Gå til innhold

Hvor gammel var du når du flyttet hjemmefra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

forfatterina skrev (1 time siden):

Jeg var ikke født engang da jeg flyttet hjemmefra, så jeg vinner!!! 😇 :biggrin:  Hva er premien? :icon_lol:  (hilsen forfattertrollet...!)

Hva mente du med dette? 

Anonymkode: b47d4...072

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

15-16 år . Det var tidlig . Hvordan klarte dere å bo for dere selv . Hadde dere jobb? 

Anonymkode: cfc03...13b

Når man flytter hjemmefra avhenger ofte av to forhold. Er det videregående skole i nærheten av der foreldrene dine bor og hvor bra har du det hjemme. Veldig mange som bor sentralt og har det bra hjemme blir boende der til de er over 20 år. Kommer du fra steder der det ikke er videregående skole, må du flytte hjemmefra tidlig.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro på folkehøgskule da jeg var 19, rett etter vgs. Så flytter jeg hjem da jeg var 20 og jobbet litt. Da jeg var 21 flyttet jeg for å studere, og hjem igjen da jeg var 23 fordi ting gikk dårlig. 

Er 41 nå og har bodd hjemme siden jeg var 23.

Anonymkode: b47d4...072

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 (ble 19 senere samme år), etter at jeg var ferdig på vgs. Var innom barndomsjemmet et par somre mellom studier mens jeg hadde sommerjobb og sånt, da. Var helt ute fra jeg var rundt 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet hjemmefra da jeg var 19, etter endt videregående skole. Flyttet da til andre kanten av landet for å studere. 

Anonymkode: b81e3...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var 19, flyttet i januar det året jeg fylte 20 (fyller om høsten). Jeg bodde hjemme det første halve året etter videregående, jobbet fulltid og tok ex.phil på kveldstid lokalt, og så flyttet jeg til Oslo for å studere. Jeg vokste opp ca 1 -1,5 time fra Oslo. Det er godt mulig jeg hadde blitt boende hjemme lenger om min foreldre hadde det samme, store huset i Oslo eller annen universitetsby, men samtidig var det befriende og fint og skummelt å flytte også (og alle vennene mine gjorde det samme, så jeg hadde mange kjente "hjemmefra" i tillegg til de jeg ble kjent med på Blindern - fin tid! 

Jeg flyttet "hjem igjen" i 2 måneder et år etterpå pga noe tull med bosted og få forelesninger slik at jeg kunne pendle et par dager i uken inn til Oslo, men det var ikke særlig gøy, til tross for mat på bordet og ferdig vaskede klær på vaskerommet. :fnise: 

Anonymkode: b7829...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytta ut samme måned som jeg ble 18 år. Flytta til et annet fylket for å være lærling. Bodde så ‘hjemme’ ca 8 mnd etter endt læretid (betalte husleie, vaska hus og lagde middag osv osv) før jeg fikk en relevant jobb på andre siden av landet og flytta dit. 

Anonymkode: 2c1f6...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (31 minutter siden):

Jeg vokste opp i Oslo, og var 23 da jeg flyttet hjemmefra til en liten 25 kvm leie-leilighet. Det var det jeg hadde råd til.

Min første "bolig" i Oslo (flyttet fra småby 1-1,5 time unna) var hybel/rom i studentby. Jeg var 19. Rommet var kanskje 12-14 kvadrat, kjøkkenet delte jeg med fem andre og bad og toalett med en ganske grisete gutt. :fnise: 25 kvadrat alene tror jeg ikke jeg hadde begrep om en gang. :fnise: 

Anonymkode: b7829...803

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20, hadde akkurat tatt fagbrev og kjøpt leilighet. 

Anonymkode: 9bea7...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

når jeg skulle flytte hjemmefra, og valgte selvfølgelig en videregående som var mer enn langt nok unna til at jeg kunne kvalifisere som "borteboer" og få stipend. 

jeg var hjemme på sommerferie ett par ganger etter dette. Men ikke noe mer enn dette...  

Anonymkode: 75311...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg dro på folkehøgskule da jeg var 19, rett etter vgs. Så flytter jeg hjem da jeg var 20 og jobbet litt. Da jeg var 21 flyttet jeg for å studere, og hjem igjen da jeg var 23 fordi ting gikk dårlig. 

Er 41 nå og har bodd hjemme siden jeg var 23.

Anonymkode: b47d4...072

Bor du i samme hus på jentetingene/ gutterommet ? Eller i hybel leilighet tilknyttet huset . Hvordan orker du å bo hjemme når du er så gammel? 

Anonymkode: cfc03...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg var 19 da jeg flyttet ut.

 

(Det heter da ikke når i dette spørsmålet)

Anonymkode: e3b64...5a6

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bor du i samme hus på jentetingene/ gutterommet ? Eller i hybel leilighet tilknyttet huset . Hvordan orker du å bo hjemme når du er så gammel? 

Anonymkode: cfc03...13b

Ja, bor på pikerommer. Sliter veldig med dette og det har vært vanskelig. 

Håper jeg klarer å flytte for meg selv en dag. Det hadde vært en stor drøm. 

Anonymkode: b47d4...072

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...