Gå til innhold

Spøkjakt, det svenske - på jakt etter spøkelser på Discovery


drivhus

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om Spøkjakt, altså den svenske? 
Personlig tror jeg på noe av det som skjer, men de hisser hverandre opp og lager etter et nummer av «ingenting». F. eks at en av de får vondt i hodet. 

Men de er modige da, det skal de ha :)

Endret av drivhus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den sesongen hvor de trodde de var besatte og forbannet etter den ene plassen de var på, vet jeg ikke om var morsom eller skummel. Something in between I guess.   Artig at de besøker steder som er mye omtalt.

Ei venninne fra Romania hadde aldri hørt om den skogen fra episode 1 av nåværende sesong. Så for henne var det ekstra spennende siden det var hennes hjemland (som forøvrig er et ganske overtroisk land i utgangspunktet).

Endret av The_marsmallowlady
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The_marsmallowlady skrev (57 minutter siden):

Den sesongen hvor de trodde de var besatte og forbannet etter den ene plassen de var på, vet jeg ikke om var morsom eller skummel. Something in between I guess.   Artig at de besøker steder som er mye omtalt.

Ei venninne fra Romania hadde aldri hørt om den skogen fra episode 1 av nåværende sesong. Så for henne var det ekstra spennende siden det var hennes hjemland (som forøvrig er et ganske overtroisk land i utgangspunktet).

He he, ja, besatte rett som det er. Men det går tydeligvis fort over når de ikke gidder å være det mer.

Og den den skogen i Romania ja! Klart det er lyder i en skog! Og hvis det var en bjørn som brølte, burde de i alle fall være redde. Det må ha vært lydtriks?? Og så bare satte de han synske alene på en stol rett. etterpå. 
Som du sier, av og til ler jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jotun skrev (På 9.8.2022 den 20.58):

He he, ja, besatte rett som det er. Men det går tydeligvis fort over når de ikke gidder å være det mer.

Og den den skogen i Romania ja! Klart det er lyder i en skog! Og hvis det var en bjørn som brølte, burde de i alle fall være redde. Det må ha vært lydtriks?? Og så bare satte de han synske alene på en stol rett. etterpå. 
Som du sier, av og til ler jeg. 

Misforstå meg rett. Vet det er ganske mye mellom himmel og jord som vi ikke forstår.

Han hovedfiguren som aldri tror, men får "bevis på bevis" at det er noe han ikke ser. Besettelser, kvalme, dytting, lyder osv burde vært et bevis om han ikke finner en annen forklaring. 

Så har du jo den norske versjonen som var helt på bærtur. Skulle prøve å få til noe nytt på norsk tv, men produksjonen klipper det til slik at det blir nesten lik oppsett som åndenes makt. 

Savner de første sesongene av åndenes makt når man ikke hadde hørt de samme historiene gang på gang. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den norske versjonen ble jo bare pinlig. Hyling og skriking uten grunn. Sånn sett er den svenske versjonen bedre.

Jeg også savner den norske Åndenes makt. Der synes jeg mye er vanskelig å bortforklare som svada. Savner den den svenske versjonen også faktisk, Det okanda. Vet noen om om de svenske har gitt seg? 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jotun skrev (6 timer siden):

Ja, den norske versjonen ble jo bare pinlig. Hyling og skriking uten grunn. Sånn sett er den svenske versjonen bedre.

Jeg også savner den norske Åndenes makt. Der synes jeg mye er vanskelig å bortforklare som svada. Savner den den svenske versjonen også faktisk, Det okanda. Vet noen om om de svenske har gitt seg? 

Står at det ikke har vært sendt noe siden 2019 ang det okanda. Men jeg kan ta feil da jeg ikke har sett denne versjonen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Oi! Siste episode var scary…i alle dager. Jeg hadde hatt panikk for at noe skulle forfølge meg :)

Hva tenker dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jocke: dette var dette som skulle til for at jeg tror! (En ledning som beveger seg inne i et kott)

Also Jocke: jeg tror ikke på dette i det hele tatt (han blir besatt, dyttet ned trapper, får slag i trynet osv)

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger spökjakt! Teamet utfyller hverandre så utrolig bra og Jocke og Danjal er jo underholdning i seg selv. Glad de har fått med seg Andreas igjen denne sesongen! Synes hele sesong 3 ble litt lunken da Serafina ikke passet inn i gjengen.

Den nyeste episoden er den beste by far, tviler litt på at de greier å finne noe sted som kan toppe den 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anononyma skrev (6 timer siden):

Den nyeste episoden er den beste by far, tviler litt på at de greier å finne noe sted som kan toppe den 😅

Det er den mest creepy by far ja.

Men merkelig at de klarer å finne et hus med så mye rart, men gamle sanitorium osv uten så synlige "bevis". 

