Gå til innhold

Damer, hvor sent pleier dere å jogge på kvelden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er litt redd av meg, liker ikke å gå ute alene sent på kvelden. Nå har det seg sånn at jeg har ikke alltid anledning til å trene midt på dagen, og barna er sent i seng, typ mellom 20-21. 

Vet ikke hvirdan jeg skal holde på treningsrutinene, for er jo ikke alltid man orker å trene etter kl 21, de dagene jeg ikke rekker å trene tidligere. Er egentlig en real sofagris😂

Har dere noen tanker eller lifehacks?

Anonymkode: f8de8...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri tenkt på at det skulle være farlig i Norge. Jeg er litt mørkredd, så ville ikke løpt et sted uten gatelys, men det er ikke fordi jeg faktisk tror det er farlig. 

Anonymkode: d6120...1d7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å trene på ettermiddagen. Bytter feks annenhver kveld med min mann, så får vi begge kvalitetstid med barna. Må jeg trene veldig sent eller mannen er bortreist noen dager trener jeg hjemme i stua. Setter på en tabata-video på youtube. Barna blir gjerne med 😄 Tenker barna har bare godt av å se at foreldrene trener, så trenger ikke vente helt til de er lagt med å trene. 

Anonymkode: a8195...fa8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke senere en 21-22... da er det vanskelig å få sove. Løper i skogen, fjæra, veier,strender etc. Hodelykt og refleks om det er mørkt. Aldri tenkt på at det skulle være farlig, men så bor jeg på bygda.

Bedre å løpe ute i "ødemarka" da, enn på typiske løpesteder i byen, kanskje? Eneste jeg blir engstelig for er elg. 

Anonymkode: ec4a8...1e2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde passe på etter kl 21:00, det er da ting fort skjer 😱

Anonymkode: 8ebdd...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Burde passe på etter kl 21:00, det er da ting fort skjer 😱

Anonymkode: 8ebdd...59d

Er det da alle skumle menn dukker opp fra gjemmestedene sine?😅

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg er litt redd av meg, liker ikke å gå ute alene sent på kvelden. Nå har det seg sånn at jeg har ikke alltid anledning til å trene midt på dagen, og barna er sent i seng, typ mellom 20-21. 

Vet ikke hvirdan jeg skal holde på treningsrutinene, for er jo ikke alltid man orker å trene etter kl 21, de dagene jeg ikke rekker å trene tidligere. Er egentlig en real sofagris😂

Har dere noen tanker eller lifehacks?

Hvor bor du der dette er farlig? Er det grisgrendt og mye «fri natur»? Eller er du veldig engstelig av deg? 

Altså - det er enkelte gatestumper i hjembyen jeg ville jogget med årvåkenhet og uten musikk på ørene etter 23 i ukene og 2-3 i helgene (altså når det er folketomt). Men jeg ville altså jogget der helt uten å være skremt eller redd.

Det er enkelte ganger jeg begir meg med årvåkenhet i nabolaget mitt nå også. Men det er ikke avhengig av klokkeslett. Det er avhengig av nærhet til creepy folk.

Jeg ville ikke jogget i et nett stier i nabobygda der en gjeng østeuropeiske menn bruker sitte å drikke. Men det er altså fordi det alltid er en gjeng halvfulle menn der. Og det utgjør en reell fare. Det samme gjelder vel andre bygder og utkantstrøk med opphoping av uønsket adferd. 

Anonymkode: b301b...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke senere en 21-22... da er det vanskelig å få sove. Løper i skogen, fjæra, veier,strender etc. Hodelykt og refleks om det er mørkt. Aldri tenkt på at det skulle være farlig, men så bor jeg på bygda.

Bedre å løpe ute i "ødemarka" da, enn på typiske løpesteder i byen, kanskje? Eneste jeg blir engstelig for er elg. 

Anonymkode: ec4a8...1e2

Er ikke noe mer farlig i byen. Her er det folk ute til sent på kveld og mye gatelys. Folk er på vei til og fra, går med hunden, biler, sykler... Regner ikke med at du skal løpe rund i de mørkeste bakgatene etter alle har lagt seg. Er fra et lite sted og bor nå i Oslo, så kjenner begge deler.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke ut alene etter rundt kl. 20.00 Det siste året har rundt her jeg bor blitt verre, innbrudd, biltyveri og voldtekter. Så låser dørene og holder meg inne.

Anonymkode: d90ee...766

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Går ikke ut alene etter rundt kl. 20.00 Det siste året har rundt her jeg bor blitt verre, innbrudd, biltyveri og voldtekter. Så låser dørene og holder meg inne.

Anonymkode: d90ee...766

Du glemte å nevne at du bor i utkanten av favelaen i Rio.

Eller er hysteriker.

Anonymkode: 768ad...337

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eller er hysteriker.

