Gå til innhold

Hvor gammel var du når du flyttet hjemmefra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Huffameg, flyttet ut dagen før jeg ble 25 🤣 Vi bodde ikke så langt fra BI da, så det var idiotisk å ta ekstra studielån for å bo borte når det var kort vei hjem + at jeg fikk så sååå gode middager hjemme 😆 Hadde ikke hastverk😂

Endret av Oppvaskbørsten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ferdig med vgs, så jeg var 19. Hadde jobb, studie, etterhvert en samboer og familie før jeg var 21. Kunne ikke falt meg inn å bo hjemme som voksen. 

Kommer nok ikke til å fysisk kaste ut ungene når de fyller 18, men håper jo jeg har klart å gjort de selvstendige, ansvarsfulle og trygge nok til at de vil fly ut av redet før de er 20. 

Håper de skjønner at ved en fagutdanning er de sikret jobb, og slipper studielån. 

Anonymkode: 58216...0d9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 år tror jeg med eksen. Var 24 da jeg flyttet hjem pga sykdom. Så flyttet jeg ut alene igjen når jeg var 26 og blir nå 30. Bor i samme leiligheten med katten min. ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ferdig med vgs, så jeg var 19. Hadde jobb, studie, etterhvert en samboer og familie før jeg var 21. Kunne ikke falt meg inn å bo hjemme som voksen. 

Kommer nok ikke til å fysisk kaste ut ungene når de fyller 18, men håper jo jeg har klart å gjort de selvstendige, ansvarsfulle og trygge nok til at de vil fly ut av redet før de er 20. 

Håper de skjønner at ved en fagutdanning er de sikret jobb, og slipper studielån. 

Anonymkode: 58216...0d9

Når du fikk deg samboer da du var 19-20 år så var det vel ingen grunn til å bo hjemme. 

De som bor hjemme gjør det av forskjellige grunner. 

Anonymkode: b47d4...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Når du fikk deg samboer da du var 19-20 år så var det vel ingen grunn til å bo hjemme. 

De som bor hjemme gjør det av forskjellige grunner. 

Anonymkode: b47d4...072

Tja flyttet jo ut før han kom seilende

Anonymkode: 58216...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ferdig med vgs, så jeg var 19. Hadde jobb, studie, etterhvert en samboer og familie før jeg var 21. Kunne ikke falt meg inn å bo hjemme som voksen. 

Kommer nok ikke til å fysisk kaste ut ungene når de fyller 18, men håper jo jeg har klart å gjort de selvstendige, ansvarsfulle og trygge nok til at de vil fly ut av redet før de er 20. 

Håper de skjønner at ved en fagutdanning er de sikret jobb, og slipper studielån. 

Anonymkode: 58216...0d9

Jeg og ene søstra mi flytta ut 21 og 23 år tror jeg. Hun andre var 26, men hun kjøpte leilighet. Vi to andre leier(jeg leier,.men hun kjøpte etter lang tid, nå blir den leiligheten leid ut pga hun flytta til kjæresten som eier hus)

Aldri skjønt de som sparker ut ungene sine omtrent dagen etter de har fylt 18 år. Om de nærmer seg 30 er det lov og hive dem ut om de jobber. Har en venn som er 30 og bor hjemme på gutterommet. Hadde aldri falt meg inn og bo hjemme nå,.blir 30 selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sier dere flytta på hybel og så etterpå permanent, hva mener dere egentlig? Flytta dere hjem i mellomtiden? 

Anonymkode: 7ef41...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dere som sier dere flytta på hybel og så etterpå permanent, hva mener dere egentlig? Flytta dere hjem i mellomtiden? 

Anonymkode: 7ef41...c0d

Når en flytter på hybel for å gå på vgs, har en som regel fremdeles folkeregistrert adresse hos sine foreldre, og reiser stort sett hjem i helger og ferier.

Anonymkode: 7b47d...1f4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttet hjemmefra da jeg var 18 i ett år, flyttet hjem igjen for en "studiepause" og flyttet ut igjen permanent i egen leilighet ett år senere.

Anonymkode: 6575d...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

15-16 år . Det var tidlig . Hvordan klarte dere å bo for dere selv . Hadde dere jobb? 

Anonymkode: cfc03...13b

Borteboerstipend, jobbet i helger og ferier. Hadde en sliten, liten hybel som kostet800kr mindre enn hva jeg fikk i stipend, det hjalp 😅 foreldrene mine betalte så godt som ingenting. I etterkant ser jeg jo at jeg burde krevd barnebidraget utbetalt til meg selv, Gud veit hva mamma brukte det til.. 

jeg har vært mye etterpåklok, og jeg vet hva jeg ikke skal gjøre når ungene mine flytter på hybel. Hadde jeg feks fått barnebidraget selv, jeg måtte bruke egne penger på mat, busskort, telefon osv, så kunne jeg klart å spare mer til egenkapital til hus feks. For å se det positive så har jeg blitt god til å klare meg økonomisk da🙈

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttet på hybel det året jeg fylte 16 så da var jeg 15 år, kjøpte min første enebolig når jeg var 19 år gammel.

Anonymkode: eb309...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16. Ser på folk som bor hjemme etter vgs som ekstremt tafatte.

Anonymkode: eb011...3e7

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 år begynte på vgs. Var hjemme i helgene. Begynte på annen vgs når jeg var 17 og den var 95 mil unna hjemplassen, så var bare på besøk til jul og sommerferie etter dette. 

Anonymkode: 3c9c6...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 år. Var et år på FHS, så førstegangstjeneste og siden studier ved UiO.

Bodde hjemme sommeren da jeg 19 og 20 pga. sommerjobb på hjemstedet.

Anonymkode: af883...43d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...