Gå til innhold

IKM Skravletråd

Silisium

Anbefalte innlegg

Silisium skrev (8 timer siden):

Jeg har også slitt litt med å ikke finne EL denne måneden @Sofagris. Har ikke slått ut på digital clearblu. Mulig fordi jeg har testet to ganger pr dag, kanskje på for svak urin men ville ikke tro det har noe å si. 

Har hatt blinkende smiley i tre dager (økning i østrogen, som fører LH-topp) mye eggløsningsslim siden torsdag men ikke fast smiley (som vil si økning i LH og som gir EL). Fikk kun lagt inn aksjer i går kveld. Men jeg temper, og idag morges gikk tempen i taket. Håper EL var i går og at vi klarte å «rekke egget» 😂. Vi har vel et lite vindu fra eggløsning skjer der det venter på befruktning, ikke sant? Jeg er ny i tempe-verden, så please educate me. 🙈

Jeg var så heldig med forrige graviditet som satt i PP1, og jeg vet jeg har eggløsning hver måned. Så rart det ikke kom fast smiley 😐

Det er så rart, fortsatt ikke EL her, på CD22, aldri opplevd den så sent før. Har vanligvis EL på CD16-CD19. Men vi legger inn aksjer jevnlig, så får jo bare håpe, selvom jeg egentlig har mistet troa på at det går siden vi alltid har lagt inn aksjer jevnlig, men det ikke har blitt noe. 

Sorry for Debbie Downer her, men det er ikke så lett å holde motet oppe akkurat.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sofagris skrev (1 time siden):

Det er så rart, fortsatt ikke EL her, på CD22, aldri opplevd den så sent før. Har vanligvis EL på CD16-CD19. Men vi legger inn aksjer jevnlig, så får jo bare håpe, selvom jeg egentlig har mistet troa på at det går siden vi alltid har lagt inn aksjer jevnlig, men det ikke har blitt noe. 

Sorry for Debbie Downer her, men det er ikke så lett å holde motet oppe akkurat.

Åå, kjedelig! Sender gode tanker 💜 kanskje sette deg ned med en god bok eller serie, tenke på noe helt annet? Vet det er vanskelig.. prøving opptar så mye av tankevirksomheten. Plutselig viser det eggløsning på testen, neste periode er kanskje spire-måneden. Klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofagris skrev (1 time siden):

Jeg har alltid hatt syklus på 26-28 dager, med el dag 14. plutselig har syklusene vært helt rare, og sist nå kom el på dag 21. utrolig nok ble jeg gravid (iallefall foreløpig) og jeg er på vei til å begynne å håpe at det er spire og ikke kjemisk denne gangen♥️ 

Ikke mist motet, plutselig skjer det!😍

Anonymkode: cd7ec...cf1

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofagris skrev (På 10.9.2022 den 17.07):

Takk for tips! Jeg har ikke hatt noe problem tidligere(16mnd) å finne EL, så bare nå jeg sliter litt. Men skal absolutt vurdere digital😊

Så trist at du har hatt enda en SA💔 Du blir i hvertfall fort gravid virker det som, kan du få noe progesteron-støtte kanskje?

Høres ut som en lur ide, og bra at babyplan har fungert for deg  ☺️

Takk♥️ Jeg har ikke snakket med legen ennå... Men vi prøver igjen å håper den sitter♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom tante rød😓 

fikk svak positiv test denne mnd.. men etter 3 dager var den negativ igjen💔

Anonymkode: 2223d...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Da kom tante rød😓 

fikk svak positiv test denne mnd.. men etter 3 dager var den negativ igjen💔

Anonymkode: 2223d...62e

Usj, også først en svak positiv da! Kjipt 😞 Det som hjalp hos meg var å gjøre meg mentalt klar mot neste EL. Heldigvis «kun» rundt 14 dager til. Forstår det er skikkelig kjipt når heksa kommer.. blir så tydelig at det ikke gikk. 

Vi la inn aksjer i går kveld og nå idag, EL mest sannsynlig i morgen. Så blir det den evige dpo-land, hvor tiden står stille 🙈

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsker at flere av dere betegner oss som gale i denne ventetiden. Jeg har også blitt gal så da passer jeg vel godt inn.. hehe. 