Ikke meg du siterer, men for et par dager siden når jeg var på vei hjem (gikk bare, løp ikke) så begynte en fyr å gå ved siden av meg, begynte å stille masse spørsmål og jeg løy på meg at jeg hadde samboer som ventet. Han skulle samme vei, jeg gikk en annen vei og han skulle samme vei igjen. Tredje gangen gikk jeg inn en oppkjørsel og da ga han seg. Men jeg bodde ikke der så jeg ventet og da så jeg at han kom ned veien igjen fordi han hadde aldri noe der å gjøre, bare fulgte etter meg og insisterte på at han bodde der. 

Sikkert ikke seriemorder eller noe, men det var skikkelig ekkelt. Jeg går faktisk ikke alene i drammen seint på kveld normalt sett. Synes ikke det er hysterisk. Men nå kjenner jeg at jeg er litt mer engstelig på grunn av han ekle fyren. 

Anonymkode: a30aa...aa6

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke meg du siterer, men for et par dager siden når jeg var på vei hjem (gikk bare, løp ikke) så begynte en fyr å gå ved siden av meg, begynte å stille masse spørsmål og jeg løy på meg at jeg hadde samboer som ventet. Han skulle samme vei, jeg gikk en annen vei og han skulle samme vei igjen. Tredje gangen gikk jeg inn en oppkjørsel og da ga han seg. Men jeg bodde ikke der så jeg ventet og da så jeg at han kom ned veien igjen fordi han hadde aldri noe der å gjøre, bare fulgte etter meg og insisterte på at han bodde der. 

Sikkert ikke seriemorder eller noe, men det var skikkelig ekkelt. Jeg går faktisk ikke alene i drammen seint på kveld normalt sett. Synes ikke det er hysterisk. Men nå kjenner jeg at jeg er litt mer engstelig på grunn av han ekle fyren. 

Anonymkode: a30aa...aa6

Det er dette jeg er redd for😨 mange tilfeller av psykiatri der ute som vi ikke er klar over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med deg bikkja, har du ikke så er det garantert en i nabolaget som har godt av en ekstra joggetur om kvelden, og en nabo som får gleden av en ekstra trimmet hund :)

Anonymkode: 34f10...06f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer jo litt an på hvor man bor. 

Her kan jeg fint jogge til 20-21, er andre ute, og er belyst og bynær gangvei. 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Eller er hysteriker.

Grunnen til at jeg ikke jogger senere er at det er noe trekk til/fra byen her, selv om det ellers er et trygt område... Og fulle tenåringer/menn kan være ganske slitsomt, og potensielt farlig. 

Anonymkode: 8e091...85f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Bergen, til og med i en av de litt "belastede" bydelene, og det har aldri ramlet meg inn at jeg skulle vært redd for å løpe ute etter kl 21. 

Hvor ofte hører du om overfall der du bor..? Det er særdeles lite vanlig her til lands. 

Anonymkode: a2622...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det ikke noe forskjell på å jogge eller å gå mtp hvor sent jeg vil være ute. 

Jeg jogger riktignok normalt før kl 21, men det er for at jeg skal roe ned og dusje før jeg legger meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ting kan jo skje uansett hvor man er, men nytter jo ikke bekymre seg for det. Overfall er som noen sier over svært sjeldne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg pleier å trene på ettermiddagen. Bytter feks annenhver kveld med min mann, så får vi begge kvalitetstid med barna. Må jeg trene veldig sent eller mannen er bortreist noen dager trener jeg hjemme i stua. Setter på en tabata-video på youtube. Barna blir gjerne med 😄 Tenker barna har bare godt av å se at foreldrene trener, så trenger ikke vente helt til de er lagt med å trene. 

Anonymkode: a8195...fa8

Dette! Særlig sistnevnte. Barna har alltid godt av å se at mosjon er noe vi aktivt velger å prioritere, for å lære dem å ta sunne valg tidligere. 

Anonymkode: a66b5...ad9

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sommerhalvåret så elsker jeg kveldsløping. Så lenge det er lyst/skumring så løper jeg. Har best tid og lyst på kvelden. Når det begynner å bli mørkt tidlig så prøver jeg å presse inn øktene etter jobb. Eller så blir det mølla. Men det er fordi jeg har elendig mørkesyn, ikke fordi jeg er engstelig for å jogge på kvelden. 

Anonymkode: c2044...7f0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å løpe på kvelden, da har jeg aller mest energi. Stikker gjerne ut rundt klokka 22 om jeg ikke skal tidlig opp neste dag. Samme om jeg er i storby eller ute i gokk. Da jeg studerte løp jeg ofte fra 23 og utover. Da var det stille i byen, lite trafikk, nesten alltid vindstille, og det var ofte deilig og kaldt. Har aldri vært noe redd for det, men kanskje om jeg hadde bodd i Oslo.

Anonymkode: 18d19...715

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...