Gå til innhold

Hvorfor er det en økning av single, ensomme menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mener du at menn ikke blir hørt i saker om voldtekt? Det er jo nesten ingen som blir dømt for voldtekt, også der det foreligger en tilståelse eller vitner. Hvordan skal de bli enda bedre hørt mener du? Skal vi begynne å steine kvinner som anmelder en voldtekt?

Anonymkode: 2dc3e...e9d

??? Poenget er at gutter og voldtekt fremdeles er et større tabu. Det er det jeg mener. At det må være mer åpenhet om sårbarhet, også for gutta.

Anonymkode: a801c...b9b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det sier litt? Hva da? Fordi du ikke klarer å se forskjell på en mann og en kvinne i Skandinavia, betyr ikke det at en evig sannhet er at kvinnen skal dyrke det man er kommet til å kalle feminitet og mannen det maskuline. At du er misfornøyd med det er jo ditt problem og fra dine venners side en observasjon som bunner i at de har en annen kultur. De fleste andre klarer seg fint. 

Anonymkode: a801c...b9b

Jeg er til dels enig at mange norske kvinner ser mandig ut (ikke sminke, mandige klær, hår i en kjedelig knute og lut rygg). Men utseendet på kvinner har ingenting med utnytting av kvinner å gjøre.

Anonymkode: 2dc3e...e9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnus90 skrev (13 minutter siden):

Machokulturen gjør også at disse guttene ikke lar seg tråkke på av det de kaller 'feminazier' De spiser skandinaviske feminister til frokost og lar seg ikke kue av kvinner.

Hvorfor er det aktuelt å snakke om denne kulturen her?

Anonymkode: 77217...874

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

??? Poenget er at gutter og voldtekt fremdeles er et større tabu. Det er det jeg mener. At det må være mer åpenhet om sårbarhet, også for gutta.

Anonymkode: a801c...b9b

Selvfølgelig. Men da må jentene også bli hørt når de anmelder voldtekt. Ikke bli mistenkt for å være luremus, horer og løgnere, få hele privatlivet sitt brettet ut i retten og være vitne til at voldtektsmannen går fri, fordi meddommere (ikke den juridiske dommeren) synes det blir for hardt å dømme en ung mann for voldtekt, stakkars.

Anonymkode: 2dc3e...e9d

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnus90
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så din norske kone gjør alt med hus og barn, mens du føler deg for fin til det? 

Anonymkode: 2dc3e...e9d

Hvor har jeg sagt at jeg føler meg for fin? Jeg gjør min del av husarbeidet og tar de gjøremålene som kona sier er for tungt for henne (bære ved, skifte dekk på bilen, flytte tunge møber etc) Jeg er halvt utenlandsk og kjenner både den norske og utenlandske kulturen og jeg kan med hånden på hjertet si at nordmenn, både kvinner og menn er heldige her i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnus90
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er det aktuelt å snakke om denne kulturen her?

Anonymkode: 77217...874

Fordi jeg valgte å bringe det inn for å gå perspektiver. Samme som den franske som kan være veldig forskjellig fra den norske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er til dels enig at mange norske kvinner ser mandig ut (ikke sminke, mandige klær, hår i en kjedelig knute og lut rygg). Men utseendet på kvinner har ingenting med utnytting av kvinner å gjøre.

Anonymkode: 2dc3e...e9d

Det spiller ingen rolle om kvinner ser feminine eller maskuline ut, IKKE i en sak om menns rettigheter og likestilling for menn. Hvis gutta vil ha oppmerksomhet rundt gutters saker og problemer, så er dette en utrolig døll ting å ta opp. Det finnes jo faktisk viktige ting å ta opp.

Anonymkode: a801c...b9b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Magnus90 said:

Det tviler jeg på. Menn vil alltid være fysisk overlegne fra naturens side og endel menn i ulike land vil ikke la dette skje.