Har endelig startet prøvingen etter en laaaang ventetid pga studier. Pp2 nå og prøvde meg på EL-tester for å se hvor godt det stemte overens med flo registrering. 
Startet testingen på mandag. Har testet om ettermiddagen. Negativ onsdag, fikk smilefjes på torsdag og negativ igjen på fredag. Vi la inn aksjer onsdag og torsdag. Venter nå i spenningen på om spiren sitter…. hååper det!🤞🏽
Samtidig som jeg psyker meg opp til at sjansen for at tante rød kommer på besøk er der… 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmelbraa skrev (3 timer siden):

Elsker at flere av dere betegner oss som gale i denne ventetiden. Jeg har også blitt gal så da passer jeg vel godt inn.. hehe. 

Har endelig startet prøvingen etter en laaaang ventetid pga studier. Pp2 nå og prøvde meg på EL-tester for å se hvor godt det stemte overens med flo registrering. 
Startet testingen på mandag. Har testet om ettermiddagen. Negativ onsdag, fikk smilefjes på torsdag og negativ igjen på fredag. Vi la inn aksjer onsdag og torsdag. Venter nå i spenningen på om spiren sitter…. hååper det!🤞🏽
Samtidig som jeg psyker meg opp til at sjansen for at tante rød kommer på besøk er der… 😅

Tror nok mange føler at de blir så oppslukt i prosessen og investerer mye tid og energi i prøvingen, at en gjerne ikke «kjenner seg helt igjen», altså «gal» som i flåsete betydning. Det er iallefall mitt tilfelle 😅 Tenker det er helt innafor. 
Ut ifra aksjene og testene burde du jo ha en fin sjangs da 😍 Får krysse fingre og tær. Vi ligger jo ganske likt i løypa ser jeg. Her er eggløsning mest sannsynlig idag(!) og jeg går inn i dpo-land snart. Skal bli litt godt og, for da trenger jeg ikke hele tiden å føle at vi bør legge inn enda flere aksjer 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å teste (EL) igår og er så spent. Håper jeg får positiv test og faktisk finner ut av når jeg har eggløsning 🤣

Må innrømme at jeg tenker på dette mye ila dagen, hver eneste dag 😂 

Er bare på PP2. Håper inderlig at det ikke blir typ 24 prøve perioder 🙈🙈

Mille 

Anonymkode: 1148a...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg begynte å teste (EL) igår og er så spent. Håper jeg får positiv test og faktisk finner ut av når jeg har eggløsning 🤣

Mille 

Da er vi to! Synes dagene nå snegler seg av gårde nå 🤣 herlighet, hele 11 dager til jeg skal teste.. vil spole frem i tid. Takk og liv for travle tider på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silisium skrev (3 timer siden):

Tror nok mange føler at de blir så oppslukt i prosessen og investerer mye tid og energi i prøvingen, at en gjerne ikke «kjenner seg helt igjen», altså «gal» som i flåsete betydning. Det er iallefall mitt tilfelle 😅 Tenker det er helt innafor. 
Ut ifra aksjene og testene burde du jo ha en fin sjangs da 😍 Får krysse fingre og tær. Vi ligger jo ganske likt i løypa ser jeg. Her er eggløsning mest sannsynlig idag(!) og jeg går inn i dpo-land snart. Skal bli litt godt og, for da trenger jeg ikke hele tiden å føle at vi bør legge inn enda flere aksjer 😂 

Veldig! Hadde tenkt at jeg skulle ta dette litt som det kom. EL-test var litt for morro for å se om flo appen tracket EL riktig. Noe den gjorde. Så ble jeg bare helt oppslukt i det, og klarer ikke tenke på noe annet! Titter innom div.  nettbutikker og drømmer meg bort i utstyr og klær til baby.
Til helgen skal vi i bursdag med alkohol, og jeg kjenner det byr meg litt i mot. Men så har man jo lest og hørt at man fint kan leve som «vanlig» til en ev. positiv test…. Tenker at jeg likevel kommer til å ta det ganske rolig. Samtidig kan jo dette være siste anledning på noen måneder….😄 

Lykke til med å legge inn aksjer! Enig i at det var litt godt når det var over… Ble stille og rolig på den fronten her i helga😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mille 

Håper du finner ut av EL. Jeg ble helt i ekstase når jeg fikk positiv test😂 og har ikke tenkt på noe annet siden…. 
🤞🏽💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmelbraa skrev (14 minutter siden):

