Gå til innhold

Inspirert av den andre julegave-tråden😅 Er det noen som har begynt å tenke på gaver?😊


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har såvidt begynt å tenke litt på det. Vi har ikke sånn kjempemange gaver å kjøpe, men jeg/vi står fast hvert år, så det blir alltid kaos og hastig og lystig🙈😅

Så, er det mange som har begynt å tenke på det, eller kanskje allerede har begynt å kjøpe gaver?😄 

Trenger forslag👏😆

Anonymkode: b613d...e66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eeeh, nei, absolutt ikke startet enda. Tankene nå om dagen går kun til å huske å ha nok solkrem å kroppen og å få i meg nok vann.
Synes julegavehandlingen hører til juletiden, tidligst i november.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal tenke i november. Orker ikke før.

Anonymkode: eb1f5...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teardrop skrev (11 timer siden):

Eeeh, nei, absolutt ikke startet enda. Tankene nå om dagen går kun til å huske å ha nok solkrem å kroppen og å få i meg nok vann.
Synes julegavehandlingen hører til juletiden, tidligst i november.

Her er solkremen arkivert til neste år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, har begynt å tenke på hvem vi bør slutte å kjøpe gave til! 😂

Anonymkode: 24069...2be

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, har allerede kjøpt 3 stk og bestilt 1

Anonymkode: f8035...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ordnet mange gaver, blir ferdig i høst med resten så. 

Anonymkode: ec576...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart ferdig. Bare gaven til mannen som mangler. Han skal få ekstra fin gave i år. Da må jeg jobbe en del overtid før jeg er i mål☺️

Anonymkode: 416ad...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk kjøpt to gaver allerede! Det er ny rekord.

Ikke fordi jeg er så god til å planlegge eller pleier kjøpe tidlig, men fordi når man kommer over noe som er helt perfekt for en person, så hvorfor bare ikke kjøpe det med en gang.

Anonymkode: 71fb8...752

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare ca 8 personer å kjøpe til. Men kjøper som regel mange gaver til hver. Jeg kjøper alltid gaver i november. Da slipper jeg å tenke på det i desember. Kjøper nesten alt på nettet, og syns ikke det er så vanskelig. Får ønskeliste fra noen, hvis jeg ber om det 

Anonymkode: a69e4...99c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som kjøper julegavene på sommeren: Hva hvis mottakeren ønsker å bytte gaven?

Anonymkode: 23631...040

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dere som kjøper julegavene på sommeren: Hva hvis mottakeren ønsker å bytte gaven?

Anonymkode: 23631...040

De fysiske gavene jeg har kjøpt er samleobjekter til servise osv… ellers kjøper jeg aksjer/fond til de minste og til de litt større har jeg bestilt tur. Jeg har aldri opplevd at de vil bytte gaven:)

Anonymkode: 416ad...40b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan selv ikke fordra julen, det er den absolutt værste tiden for meg på året. Og jeg prøver å gjøre julen så kort som mulig, det vil si at jeg orker ikke engang tanken på jul mens en ennda har grillsesongen, vi er ennda i den siste sommermåneden, bladene på trærne har ikke begynt å få de fine fargene. Vi skal igjennom en hel årstid først før vinteren kommer. Det er mye en skal igjennom ennda før et snev av jul nærmer seg. Heldigvis og vanligvis... Jeg tenker vanligvis at de som tenker på jul og julegavehysteriet 12 måneder i året er litt snåle. 

Men i år vet jeg også at desember vil bli ekstra travel for meg. Det vil være dager hvor jeg må planlegge hvortid jeg skal få tid til en dusj omtrent.. Så jeg vet også at noe gaveinkjøp i desember er fullstendig utelukkende. Så jeg har begynt på listeprosjektet iallefall om ikke noe mer... Hvem og hva og prisklasser,  hvor jeg eventuelt kan få tak i.. Så får vi nå se iløpet av høsten hvortid det blir gjort.

 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De fysiske gavene jeg har kjøpt er samleobjekter til servise osv… ellers kjøper jeg aksjer/fond til de minste og til de litt større har jeg bestilt tur. Jeg har aldri opplevd at de vil bytte gaven:)

Anonymkode: 416ad...40b

Alt det nevner funker nok å kjøpe tidlig. Men klær, bøker, spill, pynteting, kjøkkenutstyr, kremer osv… det funker dårlig. Umulig å få byttet et halvt år etter.

Anonymkode: 23631...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Alt det nevner funker nok å kjøpe tidlig. Men klær, bøker, spill, pynteting, kjøkkenutstyr, kremer osv… det funker dårlig. Umulig å få byttet et halvt år etter.

Anonymkode: 23631...040

Nja, tror ikke det stemmer helt. Ikke med bøker og spill iallfall. Jeg har jobbet i butikk som selger begge deler, og vi byttet til og med ting uten byttelapp så lenge det var en kurant var som man fikk solgt igjen.

Men hvis boka koster 299 nå og 59 kroner i januar, så får de bare 59 kroner tilbake.

Det jeg har kjøpt på forhånd er veldig spesielle ting som jeg vet ikke kommer til å bli byttet. De kan ikke bli byttet engang, de er ikke kjøpt i norsk butikk.

Om jeg bare skal kjøpe en bodylotion eller en bok så trenger jeg ikke gjøre det nå, sånne lette greier er jo gjort på et kvarter på et kjøpesenter. Det er jo det tingene som er litt vanskeligere å få tak i som er greit å starte med nå.

Anonymkode: 71fb8...752

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Ikke annet enn at tenåringen skal få seg en ny IPad. Har ikke så mange å kjøpe til så syns ikke det er så stress når november/desember kommer. Liker å gå rundt i butikker når det er pyntet. 

Anonymkode: 92dea...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Alt det nevner funker nok å kjøpe tidlig. Men klær, bøker, spill, pynteting, kjøkkenutstyr, kremer osv… det funker dårlig. Umulig å få byttet et halvt år etter.

Anonymkode: 23631...040

Jeg kjøper selvsagt ikke ting, som mottager ikke trenger eller ønsker. Jeg ser an behovet og kjøper det. Kremer og andre ting med kort holdbarhet, kjøper jeg ikke.

Anonymkode: 416ad...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...