Gå til innhold

La gjester forsyne seg selv eller servere gjestee antall porsjon? (middag)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kommer an på. Jeg har en bror som hverken eier magemål eller folkeskikk når det gjelder mat, til han må jeg forklare i store bokstaver at maten må deles på. Likevel ser han sitt snitt til å forsyne seg mer enn sin skjerv av kjøttet. Sender jeg fatet slik at han forsyner seg sist anser han alt som ligger igjen som sin del. Så jeg legger på kjøtt til han og sender datet videre. Han blir blodfornærmet , men kommer igjen neste gang det inviteres 

Han er ok ellers, men det skjer noe i nærheten av mat. Han er livredd for å bli forfordelt. Sist han var her hadde jeg fire kanelboller. Til meg, han og mine to barn. Han tok en i hver hånd og jeg måtte kommandere han til å legge fra seg den ene!

Anonymkode: 9d19a...09f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 hours ago, AnonymBruker said:

Mannen i huset serverte meg med både lasagne og salat, og holdt børskursene til meg. 

Anonymkode: ac818...68a

 

4 hours ago, AnonymBruker said:

Men jeg vet at omvendelse hadde forsynt seg selv, så hadde de forsynt seg med 5+ skiver.

Anonymkode: 4d62b...ab5

Børskurser? Omvendelse? Er det aksjemegleren og biskipen dere har vært på middag hos, eller holder jeg på å bli dyslektiker?

Anonymkode: 609d9...0b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt får folk servere seg selv! Har aldri noen sinne opplevd å ikke få forsyne meg selv når jeg er på besøk hos folk, det virker jo bare utrolig merkelig. 

Jeg lager nok til alle. Og så har jo de fleste folk såpass antenner at de ser hvor mange folk det er, og hvor mange kyllingfileter det er, og klarer å regne seg frem til hvor mange som da er beregnet per person. Det er selvsagt ikke alle som har disse antennene (jeg har et par sånne i slekta), men om jeg vet de skal komme, så passer jeg på å lage ekstra mye. 

Anonymkode: 8d4ce...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...