Noe trist eksempel: En latinamerikansk dame med bein i nesa som står opp for seg selv og sier i fra vil noen ganger bli møtt med følgende: Pfff, du som dame skjønner ikke dette/ Haha nå var du søt/ Din mening betyr ikke noe for meg/ Ok, skal du liksom tvinge meg?/ Du har det bare i kjeften.

Har også observert en mann si til en dame under en krangel: "Du vil slå meg ja, prøv da og se hva som skjer, for hvis jeg slår deg så flater du ut på bakken og jeg driter i konsekvensene" *Kvinnen forlater stedet*

Mannen roper: Ha! Se der ja, 1-0 til meg din ****.

Dette var ute på byen i København.

Hva var det du ville frem til med dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Det er ikke like vanlig å gifte seg nå som får og de religiøse rammene har smuldret bort 
  • begge kjønn er mer egoistisk en før. 

Har selv en venninne som har valgt å få barn som singel gjennom (sædbanken). Hun er normal dame, godt likt på jobb. fantastisk venninne. holder seg i god fysikk form. Men hun er i tidlig 30 årene og på grunn av utdanning, traumer fra barndommen og lite erfaring med menn har ikke ting ikke klaffet. De få mennene hun har datet ikke vært klare eller villige til å investert i et "familie forhold" ergo hun er nå en singel mamma. Tror hvis det ikke var en alternativt ville hun gjort en større innsats på dagtingen.  Kanskje vil hun endt ufrivillig barneløs og bitter,  eller hun ville fått det hun innerst inne ønsker seg, en "tradisjonell" familie liv. 

 

Anonymkode: d6735...e6b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnus90
nisselue skrev (Akkurat nå):

Hva var det du ville frem til med dette?

At det ikke blir noen endring med mindre menn vil at det skal bli en endring. Altså de som gjør slike ting i land som er langt mer folkerike enn Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnus90 skrev (1 minutt siden):

Hvor har jeg sagt at jeg føler meg for fin? Jeg gjør min del av husarbeidet og tar de gjøremålene som kona sier er for tungt for henne (bære ved, skifte dekk på bilen, flytte tunge møber etc) Jeg er halvt utenlandsk og kjenner både den norske og utenlandske kulturen og jeg kan med hånden på hjertet si at nordmenn, både kvinner og menn er heldige her i landet.

Så du gjør ting noen få ganger i året, mens kona tar resten. Du har funnet ei som er økonomisk avhengig av deg, ikke sant? Da jeg var alene, brukte jeg også å bære ved (hvis man bærer TUNGT, så betyr det at du bærer for et par uker i slengen - altså 10 ganger per år, cirka), flytte møbler gjøres i forbindelse med flytting eller ommøblering, altså cirka hvert tredje år. Skifte dekk på bilen - en halvtime to ganger per år. Jeg kunne ikke se at disse "manneoppgavene" egentlig tok så lang tid.

Jeg er for øvrig 100 prosent utenlandsk, og måtte gi opp norske menn på grunn av holdningene som dine. Nå er jeg gift med en mann fra et annet skandinavisk land, og jeg merker forskjellen.

Anonymkode: 2dc3e...e9d

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnus90 skrev (2 minutter siden):

Fordi jeg valgte å bringe det inn for å gå perspektiver. Samme som den franske som kan være veldig forskjellig fra den norske.

Men da må du bringe inn HELE kulturen. Inkludert statistikk over partnervold og partnerdrap. Du kan ikke cherrypicke i en kultur og rosemale en liten del av den.

Anonymkode: 2dc3e...e9d

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnus90 skrev (Akkurat nå):

At det ikke blir noen endring med mindre menn vil at det skal bli en endring. Altså de som gjør slike ting i land som er langt mer folkerike enn Norge.

Men menn KAN IKKE tvinge kvinner til å vaske og rydde etter dem. Kvinner tjener egne penger selv, og de trenger ikke å bo med en mann. 

Anonymkode: 2dc3e...e9d

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg må virkelig si at jeg blir litt sjokkert over menn.. Det er ett eller annet menn ikke klarer i møte med kvinner men jeg er ikke helt sikker på hva. Forpliktelse kanskje? 

