Gå til innhold

Min utenlandske mor har ødelagt livet mitt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Asker/Bærum/Kolbotn alt funker. Tenker at jeg godt kan leie også og har vurdert hybel. Noen ville bare leie ut til par, andre valgte andre å leie ut til og noen var veldig dyre. Kostet 16.000kr. Iom jeg tjener 30.000kr i mnd før skal så går det ikke å leie for 16.000kr og i tillegg betale strøm selb 

Anonymkode: d8126...721

Sjekk ut Lillestrøm, strømmen, ski, Nittedal og andre områder rundt Oslo. Der får du mer for pengene og god kollektivtransport inn til Oslo. I verste fall får du leie i kollektiv slik som studenter flest. Man kan ikke ha så høye krav til sitt første bosted, de aller minste ettroms koster ikke 16k+ i mnd. 

Anonymkode: da8cb...1ca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvis det bare var så lett som det er å skrive. Å få jobb er ikke enkelt og det å få seg jobb et sted du har råd til å bo er heller ikke enkelt. Jeg har venner og et liv i Oslo og ønsker ikke å flytte vekk fra alt og alle. Det hadde nok gjort meg mer deprimert. Jeg har i tillegg etter mye strev og slit fått en jobb jeg kan tjene greit med penger i. Så å søke jobb på nytt et annet sted er ikke så enkelt 

Anonymkode: d8126...721

Prøv å unngå å leie, det er en felle det ikke er lett å komme seg ut av. Jeg betaler 14 000 i husleie, får ikke spart opp en dritt. Bor her fordi det er det eneste stedet jeg fikk jobb pluss en del andre ting. Hvis du kan så prøv å ikke gå i leiefella med mindre du absolutt må. 

Anonymkode: e50a4...709

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Studenter sliter fordi de ikke har en inntekt på over 20k i mnd. 

Hi er altså i jobb. 

Anonymkode: f854f...f6e

Det er ikke bare studenter som sliter i disse dager. 

Anonymkode: e50a4...709

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok hatt mye mer i sparekontoen i dag om det ikke var for at foreldrene mine ikke lot meg jobbe når jeg var yngre. Pappa ville ikke at noen andre skulle jobbe enn ham og sa alltid "fokuser på studiene deres". Noe som gjorde at det ble svært vanskelig for meg og mine søsken å få oss jobb i ettertid. Vi hadde manglende erfaring. Jeg tenker også tilbake på om jeg bare hadde begynt å jobbe og spart penger, så hadde jeg også hatt kanskje nærmere flere hundretusen på kontoen min, for å ikke å overdrive. For det er jo fult mulig. Føler jeg har gitt litt opp på meg og ser veldig ned på meg. Når jeg søker stillinger, så stoler jeg ikke på meg. Jeg tror ikke at jeg er kompetent nok til å jobbe for disse stedene og blir alltid veldig usikker på meg. Det er trist, for jeg vil jo ikke være sånn. Jeg kommer lett i kontakt med nye mennesker, opplever ofte at folk har lyst til å bli kjent med meg. 

Anonymkode: d8126...721

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Hva er det med deg som tror at man bare får seg jobb hvor enn man vil? Eller er det slik at nordmenn bare går å starter er nytt liv i Paris, Nord-Norge og bare lever godt? 

Anonymkode: d8126...721

Ehm... jeg ville bare nevne at det bor nordmenn i Nord-Norge. Ganske mange faktisk.

Men siden du vil være i Oslo - det kan jeg forstå - så må du enten stenge ørene så godt du kan for hakkingen til moren din, og holde ut til du har startkapital til egen bolig. Eller starte et sted med en enkel og rimeligst mulig leiebolig. Ja, det er også dyrt, og det er sant som noen nevner at det er vanskeligere å spare til boligkjøp.

Anonymkode: aa5e9...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvordan kan jeg på best mulig måte unngå henne? 

Du har utdanning og du har jobb. Hva venter du på?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Asker/Bærum/Kolbotn alt funker. Tenker at jeg godt kan leie også og har vurdert hybel. Noen ville bare leie ut til par, andre valgte andre å leie ut til og noen var veldig dyre. Kostet 16.000kr. Iom jeg tjener 30.000kr i mnd før skal så går det ikke å leie for 16.000kr og i tillegg betale strøm selb 

Anonymkode: d8126...721

Du kan skaffe deg en ekstrajobb i helgene, f.eks på lørdager. Det kan dra inn noen tusenlapper ekstra. Men kan jeg spørre deg hva du har studert, siden du tjener så utrolig lite etter studiene? Det du skriver er faktisk mindre enn meg, og jeg har ingen utdannelse overhodet.

Anonymkode: aa432...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvis det bare var så lett som det er å skrive. Å få jobb er ikke enkelt og det å få seg jobb et sted du har råd til å bo er heller ikke enkelt. Jeg har venner og et liv i Oslo og ønsker ikke å flytte vekk fra alt og alle. Det hadde nok gjort meg mer deprimert. Jeg har i tillegg etter mye strev og slit fått en jobb jeg kan tjene greit med penger i. Så å søke jobb på nytt et annet sted er ikke så enkelt 

Anonymkode: d8126...721

Det er ikke verdens undergang og flytte utenfor Oslo en liten stund. Det er god togg forbindelse til mange mindre byer ikke langt utenfor. Da kan du bo litt rimeligere og pendle inn til jobb og venner. Jeg forstår det følles vanskelig å bryte med det du kjenner, men du kan få til mer en du tror! Hvem vet kanskje vill du trives så godt utenfor Oslo at du velger å bli værende. 
 

Vil også anbefale deg å søke hjelp, start med å snake med fastlegen. Det er ikke rart at du er blitt påvirket av moren din, men du kan jobbe med deg selv og forhåpentligvis følle deg bedre. En terapeut kan også støtte deg i prosessen med å flytte ❤️ Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...