Gå til innhold

Besøk av italienere med matinteresse. Hva serverer vi dem? ​😬​


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Norsk fjellørret med mandelpoteter, avokado og mangosalat, eller krabbe på loff med sitron og majones. Majonesen kan jo enkelt lages selv. 

Anonymkode: 62e23...8e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ferske reker, dill, sitron, majones (gjerne hjemmelaget om dere driver med slikt) og godt brød. Med hvitvin til.

Alternativt er ditt eget forslag med litt diverse spekemat, norske oster (anbefaler Fønix og Yme fra Stavanger Ysteri, og Prosten fra Prestholt), og evt røkelaks også et veldig godt alternativ. Pluss noen norske moreller som friskt og søtt innslag feks. Gjerne også med en god norsk eplesider til? Spør på polet, det er mange gode å velge i etter hvert.

Anonymkode: 2fbcb...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker også reisdyrskav, det er jo kjempegodt! Til dessert ville jeg laget krumkaker med multekrem, eller smuldrepai med hjemmeplukkede blåbær og vaniljeis.

Velg iaf noe norsk! Bedre med fårikål enn pasta 😅

Anonymkode: 68fed...0c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer for fenalår og rømmegrøt til lunsj. Røkelaks og eggerøre til frokost. Torsk med sandefjordsmør til middag.

Anonymkode: 71281...def

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er sent (etter vanlig middagstid), det skal være uformelt og enkelt og helst vegetarisk eller fisk synes jeg forslagene om reker med tilbehør eller spekemat og god røkelaks er de beste. Hvis reker ville jeg tenkt på om de er vant til å pille dem, det kan være et herk hvis man ikke kan kunsten. 

Det finnes mye god norsk spekemat og fenalår er også en god ide, lag hjemmelaget potetsalat dagen før og lag en stor porsjon eggerøre samme kveld. Godt brød, flatbrød (veldig typisk norsk!) og smør. Gode, norske oster som nevnt over her, og moreller var lurt. Det finnes også mye godt, norsk øl på Polet som passer godt til spekemat. 

Anonymkode: 9bd77...efe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det er seint på kveld så hadde jeg laget noe enkel mat som hjemmelaget tomatsuppe, fiskesuppe, lapskaus eller lignende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.8.2022 den 12.29):

😂😂😂

Anonymkode: 508a9...2a7

 

AnonymBruker skrev (På 10.8.2022 den 12.25):

Spaghetti à la Capri.

Anonymkode: 65cea...04e

Capri ligger ikke i nord 🤦‍♀️

Anonymkode: 23073...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8/10/2022 den 13.08):

Potetball var da vegetar sist jeg sjekket?

Anonymkode: 4b366...25a

Ja, potetball uten tilbehør er jo spenstig...

Anonymkode: a418d...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasta bolognese, lasagne og bruschetta! ❤️❤️❤️❤️ 
 

Pasta carbonara. 

Anonymkode: 6dc99...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacalao. Server gjerne med ailoi og godt brød til. 

 

 

Anonymkode: 25599...1de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, potetball uten tilbehør er jo spenstig...

Anonymkode: a418d...3b5

Jeg liker faktisk potetball med bare smeltet smør og kokt kålrabi 😅 Men det kokes jo gjerne i kraft og da blir det jo ikke vegetar.

Anonymkode: 59ba8...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok kjørt på litt klassisk. De er jo italienere så de liker sikkert best italiensk mat.

Hva med en kremet carbonara med erter og fløte? Og hjemmebakt brusjetta til tilbehør?

Anonymkode: a02ad...b2e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg hadde nok kjørt på litt klassisk. De er jo italienere så de liker sikkert best italiensk mat.

Hva med en kremet carbonara med erter og fløte? Og hjemmebakt brusjetta til tilbehør?

Anonymkode: a02ad...b2e

Godt forsøk på trolling. Litt for gjennomskuelig :)

Anonymkode: 71281...def

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 10.8.2022 den 14.11):

Sodd! 😄

Men jeg ville nok prøvd å gå for vilt eller fersk fisk om jeg hadde hatt mulighet, og nå er det jo tyttebær i skogen også, lett å lage trollkrem (og multekrem til dessert!)

 

Anonymkode: 14909...8e0

Sodd er noe av det stusseligste jeg vet om, men det er gjerne eksotisk for utlendinger. Serverte det til venninne fra Canada , mest for å gi henne noe typisk norsk da hun var på besøk og hun likte det, men hver gang jeg er i dåp eller konfirmasjon og ser dype skåler på bordet, tenker jeg: åh fytti f! Ulempen med å være trønder er at folk synes det er staselig mat, når det egentlig funker best som en halvgod for rett

Anonymkode: 92c4b...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for norsk. Hva med fiskerett ala bombe? 

Lettsaltet torsk - bacon - erter - hjemmelagd potetstappe. 

Mange retter med tyngde i nord Italia.. Spicy retter i syd og Sicilia.

Endret av PITTY
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...