Gå til innhold

3 barn 1 på vei og kasta ut av barnefar..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Føles utrolig vondt å måtte avslutte et svangerskap pga han velger å plutselig klikke ut av det blå..

Det er jo ikke derfor. 

Anonymkode: 258ea...874

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke ta abort hvis det ikke er noe du ønsker selv! Jeg synes du skal ringe et krisesenter og be om råd. Du og barna er utsatt for psykisk vold. Og ta kontakt med en oppegående og sterk slektning/venn som kan gi deg støtte i å komme deg vekk fra mannen.

Anonymkode: e402d...72a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da flytter du, tar med barna dine og sørger for at han ikke får være alene med dem. 

Anonymkode: 01573...9e9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du råd til å være alene med fire barn? Eller er det nok med tre?

Hvis det er slik at han har manipulert deg i 10 år er det ingen håp for at det blir bedre. Kom deg unna med barna dine. 

Anonymkode: 73737...415

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er 10 uker på vei. TS

Anonymkode: 54a23...0ff

Abort abort abort. 

Det vil bli svært vanskelig for deg med 3 barn og en baby både praktisk og økonomisk. Da har jeg ikke engang begynt å tenke på at du har en mann som har sagt han vil gjøre livet ditt til et helvete. Det er galskap å få enda et barn til med denne mannen. 

Anonymkode: 9a18d...ff2

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hei. 
Jeg befinner meg i en situasjon hvor jeg rett og slett ikke aner hva jeg skal gjøre mer. Jeg har 3 barn sammen med min samboer (eller ex samboer blir det vell) og er gravid med nr 4. Forholdet har hatt sine opp og nedturer men i det siste så har ting vært ganske greit. Frem til igår når han plutselig klikker, vi krangler hele dagen og vi finner tilslutt ut at dette skal gå greit. Men idag så begynner det igjen, kommer hjem full å skriker så hele huset hører dette. Jeg har 2 dager på å pakke tingene mine og komme meg til helvete ut vistnok. 
Tingen er jo at vi har 3 små barn og jeg er gravid igjen. Altså hvordan skal dette gå? Han er bestatt på at han skal gjøre livet mitt til et helvete og ungene hater meg og jeg er en dårlig mor. Jeg har i 10 år funnet meg i manipulering og at han skal prøve å overbevise alle rundt seg inkludert meg om at jeg er spinn hakka gal, og han gjør aldri noe feil..

jeg er redd for hvordan dette kommer til å gå, og hvordan jeg skal klare å ta vare på barna på best måte når jeg i tillegg venter en til.. han mener jeg nå burde ta abort før det er for sent for han nekter å ta noe del i dette.

noen som har noen råd til hvordan man skal komme seg igjennom dette? Jeg er helt knust, og ikke minst liv redd for hvordan fremtiden blir.. føler meg helt svak og maktesløs..

Anonymkode: 54a23...0ff

Her var det mye å ta tak i. Men det jeg tenker du bør gjøre nå er å kontakte ditt nærmeste krisesenter og så ta det derfra. De ansatte der vil veilede deg ifht kontakt med nav, fvk, bvtj etc. 

Du kan også bo på krisesenteret en periode fremover til situasjonen din er håndterbar.   
Ut i fra det du skriver tenker jeg også abort er det beste i din situasjon. Det vil bli altfor tøft for deg å skulle klare deg både praktisk, økonomisk og emosjonelt med fire små.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller ikke fått flere barn i denne situasjonen. Abort er en vanskelig avgjørelse, men av og til helt nødvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for noen idiotiske damer som er her inne. «Ta abort»?! Ja, 10 uker på vei -drep det!

Ts- valget er jo til syvende og sist ditt. Ikke føl deg presset til å avbryte svangerskapet grunnet en annen person. Det er nok av hjelp å få.

 

lykke til.

  • Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Hei. 
Jeg befinner meg i en situasjon hvor jeg rett og slett ikke aner hva jeg skal gjøre mer. Jeg har 3 barn sammen med min samboer (eller ex samboer blir det vell) og er gravid med nr 4. Forholdet har hatt sine opp og nedturer men i det siste så har ting vært ganske greit. Frem til igår når han plutselig klikker, vi krangler hele dagen og vi finner tilslutt ut at dette skal gå greit. Men idag så begynner det igjen, kommer hjem full å skriker så hele huset hører dette. Jeg har 2 dager på å pakke tingene mine og komme meg til helvete ut vistnok. 
Tingen er jo at vi har 3 små barn og jeg er gravid igjen. Altså hvordan skal dette gå? Han er bestatt på at han skal gjøre livet mitt til et helvete og ungene hater meg og jeg er en dårlig mor. Jeg har i 10 år funnet meg i manipulering og at han skal prøve å overbevise alle rundt seg inkludert meg om at jeg er spinn hakka gal, og han gjør aldri noe feil..

jeg er redd for hvordan dette kommer til å gå, og hvordan jeg skal klare å ta vare på barna på best måte når jeg i tillegg venter en til.. han mener jeg nå burde ta abort før det er for sent for han nekter å ta noe del i dette.

noen som har noen råd til hvordan man skal komme seg igjennom dette? Jeg er helt knust, og ikke minst liv redd for hvordan fremtiden blir.. føler meg helt svak og maktesløs..

Anonymkode: 54a23...0ff

Hei.

Mann her.

Kan begynne med å si at dette fikser du 😊

Jeg er for abort fra begge sider (kan vi ta en annen gang) men syns du skal snakke med noen som har erfaring ang abort før du gjør noe som helst. 

Det finnes lover å regler om å bli kastet ut, spesielt når det er barn i bildet. Til å begynne med så er det viktig at barna skånes så mye som mulig. Det er tøft, men jeg tror det beste er at du sofa sørfer litt frem til riktig instanser er på plass. 

Noe annet som er interessant å hvite er hvem eier stedet dere bor i nå? Her kan du f.eks kreve huset solgt hvis du eier en del av boligen slik at du kommer deg inn på nytt sted. 

Anbefaler ikke dette. Men jeg har selv stilt opp for å roe ned en mann så kona i huset kunne gjøre det ho skulle gjøre.

 

 

 

Anonymkode: c96a1...6d5

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta abort! Pakk sammen sakene og kom deg bort. Mannen er gal! Ikke kast bort mer tid, det blir aldri bra uansett. 

Anonymkode: a89ae...599

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hei.

Mann her.

Kan begynne med å si at dette fikser du 😊

Jeg er for abort fra begge sider (kan vi ta en annen gang) men syns du skal snakke med noen som har erfaring ang abort før du gjør noe som helst. 

Det finnes lover å regler om å bli kastet ut, spesielt når det er barn i bildet. Til å begynne med så er det viktig at barna skånes så mye som mulig. Det er tøft, men jeg tror det beste er at du sofa sørfer litt frem til riktig instanser er på plass. 

Noe annet som er interessant å hvite er hvem eier stedet dere bor i nå? Her kan du f.eks kreve huset solgt hvis du eier en del av boligen slik at du kommer deg inn på nytt sted. 

Anbefaler ikke dette. Men jeg har selv stilt opp for å roe ned en mann så kona i huset kunne gjøre det ho skulle gjøre.

 

 

 

Anonymkode: c96a1...6d5

Derfor anbefaler jeg krisesenteret. Det er riktig sted å begynne i en slik situasjon. Salg av hus etc haster ikke ennå. Men angående det fjerde barnet så haster det- beholde eller ikke beholde. 
Trådstarter; krisesenter. I dag. De hjelper deg videre med alt annet.

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo12345 skrev (27 minutter siden):

Herregud for noen idiotiske damer som er her inne. «Ta abort»?! Ja, 10 uker på vei -drep det!