Så det må gjerne være menn der ute som ikke får kjæreste og barn, men liten sympati herfra i allefall. 

Anonymkode: ed8fb...db8

Får jeg spørre hvilke forpliktelser du spesifikt snakker om ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det spiller ingen rolle om kvinner ser feminine eller maskuline ut, IKKE i en sak om menns rettigheter og likestilling for menn. Hvis gutta vil ha oppmerksomhet rundt gutters saker og problemer, så er dette en utrolig døll ting å ta opp. Det finnes jo faktisk viktige ting å ta opp.

Anonymkode: a801c...b9b

Nettopp. Akkurat som når et politisk parti slenger dritt om et annet parti for å fremstå bedre selv, er det like dumt av menn å slenge dritt om kvinner for å ta opp viktige ting om menn. Personangrep og undertrykkelse løser ingen verdens ting. Vil menn ha flere rettigheter? Kjemp for dem. Men å forlange at noen andre skal være slaven din fordi denne "andre" har innovertiss, er ikke en rettighet.

Anonymkode: 2dc3e...e9d

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nisselue skrev (1 minutt siden):

Får jeg spørre hvilke forpliktelser du spesifikt snakker om ?

Hun mener sikkert den emosjonelle forpliktelsen overfor en kjæreste, en forpliktelse over å ikke pule rundt når man er i et forhold, prioritere dama og investere i forholdet.

Anonymkode: 2dc3e...e9d

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Magnus90 skrev (9 minutter siden):

Fordi jeg valgte å bringe det inn for å gå perspektiver. Samme som den franske som kan være veldig forskjellig fra den norske.

Like det eller ikke. Norge er nok fremfor der i utvikling til tross for større folketall der.

Anonymkode: 77217...874

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

likestilling skrev (5 timer siden):

 

Tinder er nok en god indikator på hvor mange som er "på aktiv leting", og det er 2-3 ganger flere menn der som er årsaken til at jenter kan være kresne. På en slik arena utgjør en slik forskjell enormt mye, og det viser jo også tallene.

Det er ikke en indikator på noe som helst, siden Tinder ikke tiltaler kvinner flest. "Dumme deg. Alle vet jo at Tinder er en puleapp", en gjenganger her, og garantert ytret av en mann. I land med kvinneoverskudd, vil du fremdeles finne langt flere menn på Tinder, fordi håpet om høne trumfer all vett og forstand. 

Anonymkode: bcda3...a5c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Magnus90 said:

At det ikke blir noen endring med mindre menn vil at det skal bli en endring. Altså de som gjør slike ting i land som er langt mer folkerike enn Norge.

Grunnen til at jeg spurte var at jeg selv har hatt en lignende krangel med en feminist. Saken var at hun mente jeg ikke hadde lov til å slå henne mens hun mente hun kunne slå meg. Vi ble ikke helt enige om det, for å si det slik. Jeg sa da at det er bare å ikke slå meg først så har vi ikke noe problem. Men slår du, da slår jeg tilbake. Det var altså noe hun mente jeg ikke kunne fordi jeg er mann og sterkere.

Så mye for likestilling fra feministen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nisselue skrev (3 minutter siden):

Grunnen til at jeg spurte var at jeg selv har hatt en lignende krangel med en feminist. Saken var at hun mente jeg ikke hadde lov til å slå henne mens hun mente hun kunne slå meg. Vi ble ikke helt enige om det, for å si det slik. Jeg sa da at det er bare å ikke slå meg først så har vi ikke noe problem. Men slår du, da slår jeg tilbake. Det var altså noe hun mente jeg ikke kunne fordi jeg er mann og sterkere.

Så mye for likestilling fra feministen.

Litt av noen kvinner du har møtt. De er ikke representative for noe som helst. I alle fall ikke for den - ismen du snakker om. 

Anonymkode: 77217...874

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...