Veldig! Hadde tenkt at jeg skulle ta dette litt som det kom. EL-test var litt for morro for å se om flo appen tracket EL riktig. Noe den gjorde. Så ble jeg bare helt oppslukt i det, og klarer ikke tenke på noe annet! Titter innom div.  nettbutikker og drømmer meg bort i utstyr og klær til baby.
Til helgen skal vi i bursdag med alkohol, og jeg kjenner det byr meg litt i mot. Men så har man jo lest og hørt at man fint kan leve som «vanlig» til en ev. positiv test…. Tenker at jeg likevel kommer til å ta det ganske rolig. Samtidig kan jo dette være siste anledning på noen måneder….😄 

Lykke til med å legge inn aksjer! Enig i at det var litt godt når det var over… Ble stille og rolig på den fronten her i helga😅 

Godt å høre det ikke bare er jeg som tenker på det med alkohol. Jeg drikker stort sett svært sjelden, men til helgen er jeg invitert bort til ei venninne (med flere ande bekjente), og jeg har jo sett fram til å ta meg noen glass. Vil da være 5 dpo. Får se hva magefølelsen sier, det skal jo ikke være festet da, og man må jo kunne leve som normalt dersom dette drøyer. Uff, ikke så lett! 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

siljur skrev (5 minutter siden):

Positiv eggløsningstest i går kveld og negativ i dag, så da er vel eggløsning i dag og 1dpo i morgen? 

Ja☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Erosrose skrev (8 timer siden):

Venter på at eggløsning skal komme etter sa... Dette er så forferdelig tungt 🥺

Vil bare komme meg til dpo

Klem❣️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmer seg EL, og nå har vi laget en liten plan. Sex annenhver dag fremover. Skal ha el på søndag i følge appen. Så får vi se om testene er enige. Håper det, syntes syklusene mine er lange nok fra før (35 dager) så de trenger ikke bli lenge.

Jeg vurderer seriøst å melde meg ut av sosiale medier en stund nå. Omtrent alle jeg følger er gravid fortiden, det er så utrolig kjipt å se den ene etter den andre skrive at de venter og bare poste ting om graviditeten. Kan jo forstå det opptar dem og de vil dele, men samtidig så begynte jeg å følge dem for andre ting som håndarbeid og dyr.. ikke barn og graviditet. 

Jaja, blir uansett endel sengekos fremover, og det er aldri feil. 

*Ruskemor

Anonymkode: 529d9...c8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nærmer seg EL, og nå har vi laget en liten plan. Sex annenhver dag fremover. Skal ha el på søndag i følge appen. Så får vi se om testene er enige. Håper det, syntes syklusene mine er lange nok fra før (35 dager) så de trenger ikke bli lenge.

Jeg vurderer seriøst å melde meg ut av sosiale medier en stund nå. Omtrent alle jeg følger er gravid fortiden, det er så utrolig kjipt å se den ene etter den andre skrive at de venter og bare poste ting om graviditeten. Kan jo forstå det opptar dem og de vil dele, men samtidig så begynte jeg å følge dem for andre ting som håndarbeid og dyr.. ikke barn og graviditet. 

Jaja, blir uansett endel sengekos fremover, og det er aldri feil. 

*Ruskemor

Jeg er faktisk i helt samme situasjon, syklusen er lang, men har forhåpentligvis EL på lørdag i følge min app. Så her er det annenhver dag fremover også🙈 Tar ikke EL-tester, men tenker jeg må kjøpe det inn dersom det ikke klaffer denne gangen.

Enig, veldig mange som er gravide rundt om kring. Sikkert lurt med en pause! Men fint å bruke KG som støtte ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peak skrev (4 timer siden):

Jeg er faktisk i helt samme situasjon, syklusen er lang, men har forhåpentligvis EL på lørdag i følge min app. Så her er det annenhver dag fremover også🙈 Tar ikke EL-tester, men tenker jeg må kjøpe det inn dersom det ikke klaffer denne gangen.

Enig, veldig mange som er gravide rundt om kring. Sikkert lurt med en pause! Men fint å bruke KG som støtte ☺️

Spennende at vi er på ca. samme sted i syklusen nå.

Krysser fingrene for oss begge denne gangen🤞

Liker KG, er godt å kunne snakke med andre i samme situasjon.

*Ruskemor 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...