Flere som tenkte at det var han som skulle se etter om det var noen som sto i trappa med ledningene, var den som dyttet ledningene ned? For det skjedde jo når Jocke sto der med ledningen i hånden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder det som skjedde med ledningene, så sa de at ingen andre var der oppe. Men gudene vet. Vi må jo liksom tro på det, men for oss andre var det ikke scary i det hele. Ja, veldig så forskrekka han ble der :)

For hans del synes jeg det var verst da han spurte ghosten om å slå i taket, og det kom et jek…. smell. Den burde sitte godt inne hos han.

Og så de greiene med Daniel der oppe. Man kunnne jo se i reprisen at benet ble dratt ut, han klumset det ikke til selv. Og selvsagt de greiene som satt oppå ham, det de andre kunne se gjennom den (husker aldri hva det heter) dataskjermen. Det gjør tanker hos meg i alle fall, hvis det der stemmer. Ser de bruker samme type apparat i lignende program i utlandet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så må jeg legge til et spørsmål, forstår de alle språk,  ånder og energier i verden? Gode i svensk og engelsk i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jotun skrev (11 timer siden):

Og så må jeg legge til et spørsmål, forstår de alle språk,  ånder og energier i verden? Gode i svensk og engelsk i alle fall :)

Ser ut til at man kan alle språk når man er en ond ånd iallefall 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trist at Danjal ikke ville være med lenger. Men fornuftig at han ga seg før det gikk 100% på helsa hans.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
The_marsmallowlady skrev (På 28.8.2022 den 21.06):

Trist at Danjal ikke ville være med lenger. Men fornuftig at han ga seg før det gikk 100% på helsa hans.

Danjel kommer i sessong 5 :D Som kommer 1 oktober, ikke mange dager igjen.

 

Må si jeg syns spøkjakten (den svenske) er helt klart beste serien innen denen sjangeren. Utrolig hva de får fanget opp og tror en ikke før, så tror en etter og ha sett alle sessongene . Jeg har pøvd og se på eks norske og amerikanske , men det er definitivt den svenske som er best. Men Jokke er jo hetl gal, han er jo ikke lett skremt, og han skal bevise om det koser han livet hihi

Gleder meg masse til ny sesssong, får aldri nok :D

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Sesong 5 av Spøkjakt er ganske scary syns jeg faktisk. Om det er fordi de skremmer hverandre, eller det er klipping og filmatisering? I dont know.

Men jeg forstår ikke hvorfor de tror spøkelser skjønner hva en Rem-pod er? Og at de skal kommunisere via den? 

Endret av drivhus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

drivhus skrev (På 9.10.2023 den 22.41):

Sesong 5 av Spøkjakt er ganske scary syns jeg faktisk. Om det er fordi de skremmer hverandre, eller det er klipping og filmatisering? I dont know.

Men jeg forstår ikke hvorfor de tror spøkelser skjønner hva en Rem-pod er? Og at de skal kommunisere via den? 

Jeg synes også den er skummel! Klarer ikke å se på den alene om kvelden, da blir jeg paranoid bare jeg kjenner litt trekk 😂

Tror det er summen av alt. Musikken, mørket, omstendigheter, historie osv.

 

Jeg reagerer på at spøkelser visstnok kan forstå svensk. Nå vet jeg ikke 100%, men mener å ha blitt fortalt at demoner og djevel kan forstå alle verdens språk og utgi seg for å være noen andre.  Så kanskje derfor de forventer at skikkelsene kan forstå apparatene de bruker? 

 

Jeg vil ha mer!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, The_marsmallowlady said:

Jeg synes også den er skummel! Klarer ikke å se på den alene om kvelden, da blir jeg paranoid bare jeg kjenner litt trekk 😂

Tror det er summen av alt. Musikken, mørket, omstendigheter, historie osv.

 

Jeg reagerer på at spøkelser visstnok kan forstå svensk. Nå vet jeg ikke 100%, men mener å ha blitt fortalt at demoner og djevel kan forstå alle verdens språk og utgi seg for å være noen andre.  Så kanskje derfor de forventer at skikkelsene kan forstå apparatene de bruker? 

 

Jeg vil ha mer!!!

Jeg syntes Lilli Bendris er mer skummel. Eventyr og science fiction kan man legge fra seg. Men ei bælfeit kjerring som slår i bongotromme og joiker får du mareritt av 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp sett ferdig første sesong. Legger merke til at hver gang de legger seg blir alt rolig og ingenting mer skjer. Og så føles episodene veldig brått over. Men jeg liker den, liker spesielt Andreas (veldig rolig) og Danjal (morsom). Og episoden med Ancient Ram inn har vært mest skummel/ekkel av episodene så langt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter dagens episode så merker jeg at jeg har veldig lyst til å bli kvitt porselensdukkene som er i skapet mitt. Etter at de kom i hus så har jeg sett glimt her og der av skygger som går forbi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...