): For det første er det særdeles vanskelig å gjenoppta en sak til ugunst for siktede. For det andre vil det være særdeles vanskelig å bevise at Andersen er skyldig i drapet på Lena, utover en hver rimelig tvil. Jeg innser at dere i denne tråden allerede tror dere har bevist dette, men den virkelige verden fungerer litt annerledes. For det tredje vil det være lite hensiktsmessig av effektivitetshensyn, ettersom maksimal nettostraff kun blir 2 år, og det er svært vanskelig å se noe argument for forvaringsdom. For det fjerde, så sonet Andersen så vidt meg bekjent nærmere 3 år over minstetiden, ettersom han ikke ønsket å søke løslatelse med en gang han hadde mulighet, så i prinsippet har han allerede sonet en 21 års fengselsstraff ettersom han sonet rundt 15 år og 4 måneder, av en straff på 19 år ( ... og to tredjedeler av 21 år ville vært 14 års soning, som er det vanlige med dom på 21 års fengsel ). Det er selvfølgelig mulig at statsadvokaten likevel forsøker å gjenoppta saken, det gjenstår å se, men det virker lite trolig på nåværende tidspunkt. Det skjedde ved Kristin saken, da det lyktes å fremskaffe DNA bevis fra siktede. JHA har nektet for både voldtekt og drap på Lena, men man har nå sikret 6 DNA spor fra han på intime steder. Jeg vil si at det ikke vanskelig å sannsynlig gjøre at JHA opererte alene. Alle bevis peker på det. Han har løyet om voldtektene hele veien, hvorfor er det da ikke sannsynlig at han også lyver om drapet på Lena. Kanskje han fikk "blackout" Man kan si som man sa i retten. "Hvem er det om det ikke er VK",? etter at B M hevdet man hadde sikkert dna fra to gjerningsmenn.Nå vet man at dette var feil, og man har kun dna fra en gjerningsmann. Hvem var det som drepte Lena , om det ikke var JHA? VK fikk forvaring. JHA har nektet hele veien for store deler av ugjerningen. Han har ikke fått bearbeidet dette. Det som har kommet frem i nyere tid viser også at han fremdeles kan være farlig. Oslo politiet har jobbet med utgangspunkt 1. JHA opererte alene 2. De to tidligere kameratene sto sammen om det. Når VK blir frikjent står man igjen med , at JHA opererte alene Oslo politiet har også siktet han for drapet på Lena, Han kan også siktes for falsk forklaring Endret 5. september 2022 av Lana01 11 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bendie Skrevet 5. september 2022 #306 Del Skrevet 5. september 2022 Lana01 skrev (21 minutter siden): Det skjedde ved Kristin saken, da det lyktes å fremskaffe DNA bevis fra siktede. JHA har nektet for både voldtekt og drap på Lena, men man har nå sikret 6 DNA spor fra han på intime steder. Jeg vil si at det ikke vanskelig å sannsynlig gjøre at JHA opererte alene. Alle bevis peker på det. Han har løyet om voldtektene hele veien, hvorfor er det da ikke sannsynlig at han også lyver om drapet på Lena. Kanskje han fikk "blackout" Man kan si som man sa i retten. "Hvem er det om det ikke er VK",? etter at B M hevdet man hadde sikkert dna fra to gjerningsmenn.Nå vet man at dette var feil, og man har kun dna fra en gjerningsmann. Hvem var det som drepte Lena , om det ikke var "JHA" VK fikk forvaring. JHA har nektet hele veien for store deler av ugjerningen. Han har ikke fått bearbeidet dette. Det som har kommet frem i nyere tid viser også at han fremdeles kan være farlig. Oslo politiet har jobbet med utgangspunkt 1. JHA opererte alene 2. De to tidligere kameratene sto sammen om det. Når VK blir frikjent står man igjen med , at JHA opererte alene Oslo politiet har også siktet for drapet på Lena, Han kan også siktes for falsk forklaring Så enig. Alt som er fremkommet under ny etterforsking peker på en ting. JHA opererte alene. Han er mistenkt fot drapet på Lena. Jenta han nekter for voldtekt og drap på. Det er funnet hans DNA på et intimt sted, hennes munn, arm, truse og topp. Jentene er drept med på identisk vis. Det er ingen indisier som viser til at VK har deltatt. Det er også avdekt flere forhold, som indikerer avvikende seksuell adferd og seksuell dragning mot barn Bevisene mot JHA står meget sterkt. Han kommer til å bli tiltatt for overlagt drap og fullbyrdet voldtekt av Lena. 8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
