Gå til innhold

Er det overhodet mulig å ha 2 mobilabonnement hos 2 ulike operatører?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Med 2 ulike nummer, men registrert på samme person?.

F. eks. vanlig abonnement hos onecall, og et "backup"-abonnement hos telenor med kontantkort, til backup-telefonen?

 

Prøvde å google det, men får bare resultater om tvillingSIM 🤷‍♀️, som er skamdyrt i lengden.

Anonymkode: e04e6...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg har mobil med dual SIM (Galaxy S22) og har Telia jobbabonnement og Happybytes data (betaler kun for bruk). Sistnevnte trenger jeg fordi jeg noen ganger oppholder meg på steder med kun Telenor-dekning.

Anonymkode: b1fbd...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle ikke det være mulig?

Anonymkode: 620d8...b91

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg har mobil med dual SIM (Galaxy S22) og har Telia jobbabonnement og Happybytes data (betaler kun for bruk). Sistnevnte trenger jeg fordi jeg noen ganger oppholder meg på steder med kun Telenor-dekning.

Anonymkode: b1fbd...604

Har for øvrig tvilling-(e)SIM fra Telia også, men den bruker jeg til smartklokken min.

Anonymkode: b1fbd...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vanlig abonnement hos Telia og et kontantkort fra Mycall på en annen telefon. Altså med forskjellige numre. Null problem.

Anonymkode: 9d17b...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så vidt jeg vet ingen regler som hindrer deg i å ha så mange telefonabonnementer du vil, hos så mange operatører du vil. Det eneste som hindrer deg er betalingsviljen. 

Anonymkode: 963d5...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har vanlig abonnement hos Telia og et kontantkort fra Mycall på en annen telefon. Altså med forskjellige numre. Null problem.

Anonymkode: 9d17b...62b

Kan jeg spørre hvorfor?☺️Vurderer å ha to nr, men sitter hardt inne pga økonomi🙈

Anonymkode: 3ce10...4dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kan jeg spørre hvorfor?☺️Vurderer å ha to nr, men sitter hardt inne pga økonomi🙈

Anonymkode: 3ce10...4dd

Jeg bruker privattelefon noe i jobb, og da oppgir jeg kontantkortnummeret. Så kan jeg regulere når jeg er tilgjengelig på en annen måte enn ved å oppgi mitt vanlige nummer.

Anonymkode: 9d17b...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg bruker privattelefon noe i jobb, og da oppgir jeg kontantkortnummeret. Så kan jeg regulere når jeg er tilgjengelig på en annen måte enn ved å oppgi mitt vanlige nummer.

Anonymkode: 9d17b...62b

Skjønner🙏Hvor mye koster det deg privat? Det er lignende grunner jeg har; ønsker å være utilgjengelig for mas, men ha tlf til å høre på spotify, surfe etc. Men ikke pga jobb, men privat. Blir automatisk stresset når jeg holder på med noe, og vedkommende jeg har blokkert ringer på facetime. Har 7 mennesker som kontakter meg mange ganger ila uken, og er dritt lei nå😅

Anonymkode: 3ce10...4dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Facetime går vel på bruker og ikke telefonnummer? 

How to Sign Out of Your Apple ID for FaceTime on an iPhone

How to Sign Out of Your Apple ID for FaceTime on an iPhone

Sånn, problem løst. Da blir du ikke plaget av facetime. Om du skaffer nytt telefonnummer på nytt abn vil jo bare Facetime følge deg over til den nye telefonen... Vil jeg tro, siden det er koblet opp mot bruker/konto

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mulig ja! Jeg har syv numre registret på meg, av flere grunner.

Noe er for elektronikk som jeg styrer via 4G eller SMS, mobilen har to simkort, 4G-routeren har et simkort, osv.

Flere av de er hos forskjellige operatører, mens et par er hos samme leverandør.

Null problem :)

Anonymkode: 04aed...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det er så vidt jeg vet ingen regler som hindrer deg i å ha så mange telefonabonnementer du vil, hos så mange operatører du vil. Det eneste som hindrer deg er betalingsviljen. 

Anonymkode: 963d5...aca

Evn betalingsevnen.

Anonymkode: 96439...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...