Gå til innhold

3 barn 1 på vei og kasta ut av barnefar..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja, far har jo ingenting han skulle sagt i slike tilfeller der det er enighet i utgangspunktet for svangerskapet.  

Hva hvis far ønsker å beholde barnet, men ikke mor?  Fortsatt mor som må bære byrden med å føde barnet, men har ikke barnet like mye rett på et liv om det er far som ønsker det, enn mor?

Anonymkode: f5c11...9d6

Nå tolket jeg mer innlegget jeg svarte på dom at  far fikk byrden om barnet ble født.... og da tenkte jeg at det burde isåfall mor drite I, når far er en kødd og kaster ut sine tre barn og gravide partner.... men jeg er selvsagt enig i at det er trist j is far i mange tilfeller vil beholde og mor sier nei, men i dette tilfellet er det jo far som oppfører seg som om mor ikke betyr noe, og hvis mot i den situasjonen velger å abortere et i utgangspunktet ønsket barn må far kunne sies å i høyeste grad være medansvarlig for det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jo, mange.

Anonymkode: 007f9...332

Hva er pressmiddelet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (11 minutter siden):

Nå tolket jeg mer innlegget jeg svarte på dom at  far fikk byrden om barnet ble født.... og da tenkte jeg at det burde isåfall mor drite I, når far er en kødd og kaster ut sine tre barn og gravide partner.... men jeg er selvsagt enig i at det er trist j is far i mange tilfeller vil beholde og mor sier nei, men i dette tilfellet er det jo far som oppfører seg som om mor ikke betyr noe, og hvis mot i den situasjonen velger å abortere et i utgangspunktet ønsket barn må far kunne sies å i høyeste grad være medansvarlig for det

Ja, er enig med deg.  Jeg skrev på generelt grunnlag. 

Anonymkode: f5c11...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hva mener du er riktig da? At hun skal sette nok et barn til verden i den tilværelsen der? Stakkars barn. 

Anonymkode: 24980...66e

Spar deg! Rådføring for abort skal IKKE gis på Kg. Dette er altfor alvorlig til å slenge rundt hodeløst.  Ts spurte ikke spesifikt om et slikt råd heller, men den generelle situasjonen. Har man ikke bedre å bidra med av råd kan man la være. Riktig eller galt er det bare ts som kan avgjøre. 

Anonymkode: 22bf7...79e

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (11 minutter siden):

Hva er pressmiddelet?

Ord.

Anonymkode: 007f9...332

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo12345 skrev (6 timer siden):

realitetsorienterte…? Så de vet ikke at i uke 10 så er det ett bankende hjerte og derfor blir å «heie» fram drap? Ja, er jo kg i ett nøtteskall. Så da kom du med forklaringen.

Mors kropp=mors avgjørelse frem til barnet er levedyktig.


edit; frem til abortgrensen som er satt i Norge. 
Men dette skal ikke handle om abort eller ei, men hvordan hjelpe trådstarter ut av en vanskelig situasjon. 

Er forøvrig flere (eller samme?) som skriver ganske ufint til andre brukere her. Det er ikke greit. Hold en saklig tone og tenk på hvem som sitter i andre enden. 

Endret av ~white lady~
Edit
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde tatt abort. Du må komme deg på beina økonomisk også. Det blir ikke så lett med et spedbarn. Så for din og de barna du alt har, så bør du fokusere på å få til en fin hverdag med de. 
 

jobber du?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.8.2022 den 1.10):

Jeg er usikker på abort, men vurderer det. Han lovet han skulle støtte meg i svangerskapet uansett. Føles utrolig vondt å måtte avslutte et svangerskap pga han velger å plutselig klikke ut av det blå..

han har en tendens til å si slike ting som at barna hater meg osv, i sinnets hete. Det er ikke det verste han har sagt..

Grunnen til at jeg har blitt er jo fordi jeg elsker mannen over alt, og alltid håpet at ting skal bli bedre. 
 

barna har heldigvis vært skjermet for bråket, utenom idag da hun ene våknet av skrikingen hans.. det har alltid vært når ungene ikke har vært til stede heldigvis.. Men jeg kjenner at den ene gangen her var mer enn nok.. 

jeg har en leilighet jeg kunne låne av en venninde så jeg drar dit imorgen.

ts.

Anonymkode: 54a23...0ff

Elsker du virkelig denne mannen som gjør sånt mot deg? Eller er det mer en hekt og at du føler du er avhengig av han?

