Gå til innhold

Lager dere mammaer eller pappaer matpakkene kvelden før?


Gjest Sprite

Anbefalte innlegg

Jeg er altfor trøtt om kvelden.  Skjærer brødskiver opp om morgenen, vasker brødboksene, og ungene sier hva de vil ha på.  Legger oppskåret frukt ved siden av.  Ferdig!  Mine er 9 år og 12 år.  

Anonymkode: d7348...6bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lager alltid kvelden før, både til oss og ungene. 

Hva er ekkelt med det? 

Vi har som regel frosset brød ned i skiver, så vi smører på frosne skiver. Da holder de seg veldig godt. Agurk, tomat, og annet garnityr legges i en egen liten boks, eller blir skivene soggy. Unngår syltetøy, da det også kan bli soggy. 

Anonymkode: c2fc8...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i barnehagen blir bedre om det spises frokost der, og da må matpakken være smurt hvis vi skal rekke det. Da kan vi ta morgengretne barn på badet, vaske og kle på, putte barn og matpakker i sykkelvogna og dra. På veien våkner de, og vi leverer barn som er klare til å spise. Dermed holder energien frem til lunsj.

Vi lager også litt mer avanserte matpakker enn bare brød med pålegg, fordi da spiser barna mer. Gjerne noe med mer protein, f.eks egg, ostebiter eller fiskekake, noen oppdelte grønnsaker, litt frukt og iblant noe godt f.eks yoghurt, havrekjeks, tørket frukt eller maissnacks. Dette krever litt tenking, noe vi ikke får til om morgenen. Det er ikke bare barna her som sliter med morgener.

Anonymkode: 4953f...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg liker ikke brødskiver som har ligget med pålegg i mange timer. Å smøre matpakke tar ikke mange minuttene på morgenen og snart er ungene også store nok til å ta ansvar for de selv. (5 og 7)

Anonymkode: 9e30d...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke barn. Men her lages frokost søndag og onsdag, for 3 og 2 dager. 

Spiser lite brød. Men bruker uansett bentobokser. Har jeg for eksempel brød med tunfisksalat og grønnsaksstaver, så ligger det i tre separate rom. Tilsvarende med eggemuffins og en salat. Eller litt fisk/kylling, en pasta, og salat og krutonger. 

Slike bokser med flere rom er genialt om man ikke skal spise maten med en gang for å hindre at det blir soggy, og alt smaker det samme. Og uten at jeg er ekspert, selv et lite barn kan jo spise en skive med smøreost, noen agurkskiver og et delt hardkokt egg - så kan man jo bare smøre selve skiven samme morgen, mens resten har ligget klart fra søndag. 

Anonymkode: e1a8b...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei 

Hverken jeg eller barna synes brødmat er like godt om det ligger så lenge. Pålegget setter seg i brødet noe som gir det en feil smak, og brødskorpen blir mykere. Vi spiser frokost uansett så da lager vi det likt som da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lager kvelden før. Både til meg selv og barn. Legger også klær frem. Dette er noe jeg selv vokste opp med også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken mamma eller pappa lager til noe. Her lager ungene maten sin selv og de lager den på kvelden før ja. 

Anonymkode: 06eb0...994

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg lager matpakken før jeg legger meg. Har bokser med flere rom. så har brødskiver med smør i ett rom, pålegg i det andre, og agurk, paprika, tomat, gulrot osv i det siste. Om jeg lager pastasalat gjør jeg det likt, pasta i ett rom, grønnsaker i ett, og egg, skinke, ost, laks osv i ett. 

Har ikke hørt noe om at maten ikke er god nok🤔 

Legger også klart klær og pakker ned alt annet på kvelden. Blir en roligere morgen når alt er klart for dagen.

Anonymkode: 60919...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...