winscp Skrevet 5. september 2022 #307 Del Skrevet 5. september 2022 9 hours ago, TuttaHutta said: For det første er det særdeles vanskelig å gjenoppta en sak til ugunst for siktede. Jeg synes det har kommet særdeles mye ny informasjon etter at saken opprinnelig var i retten. (På tross av at jeg så mye på CSI.) Men ja, jeg aner ikke hvordan denne vurderingen foregår. De opprinnelige dommene i Baneheia inkluderte vel den mye brukte "Jan Helge gjorde mer enn han innrømmer"-sekkeposten, så kanskje de nye DNA-funnene i Baneheia ikke veier like tungt som funnet i Kristin-saken, for eksempel. 9 hours ago, TuttaHutta said: For det andre vil det være særdeles vanskelig å bevise at Andersen er skyldig i drapet på Lena, utover en hver rimelig tvil. Jeg innser at dere i denne tråden allerede tror dere har bevist dette, men den virkelige verden fungerer litt annerledes. Jeg synes det er vanskelig å spå hva som vil skje med JHA. Beviskravet skal være høyt. Men jeg kan ikke skjønne annet enn at det dessverre er sakens historikk som gjør at det i det hele tatt regnes som en stueren teori at VK deltok. Hvis man tenker seg at saken gikk for første gang i dag, med bevisene som er kjent i offentligheten i dag, sliter jeg med å se at JHA ville klart å innføre tvil om hvorvidt han var alene. Men uansett, historikken er der. 9 hours ago, TuttaHutta said: For det tredje vil det være lite hensiktsmessig av effektivitetshensyn, ettersom maksimal nettostraff kun blir 2 år, og det er svært vanskelig å se noe argument for forvaringsdom. Vil ikke rettsfølelsen veie tungt mot ressurshensyn i denne saken? Det er viktig for både pårørende og andres tillit til rettsstaten at ikke mordet blir stående "uoppklart". 9 hours ago, TuttaHutta said: For det fjerde, så sonet Andersen så vidt meg bekjent nærmere 3 år over minstetiden, ettersom han ikke ønsket å søke løslatelse med en gang han hadde mulighet, så i prinsippet har han allerede sonet en 21 års fengselsstraff ettersom han sonet rundt 15 år og 4 måneder, av en straff på 19 år ( ... og to tredjedeler av 21 år ville vært 14 års soning, som er det vanlige med dom på 21 års fengsel ). Dette tror jeg ikke på at er et moment. Han har sonet en dom på 19 år. Hvis han slapp ut etter minstetiden, kunne dette da bli brukt som argument for å gi ham mer enn 2 år tilleggsstraff i ny sak? Dette ville være evkivalent med det du skriver her. Argumentet ditt fordrer vel også en vurdering av om han faktisk ville ha sluppet ut etter minstetiden, dersom han søkte? Hvis han hadde søkt om løslatelse etter minstetiden og fått avslag, ville du fortsatt inkludert dette argumentet? Har du informasjon om at han ville sluppet ut, men ønsket å sitte 3 år til? 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 5. september 2022 #308 Del Skrevet 5. september 2022 (endret) Jeg kan ikke så mye om juss og gjennopptakelser, men jeg tror saken er altfor stor og altfor alvorlig til å ikke begjære saken gjennopptatt så de får en ny rettssak mot JHA. At de bare kan dømme ham til et begrenset fengselsopphold kan vel ikke spille noen rolle når et drap står uoppklart - og det i tillegg ikke er noen tvil om hvem gjerningsmannen er. Slenger vi i tillegg på ... * Uriktig forklaring som fikk en uskyldig mann dømt * Funn av overgrepsmateriell av nyere dato på pc * Gamle ikke-etterforskede volstektssaker ... så er det ingen