Gå til innhold

Hvilken sprit til drinker?

galaxii

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Neida, brennevin kan du fint lagre i romtemperatur, spesielt nøytral sprit vil trenge flere tiår før den forringes så lenge korken er skikkelig på.

Anonymkode: 9a462...586

• Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

galaxii
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Neida, brennevin kan du fint lagre i romtemperatur, spesielt nøytral sprit vil trenge flere tiår før den forringes så lenge korken er skikkelig på.

Anonymkode: 9a462...586

Så Bra,  jeg ble anbefalt en hvetesprit til long drink på polet fordi den er mer nøytral enn fx Absolutt som er på poteter. Men han sa også at jeg måtte ha spriten i kjøleskapet for ikke å tape seg da jeg sa jeg kanskje ville ha den lenge. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
galaxii skrev (1 time siden):

Så Bra,  jeg ble anbefalt en hvetesprit til long drink på polet fordi den er mer nøytral enn fx Absolutt som er på poteter. Men han sa også at jeg måtte ha spriten i kjøleskapet for ikke å tape seg da jeg sa jeg kanskje ville ha den lenge. 

Generelt har Vinmonopol-ansatte veldig god greie på det de driver med, men jeg har aldri hørt at sprit bør oppbevares i kjøleskapet. Tenker at om man drikker veldig sjelden så blir jo den flaske liggende i kjøleskapet i måneds-/årevis.

Anonymkode: 55ca4...7b1

• Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
galaxii
AnonymBruker skrev (På 18.8.2022 den 11.39):

Generelt har Vinmonopol-ansatte veldig god greie på det de driver med, men jeg har aldri hørt at sprit bør oppbevares i kjøleskapet. Tenker at om man drikker veldig sjelden så blir jo den flaske liggende i kjøleskapet i måneds-/årevis.

Anonymkode: 55ca4...7b1

Ja det tenker jo jeg også. Det er jo alkoholen som kan dunste ut og da tenker jeg det erbest å sette flasken oppned.

Men håper han fyren på polet ikke var helt på bærtur ift at han anbefalte en sprit som var ren i smaken i forhold til longdrink. Han anbefalte en sprit av hvete. Så utvaglet der var ikke stort, så flasken bar ikke helt liten heller og den vil jeg nok ha lenge. Har ikke åpnet flasken enda da.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Kaptein morgan

Anonymkode: 6555c...fa1

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
On 8/24/2022 at 8:29 AM, galaxii said:

Ja det tenker jo jeg også. Det er jo alkoholen som kan dunste ut og da tenker jeg det erbest å sette flasken oppned.

Men håper han fyren på polet ikke var helt på bærtur ift at han anbefalte en sprit som var ren i smaken i forhold til longdrink. Han anbefalte en sprit av hvete. Så utvaglet der var ikke stort, så flasken bar ikke helt liten heller og den vil jeg nok ha lenge. Har ikke åpnet flasken enda da.

Det har ikke noe å si, det vil fortsatt dunste bort noe, men det tar årevis før det blir merkbart

Anonymkode: 7cb2c...89c

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...