Det at du skjermer barna skal du ikke være for sikker på. Jeg trodde det samme, jeg klistret på et smil og latet som ingenting når hun var tilstede. Jeg trodde ikke hun fikk med seg alt han sa og gjorde, og det var mye, og ille. Men jeg trodde ikke hun fikk med seg noe. Når hun akkurat var blitt 4 år så kom jeg meg endelig bort, men god hjelp av mine foreldre. Og når vi var ute av det huset sa datteren til meg: "sant vi flyttet fordi han var mye sint på deg"? Jeg holdt på å knekke sammen når hun sa det, det viste seg at hun hadde fått med seg mer enn nok.

Så flytt inn i den leiligheten, og bruk tiden til å løsrive deg helt. Finn en plass å bo, og få ro rundt deg og barna.

Anonymkode: 983cf...500

Tråden er ryddet for diskusjon rundt slettet innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk for alle svar her.

 

Jeg har flyttet ut og ting er blitt mye bedre. Vi samarbeider bra om ungene og det er det viktigste. Jeg har bestemt meg for å beholde barnet da dette var planlagt fra oss begge, tror ikke jeg utrykket dette nok at dette ikke var noe uhell. Jeg har familie og venner som støtter meg og er der for meg. Jeg har en veldig godt betalt jobb så økonomi har aldri vært noe hindring da jeg har stått for det meste av utgifter hele tiden uansett.


jeg og barnefar holder tonen mellom oS vennlig og dette bruddet har gått mye bedre enn forventet! Det var det beste for oss alle. Det var bare utrolig vanskelig der og da etter så lang tid sammen å skjønne hvordan dette skulle gå.

 

TS

Anonymkode: 54a23...0ff

Ryddet for kommentar til slettet innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo12345 skrev (På 13.8.2022 den 16.36):

realitetsorienterte…? Så de vet ikke at i uke 10 så er det ett bankende hjerte og derfor blir å «heie» fram drap? Ja, er jo kg i ett nøtteskall. Så da kom du med forklaringen.

Abort er ikke drap, det er helsehjelp. En celleklump som ikke kan leve uten morens kropp. 
 

Ger har ts et større ansvar fir å sikre en best mulig barndom til de barna hun allerede har. Å være alene med 3 barn er drittøft! Å få enda ett er galskap. 

Anonymkode: e4ba8...3e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.8.2022 den 1.29):

Dere kan da ikke fåreslå at hun skal ta abort???

Anonymkode: 29b4f...e6f

Du syns det er bedre for ungen med en helt gæærn far som hun er fullstendig kuet av?

Anonymkode: 5d036...e0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste riktige å gjøre er å sette barna først, de har mest sannsynlig allerede tatt skade av denne mannen - og at du nå blir kastet ut med 3 unger på slep, det blir en helt ny tilværelse og en stor forandring for tre små barn. At du da skal få en baby midt oppi dette er ikke å sette barna først, for å si det mildt! 

Anonymkode: f650f...a9e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.8.2022 den 17.34):

Takk for alle svar her.

 

Jeg har flyttet ut og ting er blitt mye bedre. Vi samarbeider bra om ungene og det er det viktigste. Jeg har bestemt meg for å beholde barnet da dette var planlagt fra oss begge, tror ikke jeg utrykket dette nok at dette ikke var noe uhell. Jeg har familie og venner som støtter meg og er der for meg. Jeg har en veldig godt betalt jobb så økonomi har aldri vært noe hindring da jeg har stått for det meste av utgifter hele tiden uansett.


jeg og barnefar holder tonen mellom oS vennlig og dette bruddet har gått mye bedre enn forventet! Det var det beste for oss alle. Det var bare utrolig vanskelig der og da etter så lang tid sammen å skjønne hvordan dette skulle gå.

 

TS

Anonymkode: 54a23...0ff

Ryddet for kommentar til slettet innhold. Perelandra, mod. 

Hvordan vet du at ungene har det bra hos han, egentlig? Han virker svært ustabil og manipulerende. Og mennesker som det oppfører seg ikke noe bedre mot barn. 

Anonymkode: f650f...a9e

Endret av Perelandra
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 13.8.2022 den 1.10):

Grunnen til at jeg har blitt er jo fordi jeg elsker mannen over alt, og alltid håpet at ting skal bli bedre.

ts.

Anonymkode: 54a23...0ff

Å elske en sånn mann er å svikte seg selv. 

Anonymkode: ff15b...1f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.8.2022 den 1.17):

Jeg er 10 uker på vei. TS

Anonymkode: 54a23...0ff

Lett og ta abort. Ikke gjør det verre for deg selv med og beholde dette fosteret. 

Anonymkode: cf3a8...d1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner, brukerangrep, brukerdebatt, hetsende og krenkende innhold, latterliggjøring, innlegg av bruker som utgir seg for å være flere personer, avsporinger og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...