Gå til innhold

Hvorfor er Karpe så populære?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har bodd i utlandet noen år og ikke helt fått med meg hypen rundt Karpe. "ALLE" elsker Karpe og det er så stort bla bla bla.

Kan noen fortelle meg hvorfor disse er så store og populære? Hva er greia?

Anonymkode: d8111...ff7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De er gode på tekst, musikk og sceneshow. De har gode politiske budskap, men det forventes en viss  IQ for å forstå de, så skjønner at mange ikke forstår hvorfor de er så populære. 

Anonymkode: 3162e...ab0

  • Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De er gode på tekst, musikk og sceneshow. De har gode politiske budskap, men det forventes en viss  IQ for å forstå de, så skjønner at mange ikke forstår hvorfor de er så populære. 

Anonymkode: 3162e...ab0

Nei, de har elendig musikk, og elendige tektser. Dårlig humor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de synger jo så fort og med så "slæng" at det er umulig å høre hva de sier?

Anonymkode: d8111...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synest ikke de er gode verken på tekst eller budskap. De er veldig oppskrytt av innvandrere, og det viser hvor mange det er blitt av de etterhvert…..

Anonymkode: c43de...d0f

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villfisker skrev (Akkurat nå):

Nei, de har elendig musikk, og elendige tektser. Dårlig humor.

Det er ikke humor. Man trenger ikke bare IQ men også emosjonell IQ for å forstå de. Samt ha noe samfunns forståelse. 

Anonymkode: 3162e...ab0

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elendig musikk. Går ikke an å danse til, nynne til eller lytte skikkelig til.

Anonymkode: d8111...ff7

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

De er gode på tekst, musikk og sceneshow. De har gode politiske budskap, men det forventes en viss  IQ for å forstå de, så skjønner at mange ikke forstår hvorfor de er så populære. 

Anonymkode: 3162e...ab0

Eventuelt er Karpe populære fordi enkelte føler de er smarte som forstår tekstene til Karpe. 

Jeg er så smart og dyp. Jeg forstår hva Karpe mener med sangen: Lett å være rebell i kjellerleiligheten din.

Anonymkode: 6c470...5b0

  • Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Elendig musikk. Går ikke an å danse til, nynne til eller lytte skikkelig til.

Anonymkode: d8111...ff7

Næmmen uffda. 

Anonymkode: 0387e...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Synest ikke de er gode verken på tekst eller budskap. De er veldig oppskrytt av innvandrere, og det viser hvor mange det er blitt av de etterhvert…..

Anonymkode: c43de...d0f

80 % av de som liker Karpe er hvit ungdom. Mye kunnskapsløshet i denne tråden. 

Anonymkode: 3162e...ab0

  • Liker 16
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke humor. Man trenger ikke bare IQ men også emosjonell IQ for å forstå de. Samt ha noe samfunns forståelse. 

Anonymkode: 3162e...ab0

«Musikken» deres fenger ikke engang. Bare dritt. Tekstene har mye å si om samfunnet ja. Veldig ensporet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært treg til å oppdage Karpe, og er ingen superfan. Men hver gang de kommer med noe nytt, så er det finurligheten i tekstene samt blandingen av akkurat passe mengde galskap og melodien som fanger meg hver gang. 

Jeg deler nok mange politiske meninger med Karpe, og ser for meg at det er vanskeligere å synes det er bra hvis man befinner seg mer til høyre-høyre på den politiske skalaen. 

Anonymkode: 5ef13...9fc

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dårlige tekster, gjentagende poenger, veldig mye jeg og meg, og selve musikken er komposisjonsmessig full av klisjeer som gjør at det fremstår veldig som hurtig arbeid med mer kommersiell betydning enn det å skape musikk.

I mine øyne noe av det dårligste fra Norge i senere tid.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker dere noe annet norsk rap da, eller er det bare karpe dere ikke liker? Evt hvilke andre norske rappere liker dere?

For gjetter jeg riktig, handler det også mye om hvilken musikk sjanger man liker

Anonymkode: c290c...c52

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Liker dere noe annet norsk rap da, eller er det bare karpe dere ikke liker? Evt hvilke andre norske rappere liker dere?

For gjetter jeg riktig, handler det også mye om hvilken musikk sjanger man liker

Anonymkode: c290c...c52

Nei. Er som å bli spydd i øret med noe ræl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt skjønt greia med Karpe jeg heller, men så er jeg heller ikke stor fan av sjangeren. Iallfall ikke sånn pusete, poppete rap på østlandsdialekt. Bare ikke min greie.

Jeg er fra Vestlandet, tipper Karpe og lignende musikk er større i Oslo-området. Pluss jeg nærmer meg 40, har inntrykk av at det er mye unger som hører på Karpe.

At man har lav IQ eller er rasist om man ikke liker dem er selvsagt tull 😅

Anonymkode: 00a48...d23

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...