tvil om at denne mannen bør skjermes fra samfunnet. Han er tydeligvis farlig mot små barn, og trenger tvungen oppfølging i lang lang tid. Denne saken har i tillegg rystet veldig manges tiltro til politiet, og Oslo politidistrikt gjør en kjempejobb for å rette opp i inntrykket. Derfor tror jeg de kommer til å gå "all the way" og sørge for det ikke er en eneste løs tråd igjen når hele Baneheiasaken er avsluttet. Endret 5. september 2022 av fotballjenta 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 5. september 2022 #309 Del Skrevet 5. september 2022 Spørsmål; Er det mulig å legge til en forvaringsdom på en eksisterende og ferdig sonet dom? Mye kan tyde på at JHA ikke er rehabilitert, mtp nyere funn. Dersom disse funnene stemmer. Viggo Kristiansen sonet en forvaringsdom - og ville fortsatt vært fengslet om saken ikke var blitt gjennopptatt - fordi han ikke ble ansett som ferdig rehabilitert mtp at han nektet deltakelse i voldtekt og drap. Hvordan stiller dette seg mtp JHA..blir han ansett som ferdig sonet og rehabilitert når DNA-bevis tilsier at han hadde befatning med voldtekt/drap av også den andre jenta, OG det har blitt funnet diverse på hans PC av nyere dato? Vil PC funn kobles inn i Baneheia saken, eller vil det som har blitt funnet omfattes i en helt ny sak? Jeg er bare usikker på hvordan man jobber i slike saker..og jeg trodde forvaringsdommer var der fordi det var fare for gjentagelse. Anså ikke rettsvesenet det som fare for gjentagelse i JHAs sak? 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 5. september 2022 #310 Del Skrevet 5. september 2022 (endret) Vera skrev (24 minutter siden): Spørsmål; Er det mulig å legge til en forvaringsdom på en eksisterende og ferdig sonet dom? Mye kan tyde på at JHA ikke er rehabilitert, mtp nyere funn. Dersom disse funnene stemmer. Viggo Kristiansen sonet en forvaringsdom - og ville fortsatt vært fengslet om saken ikke var blitt gjennopptatt - fordi han ikke ble ansett som ferdig rehabilitert mtp at han nektet deltakelse i voldtekt og drap. Hvordan stiller dette seg mtp JHA..blir han ansett som ferdig sonet og rehabilitert når DNA-bevis tilsier at han hadde befatning med voldtekt/drap av også den andre jenta, OG det har blitt funnet diverse på hans PC av nyere dato? Vil PC funn kobles inn i Baneheia saken, eller vil det som har blitt funnet omfattes i en helt ny sak? Jeg er bare usikker på hvordan man jobber i slike saker..og jeg trodde forvaringsdommer var der fordi det var fare for gjentagelse. Anså ikke rettsvesenet det som fare for gjentagelse i JHAs sak? Om påtale vil ha omgjort dommen mot JHA på noe vis må den først behandles i gjenopptakelses kommisjonen. om saken hans blir gjenopptatt vil jeg anta at det er en mulighet at JHA kan bli dømt til forvaring. antagelig må det en ny rettssak til Det blir spennende å se hva som skjer utover høsten. Endret 5. september 2022 av Kardemommete 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bendie Skrevet 5. september 2022 #311 Del Skrevet 5. september 2022 (endret) Vera skrev (2 timer siden): Spørsmål; Er det mulig å legge til en forvaringsdom på en eksisterende og ferdig sonet dom? Mye kan tyde på at JHA ikke er rehabilitert, mtp nyere funn. Dersom disse funnene stemmer. Viggo Kristiansen sonet en forvaringsdom - og ville fortsatt vært fengslet om saken ikke var blitt gjennopptatt - fordi han ikke ble ansett som ferdig rehabilitert mtp at han nektet deltakelse i voldtekt og drap. Hvordan stiller dette seg mtp JHA..blir han ansett som ferdig sonet og rehabilitert når DNA-bevis tilsier at han hadde befatning med voldtekt/drap av også den andre jenta, OG det har blitt funnet diverse på hans PC av nyere dato? Vil PC funn kobles inn i Baneheia saken, eller vil det som har blitt funnet omfattes