Gå til innhold

Hvor gammel var du når du flyttet hjemmefra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg flyttet aldri fra foreldrene mine, men det vil ikke si jeg bor med noen av dem i dag. Jeg arvet barndomshjemmet  før jeg fylte 18,da den ene forelderen min som hadde særeie døde (enebarn). Min gjenlevende forelder valgte å flytte tilbake til sitt hjemsted da jeg var 19, da var h*n møkk lei av å bo et sted h*n i utgangspunktet ikke trivdes og jeg var kommet ut i jobb så. H*n hadde ingen grunn til å bli boende. Så jeg ble fraflyttet 😂

Anonymkode: 4399f...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 år, alt for gammel for meg. Jeg betalte drøyt mye i husleie hjemme fordi min mor hadde havnet i økonomisk krise og vi ville egentlig begge at jeg skulle flytte ut men vi visste begge at hun da måtte selge huset. 

Anonymkode: 7b8f3...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16, flytta på hybel ca 4 timer hjemmefra. Foreldrene mine betalte hybel til jeg var 18, resten betalte jeg selv med borteboerstipend. 

Anonymkode: 1efcb...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

første gang var jeg 15 år, da jeg flyttet en time vekke på skole, 2 gang var jeg 21 år og har bodd hjemmenfra siden da.

Anonymkode: 239a2...442

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dro på utveksling da jeg var 16, kom tilbake og gjorde ferdig vgs før jeg flytta ut da jeg var 19. Av en eller annen grunn trodde jeg gjennom oppveksten at jeg måtte flytte hjemmefra da jeg ble 18. Vet ikke hvor jeg hadde det fra, foreldrene mine var ikke slemme og jeg kan ikke huske at de sa det noen gang.

Anonymkode: 20e25...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte meg helt alene i verden uten noe økonomisk eller emosjonell støtte fra foreldrene mine fra jeg var nesten 17. Mamma fikk jo bidrag og barnetrygd også etter at jeg hadde flyttet ut, men de så jeg virkelig aldri en krone av. 

Anonymkode: c02eb...f9f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16. Husker den enorme følelsen av frihet! Bodde på en liten hybel med en tynn madrass på gulvet. Hadde en stol og en skrivepult. Fikk låne en pc av kjæresten min. Det var alt jeg eide av jordisk gods! 200 kr hadde jeg til mat vær måned. På mange måter kan man si det var helsikes så tøft men det gjorde liksom ikke noe for friheten over å bestemme over eget liv betydde mer. Hybelen ville nok ikke blitt godkjent i dag. Inngang var inni en garasje og ned en trapp. Vindu mitt var halvveis dekket av jord fra bakken så jeg fikk bare bittelitt lys inn. 

Som voksen er jeg glad det ikke ble brann der😊men dette er jo en av mange ting som har gjort meg til den selvstendige fighteren jeg er i dag 💪😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det faktisk mutteren som flyttet ut da jeg var 19 tror jeg.

 

Anonymkode: 7a534...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiste ut i førstegangstjeneste rett etter VGS og fylte 19. Ett år senere reiste jeg til en annen kant av landet for studier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/11/2022 at 6:41 PM, AnonymBruker said:

16. Ser på folk som bor hjemme etter vgs som ekstremt tafatte.

Anonymkode: eb011...3e7

De fleste gjør da det om skolen er nær der man bor.

Anonymkode: 6575d...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 år. Bodde i en leilighet uten lås på døra og med kun stue og kjøkken, måtte ned i kjelleren for å gå på do eller dusje.

Men husleien var bare 1000 kr pr måned 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var på utveskling i USA da jeg var 16. Men det teller nok ikke siden jeg bodde hos en vertsfamilie. Hadde likevel fått smakt på en frihet jeg trengte mer av. Bodde hjemme mens jeg tok Vg2, men flyttet ut for godt i løpet av Vg3. Så 19 år. 

Dette var i 2005. 

Anonymkode: cd76e...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Flytta i kollektiv da jeg var 17 år. Pendla det første skoleåret på vgs, noe som var utrolig beintøft. Mamma og pappa skilte seg sommeren da jeg var 17 år. Den samme sommeren flytta jeg i kollektiv :) Nå er jeg 27 år og har aldri bodd hjemme på mellomtida. 

Husker det var godt å få ETT hjem, da jeg flytta i kollektiv. Stor følelse av frihet og selvstendighet! 

Anonymkode: f8aef...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 år, fylte 19 på høsten samme år. Hadde en kortere periode hos mamma og pappa i forbindelse med et brudd i etterkant, mens jeg ventet på å overta leilighet.

Anonymkode: 23d69...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...