Ts- valget er jo til syvende og sist ditt. Ikke føl deg presset til å avbryte svangerskapet grunnet en annen person. Det er nok av hjelp å få.

 

lykke til.

Kanskje fordi enkelte er mer realitetsorienterte?

Men selvfølgelig er det hennes valg.

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det mye vi ikke vet, eller skal mene så mye om.  Du har blitt manipulert i 10 år, og har snart 4 barn med mannen?? Vi får jo, som vanlig, bare servert den ene siden av saken.  

Forholdet er nok dødfødt på lang sikt.  Ville tatt et møte på FVK, det er ikke sikkert at far er uegnet til samvær.  Tenker du også har et lite ansvar for at han reagerer som han gjør. 

Anonymkode: f5c11...9d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo12345 skrev (2 timer siden):

Herregud for noen idiotiske damer som er her inne. «Ta abort»?! Ja, 10 uker på vei -drep det!

Ts- valget er jo til syvende og sist ditt. Ikke føl deg presset til å avbryte svangerskapet grunnet en annen person. Det er nok av hjelp å få.

 

lykke til.

Jeg er helt enig! 

Abort som ikke er ønsket av henne selv, kan føre til at TS får en psykisk reaksjon i etterkant. Det gjør henne mindre rustet til å ivareta seg selv og barna -  og gjøre henne til et lettere offer for ekssamboer. 

Det er hjelp å få, TS.  Det virker jo også som du har gode folk som støtter deg,  jf venninnen som låner deg leiligheten. Forhåpentligvis har du også familie og andre venner.  

Det viktigste du gjør er å komme deg bort fra denne ekssamboeren,  en gang for alle. Ikke la han manipulere deg til å komme tilbake. Vil også råde deg til å skaffe bevis for hvordan ekssamboer oppfører seg,  feks filme/ta lydopptak. Han truer deg,  og det bør du anmelde... 

Lykke til 💚🍀

Endret av Frisk
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom deg vekk fra han. Dette er ikke en bra mann 

Anonymkode: 62961...0f5

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Abort. Kom deg vekk fra ham. Og når du får alt på avstand vil du få det helt nydelig med de 3 barna dere allerede har. Å gjennomgå et svangerskap og så få en baby (når du har 3 små fra før) oppå det å skape et nytt liv og gjennomgå et brudd, tror jeg vil lage mer stress og utmattelse over lenger tid enn det en abort vil. Har selv 3 små, og merker selv hvordan for "hver barn", at man har mindre kapasitet til de man har fra før. 

Anonymkode: db600...a45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg er usikker på abort, men vurderer det. Han lovet han skulle støtte meg i svangerskapet uansett. Føles utrolig vondt å måtte avslutte et svangerskap pga han velger å plutselig klikke ut av det blå..

han har en tendens til å si slike ting som at barna hater meg osv, i sinnets hete. Det er ikke det verste han har sagt..

Grunnen til at jeg har blitt er jo fordi jeg elsker mannen over alt, og alltid håpet at ting skal bli bedre. 
 

barna har heldigvis vært skjermet for bråket, utenom idag da hun ene våknet av skrikingen hans.. det har alltid vært når ungene ikke har vært til stede heldigvis.. Men jeg kjenner at den ene gangen her var mer enn nok.. 

jeg har en leilighet jeg kunne låne av en venninde så jeg drar dit imorgen.

ts.

Anonymkode: 54a23...0ff

Han skal gjøre livet ditt til et helvete, men har likevel lovet å være der for deg gjennom svangerskapet? Dette tror jeg ingenting på!

Anonymkode: 43aa9...d87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Må bare spørre, hvorfor få så mange barn med en mann du sier har manipulert deg i 10 år? Tenker på barna som blir vitne til bråket.

Anonymkode: c9f66...4c6

Kan ikke dette være en konsekvens av manipulering da?  

Endret av Adobyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...