i en helt ny sak? Jeg er bare usikker på hvordan man jobber i slike saker..og jeg trodde forvaringsdommer var der fordi det var fare for gjentagelse. Anså ikke rettsvesenet det som fare for gjentagelse i JHAs sak? Hadde JHA blitt dømt den gangen, som eneste gjerningsmann ville han høyst sannsynlig fått forvaring. Selvom tidligere anklager ikke var kjent. Dette grunnet sakens karakter og han viste også lite tegn til anger. De sakkyndiges rapport ville blitt vurdert på en helt annen forståelse av hvem han var og hva han var i stand til. Som du påpeker har han ikke bearbeidet eller erkjent de faktiske forhold. Det er også anklager om flere forhold. Som viser gjentagelse fare. Også helt nye forhold viser seksuell dragning mot barn og nedlastning av overgrepsmatriale er straffbart. Jeg kjenner heller ikke jusen i dette. Han vil trolig i dømmes tilleggsstraff for overlagt voldtekt og drap. Og anser en det er gjentagelsesfare, sett i lys av også nyere forhold, vil jeg tro det er hjemmel til å i dømme han forvaring. Det er vel sakkyndig vurdering som avgjør gjentagelsesfare og selvom nyre mistenkte lovbrudd, ikke er av samme alvorlighetsgrad, viser dette til manglende rehabilitering. Endret 5. september 2022 av Bendie 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingemutter Skrevet 5. september 2022 #312 Del Skrevet 5. september 2022 14 hours ago, TuttaHutta said: Jeg minner da om at statsadvokaten måtte moderere sitt tilsvar til kommisjonen, etter å ha nevnt årsaken til at Kristiansen ble frikjent for overgrep på gutten, som jo var det samme som i den henlagte saken mot Andersen, så nei, det kan ikke nødvendigvis føres for kommisjonen heller. Hvordan ser du for deg at en oppegående advokat som er aktor i saken skal legge dette frem i retten? "...aktoratet hevder Andersen har modus, ettersom han er frikjent for voldtekt, men en sivil nemd har utbetalt voldsoffererstatning på helt andre kriterier..." Tror du virkelig noen ville forsøkt å fremføre noe slik i retten? De vil føre vitnene i saken. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 5. september 2022 #313 Del Skrevet 5. september 2022 (endret) TuttaHutta skrev (15 timer siden): For det første er det særdeles vanskelig å gjenoppta en sak til ugunst for siktede. For det andre vil det være særdeles vanskelig å bevise at Andersen er skyldig i drapet på Lena, utover en hver rimelig tvil. Jeg innser at dere i denne tråden allerede tror dere har bevist dette, men den virkelige verden fungerer litt annerledes. For det tredje vil det være lite hensiktsmessig av effektivitetshensyn, ettersom maksimal nettostraff kun blir 2 år, og det er svært vanskelig å se noe argument for forvaringsdom. For det fjerde, så sonet Andersen så vidt meg bekjent nærmere 3 år over minstetiden, ettersom han ikke ønsket å søke løslatelse med en gang han hadde mulighet, så i prinsippet har han allerede sonet en 21 års fengselsstraff ettersom han sonet rundt 15 år og 4 måneder, av en straff på 19 år ( ... og to tredjedeler av 21 år ville vært 14 års soning, som er det vanlige med dom på 21 års fengsel ). Det er selvfølgelig mulig at statsadvokaten likevel forsøker å gjenoppta saken, det gjenstår å se, men det virker lite trolig på nåværende tidspunkt. Nå kan man jo se for seg at påtale ser på det og plassere ansvaret for drap og voldtekt av et lite barn der det hører hjemme som svært viktig. selv om det krever tid og ressurser,og selv om JHA ble dømt til 19 år i første runde. At det JHA har gjort ikke skulle tilsi en forvaringsdom er jeg uenig i. det er svært alvorlige handlinger og det er ting som tyder på at han ikke er rehabilitert. kikking på barn. nedlasting av overgrepsmateriale. oppbevaring av kniver osv samt at historien om han skulle være et offer som