Gå til innhold

Lager dere mammaer eller pappaer matpakkene kvelden før?


Gjest Sprite

Anbefalte innlegg

Har liksom lyst å gjøre det da det kunne spart meg tid og stress tidlig på morningen men føler maten ikke er like god og fersk...? Føles litt ekkelt på en måte... ville ikke gjort det med min egen så jeg føler ikke jeg kan gjøre det med barna sine heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er det ekkelt? 

Jeg har ikke barn, men jeg lager min egen matpakke kvelden før. 

Anonymkode: 76e23...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor er det ekkelt? 

Jeg har ikke barn, men jeg lager min egen matpakke kvelden før. 

Anonymkode: 76e23...9c8

Nei som sagt jeg vet ikke.. føler bare det blir ekkelt på skivene... Med pålegget osv.. Jeg aner ikke,aldri gjort det så jeg vet ikke..derfor jeg spør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korkje mamma eller pappa, men pakkar eigen matboks kvelden før - og ofte for to dagar fram. Då har eg tid til å gjere klart grønnsaker etc. eller gjere blingsen litt meir forseggjort, og eg slepp å stresse om morgonen. 

(enno verre: eg har oppdaga at det pålegget eg vanlegvis et utmerket godt kan frysast, og har redda nokre skinkepakkar frå matsøpla ved å smøre blingsar som eg pakkar i plast og hiv i fryseboksen)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortell gjerne hva dere har på matpakken,skjærer dere frukten også? 

Ser for meg at den iallefall blir dårlig over natten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både frukt og grønt og alt holder seg fint. Bruker tett matboks som ikke slipper inn luft, og setter i kjøleskap på kvelden. 

Anonymkode: d60c3...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordner både mat og frukt dagen før, samt legger frem klær. Sparer meg mye tid på morgenen.

Anonymkode: 1c655...313

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager på morgenen, liker det så ferskt som mulig selv så da gjør jeg det slik til han og. Men jeg har og tid til det, ikke noe stress hos oss på morgenen. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager alltid min egen matboks også dagen før. Det er ikke som om pålegget blir noe dårligere i det kjøleskapet selv om det er i kontakt med brødet. 

Jeg liker ikke å spise kalde skiver selv, men til lunsj har de jo blitt varme. Tenker igeunn det er bedre at den er kald, at den blir mindre svett i sekken i løpet av de timene om den har vært i kjøleskap først

Anonymkode: a1493...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprite skrev (19 minutter siden):

Har liksom lyst å gjøre det da det kunne spart meg tid og stress tidlig på morningen men føler maten ikke er like god og fersk...? Føles litt ekkelt på en måte... ville ikke gjort det med min egen så jeg føler ikke jeg kan gjøre det med barna sine heller..

Ikke ekkelt i det hele tatt. Har gjort det i 15 år nå. Både til oss voksne og barna.

Anonymkode: 65f2b...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det gjør jeg både til meg selv og barna. Synes maten er helt fin dagen etter allikevel. Er et kronisk B-menneske så alt jeg slipper å gjøre på morgenen er gull verdt for meg! 

Anonymkode: 54ed9...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker frosne skiver, har på pålegg og legger i kjøleskapet. Skivene tiner i kjøleskapet i løpet av natten og holder seg ferske 🙂

Anonymkode: b0682...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Smører matpakker en gang i måneden til meg og mannen. Hvitost, brunost, leverpostei, skinke, salami, tubeoster. Pakker i matpapir og plastpose rundt hver matpakje.Så henter vi hver vår pakke i fryseren hver morgen som tiner i kjøleskapet på kontoret innen lunch, Skjærer opp frukt og grønt hver søndag og onsdag som ligger i vann i kjøleskapet som vi bare plukker i bokser på morgenen. Bruker anslagsvis 1-2 timer på matpakkene en søndag kveld i måneden og 10 minutter på frukt og grønt 2 ganger i uka. Verdt hvert eneste minutt. Null stress med matpakker her i huset, og ingenting å si på friskhet og kvalitet, smører alltid med helt ferskt pålegg. Har ikke barn som bor hjemme lengre.

Anonymkode: 530b8...85b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Den lager ungene selv på morningen. Det er mest effektivt 😊

Anonymkode: 22be9...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nei. Den lager ungene selv på morningen. Det er mest effektivt 😊

Anonymkode: 22be9...479

Samme her i huset :) 

Anonymkode: 77837...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de fem minuttene det tar å kline leverpostei på noen skiver hver morgen er ikke det som velter lasset akkurat. 

Anonymkode: 4d5c0...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...