ble truet til å utføre disse handlingene ikke kan legges til grunn når VK blir frikjent. Han blir altså med frikjennelse av VK og tiltale mot seg selv stående igjen med en dom på å ha begått 2 overlagte voldtekter og drap av 2 små barn. dette i seg selv er 21 år forvaring. Dette er selvfølgelig forskuttering av sakens gang,men jeg synes ikke det er usannsynlig at det vil bli fasiten ila 2023. Endret 5. september 2022 av Kardemommete 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 5. september 2022 #314 Del Skrevet 5. september 2022 fotballjenta skrev (4 timer siden): Jeg kan ikke så mye om juss og gjennopptakelser, men jeg tror saken er altfor stor og altfor alvorlig til å ikke begjære saken gjennopptatt så de får en ny rettssak mot JHA. At de bare kan dømme ham til et begrenset fengselsopphold kan vel ikke spille noen rolle når et drap står uoppklart - og det i tillegg ikke er noen tvil om hvem gjerningsmannen er. Slenger vi i tillegg på ... * Uriktig forklaring som fikk en uskyldig mann dømt * Funn av overgrepsmateriell av nyere dato på pc * Gamle ikke-etterforskede volstektssaker ... så er det ingen tvil om at denne mannen bør skjermes fra samfunnet. Han er tydeligvis farlig mot små barn, og trenger tvungen oppfølging i lang lang tid. Denne saken har i tillegg rystet veldig manges tiltro til politiet, og Oslo politidistrikt gjør en kjempejobb for å rette opp i inntrykket. Derfor tror jeg de kommer til å gå "all the way" og sørge for det ikke er en eneste løs tråd igjen når hele Baneheiasaken er avsluttet. Du kan legge trykk på, falsk forklaring og lagt skylden på en annen i 22 år. Det er noe påtalemyndighetene kommer til å legge trykk på selv også. Det er jeg ganske sikker på. Påtalemyndighetene har jo sagt i mediene, at de kan tiltale JHA for disse tingene uten å gjenoppta saken hans, men at de kan gjenoppta saken også - for andre grunner jeg-ikke-husker-i-farta. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 5. september 2022 Forfatter #315 Del Skrevet 5. september 2022 (endret) Kardemommete skrev (38 minutter siden): Nå kan man jo se for seg at påtale ser på det og plassere ansvaret for drap og voldtekt av et lite barn der det hører hjemme. selv om det krever tid og resusser,og selv om JHA ble dømt til 19 år i første runde. At det JHA har gjort ikke skulle tilsi en forvaringsdom er jeg uenig i. det er svært alvorlige handlinger og det er ting som tyder på at han ikke er rehabilitert. kikking på barn. nedlasting av overgrepsmateriale. oppbevaring av kniver osv samt at historien om han skulle være et offer som ble truet til å utføre disse handlingene ikke kan legges til grunn når VK blir frikjent. Han blir altså med frikjennelse av VK antagelig stående igjen med en dom på å ha begått 2 overlagte voldtekter og drap av 2 små barn. dette i seg selv er 21 år forvaring. Dette er selvfølgelig forskuttering av sakens gang,men jeg synes ikke det er usannsynlig at det vil bli fasiten ila 2023. Dette er et viktig poeng. Han har tatt på seg en "offerrolle" og har under spilt sin rolle i dette, til de grader. Har på ingen måte erkjent det han har gjort. Viser ingen tegn til samvittighet, for den smerten han har påført ofrene sin familie, og for VK og hans familie. Bevisene viser også til at dette var planlagt, og ble gjort med fullt overlegg . I tillegg til til at han angivelig har voldtatt et barn før dette, og det som har kommet frem i nyere tid, nedlasting av overgreps bilder og kikking på badende barn) gjør han til en farlig mann Jentene og familien deres fortjener at rett mann er dømt for begge drapene. Alle bevisene ligger der, skal man få tilbake litt av tiltroen til noe rettferdighet i denne saken, må saken gjenopptas, med JHA på tiltalebenken og full granskning av de ulike aktører sin rolle, av Agder Politiet og alle som har bidratt til å hindre en gjenåpning. Endret 5. september 2022 av Lana01 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 5. september 2022 #316 Del Skrevet 5. september 2022 (endret) winscp skrev (5 timer siden): For det andre vil det være særdeles vanskelig å bevise at Andersen er skyldig i drapet på Lena, utover en hver rimelig tvil. Jeg innser at dere i denne tråden allerede tror dere har bevist dette, men den virkelige verden fungerer litt annerledes. @TuttaHutta Påtalemyndighetene har etterforsket saken med to hypoteser, at JHA var alene om ugjerningene - eller at JHA og VK gjorde dette sammen. Alle tekniske bevis (og bevis for øvrig) tilsier at JHA var alene om drap og voldtekt. De har funnet mye DNA materiale på Lena, som JHA tidligere har nektet å forgrenet seg på. Og andre bevis som de ikke har gått ut med, vil jeg tro. Må også tillegge at Riksadvokaten kan tillegge JHA straffeforfølgelse for de nye bevisene, uten å gjenåpne saken. Så en ny rettssak kommer til mest trolig til å skje, uavhengig gjenåpning eller ikke. Så det du skriver her, er ikke jeg noe særlig engstelig for at kommer til å skje. Og det er ikke vi i denne tråden som har "bevist noe", vi diskuterer sakens kjerne og fakta. De bevisene som blir diskutert her, er allerede offentlig uttalt. Edit; jeg ser det kom opp feil sitering. Jeg beklager 😅 Endret 5. september 2022 av kraftwerk 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 5. september 2022 #317 Del Skrevet 5. september 2022 Lana01 skrev (4 minutter siden): Dette er et viktig poeng. Han har tatt på seg en "offerrolle" og har under spilt sin rolle i dette, til de grader. Har på ingen måte erkjent det han har gjort. Viser ingen tegn til samvittighet, for den smerten han har påført ofrene sin familie, og for VK og hans familie. Bevisene viser også til at dette var planlagt, og ble gjort med fullt overlegg . I tillegg til til at han angivelig har voldtatt et barn før dette, og den som har kommet frem i nyere tid, gjør han til en farlig mann Jentene og familien deres fortjener at rett mann er dømt for begge drapene. Alle bevisene ligger der, skal man få tilbake litt av tiltroen til noe rettferdighet i denne saken, må saken gjenopptas, med JHA på tiltalebenken og full granskning av de ulike aktører sin rolle, av Agder Politiet og alle som har bidratt til å hindre en gjenåpning. Har JHA begått overgrep etter han kom ut fra fengsel også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 5. september 2022 #318 Del Skrevet 5. september 2022 kraftwerk skrev (3 minutter siden): Har JHA begått overgrep etter han kom ut fra fengsel også? Nei. han ble anmeldt for en voldtekt begått før baneheia i 2009. denne ble henlagt. offeret ble tilkjent 300.000 i voldsoffer erstatning. det ligger flere artikler om dette på nett. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 5. september 2022 #319 Del Skrevet 5. september 2022 Kardemommete skrev (4 minutter siden): Nei. han ble anmeldt for en voldtekt begått før baneheia i 2009. denne ble henlagt. offeret ble tilkjent 300.000 i voldsoffer erstatning. det ligger flere artikler om dette på nett. Ja det vet jeg, men brukeren jeg siterte skrev dette - I tillegg til til at han angivelig har voldtatt et barn før dette, og den som har kommet frem i nyere tid, gjør han til en farlig mann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 5. september 2022 Forfatter #320 Del Skrevet 5. september 2022 (endret) kraftwerk skrev (21 minutter siden): Har JHA begått overgrep etter han kom ut fra fengsel også? Nei ikke som jeg kjenner til, rettet opp skulle stå det ikke den, og la til så ikke misforstås Endret 5. september 2022 av Lana01 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg