Gå til innhold

Pulevenn som har begynt å bli «usjarmerende»


Odasol

Anbefalte innlegg

exictence skrev (4 minutter siden):

Det er uvirkelig for meg at han forandrer seg fra å være ærlig og snill til en total kødd. Men la oss si det var tilfelle, ville jeg nok følt på sårhet, men likevel ikke så mye sårhet fordi en kødd ville jeg uansett ikke hatt i livet mitt. Da  hadde jeg vært glad for at det var over.

Men om han bare går lei, så vil jeg føle stor sårbarhet, ja. Og jeg tror nok jeg har det i vente. Samtidig vil jeg prøve å forstå ham. Han har sin sårbarhet han lever med. 

Men jo, livet vil ikke være lett.

Synes du ikke bør ta ansvar for en voksen og skadeskutt mann. Du er ansvarlig for å gi DEG et godt liv, ikke småsmuler og for høy risiko. Ikke sunt det der, og det finnes masse ordentlige og gode menn. Jeg er forresten dame, så prøver ikke å selge inn meg sjøl😁 Dame som har vært borti noe lignende. Har flott mann nå.

Anonymkode: 85181...ddc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Synes du ikke bør ta ansvar for en voksen og skadeskutt mann. Du er ansvarlig for å gi DEG et godt liv, ikke småsmuler og for høy risiko. Ikke sunt det der, og det finnes masse ordentlige og gode menn. Jeg er forresten dame, så prøver ikke å selge inn meg sjøl😁 Dame som har vært borti noe lignende. Har flott mann nå.

Anonymkode: 85181...ddc

Din høres dog verre ut. Min gikk med på å kalle seg kjæreste, men jeg skjønte han var halvhjerta og trolig fortsatte med nettdating på si. Avslutta til slutt, var ikke bra for meg.

Anonymkode: 85181...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

exictence skrev (1 time siden):

Takk. Ja, det er veldig rart, synes jeg. 

Jeg har det helt fantastisk når vi er sammen. Det virker som han også har det sånn. Forstår ikke at han ikke vil være kjærester.

Men savner ham når han ikke er her. Samtidig som jeg har det fint at han ikke er her. 🤔 Det er jeg som må jobbe med meg selv og tenke hvor godt og heldig jeg er, egentlig.

 

Du må bestemme deg for om du godtar situasjonen sånn som den er eller ikke. Jeg kom fram til at hva vi definerte oss som ikke var så nøye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

exictence skrev (44 minutter siden):

Det er det jeg frykter.

Jeg vet bare nå at om jeg trekker meg vekk nå, så får jeg ikke oppleve alt det fine vi har sammen nå, og kanskje noen år fremover.

Nyt tiden dere har sammen. Kanskje er det du som en dag finner ut at du ikke orker mer, og avsluttet det. Det gjorde jeg den dagen jeg fant ut at jeg ønsket meg noe mer enn det han kunne gi meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Synes du ikke bør ta ansvar for en voksen og skadeskutt mann. Du er ansvarlig for å gi DEG et godt liv, ikke småsmuler og for høy risiko. Ikke sunt det der, og det finnes masse ordentlige og gode menn. Jeg er forresten dame, så prøver ikke å selge inn meg sjøl😁 Dame som har vært borti noe lignende. Har flott mann nå.

Anonymkode: 85181...ddc

Tusen takk for svar.

Så godt for deg at du har en flott mann nå. 

Når du ser tilbake igjen på den perioden du hadde tidligere med noe lignende, kan du da se tilbake nå på at det var noe godt dere hadde som du kan være takknemlig for nå å ha opplevd? Om så, noe der skulle lære, en selvutvikling?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blåjojo skrev (7 minutter siden):

Du må bestemme deg for om du godtar situasjonen sånn som den er eller ikke. Jeg kom fram til at hva vi definerte oss som ikke var så nøye. 

 

Blåjojo skrev (4 minutter siden):

Nyt tiden dere har sammen. Kanskje er det du som en dag finner ut at du ikke orker mer, og avsluttet det. Det gjorde jeg den dagen jeg fant ut at jeg ønsket meg noe mer enn det han kunne gi meg.

Jeg er faktisk like "redd" for at det er jeg som kommer til å avslutte det, og at da har det gått for langt, sånn at det blir han som veldig (enda mer) lei og såret. Det vil bli så trist.

Det er verre at jeg avviser enn ham, enn at han avviser meg.

Endret av exictence
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Odasol skrev (2 minutter siden):

Bør jeg spørre han om vi skal dra på kino til helgen eller møtes ? Da ser jeg jo stemninga?

NEI!

Anonymkode: 73a46...bdf

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

exictence skrev (4 minutter siden):

 

Jeg er faktisk like "redd" for at det er jeg som kommer til å avslutte det, og at da har det gått for langt, sånn at det blir han som veldig (enda mer) lei og såret. Det vil bli så trist.

Det er verre at jeg avviser enn ham, enn at han avviser meg.

Hvorfor er det verre at han blir avvist av deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

exictence skrev (2 minutter siden):

Tusen takk for svar.

Så godt for deg at du har en flott mann nå. 

Når du ser tilbake igjen på den perioden du hadde tidligere med noe lignende, kan du da se tilbake nå på at det var noe godt dere hadde som du kan være takknemlig for nå å ha opplevd? Om så, noe der skulle lære, en selvutvikling?

 

Han min var på en måte en sjarmerende og morsom fyr, og sexen var bra (og jeg var litt sultefora på den typen oppmerksomhet). Brukte nesten to år på å avslutte skikkelig (han fortsatte å mase), og det var for lang tid. Skulle kutta tvert når jeg bestemte meg. Ble hengende for lenge i det. Ellers var det ok, sånn bortsett fra at jeg skulle kutta helt med en gang det negative ble mer enn det positive. Mye mer lykkelig nå, med en mann jeg er trygg på og som viser han vil ha meg hele tida. Yngre og kjekkere er han døren meg også, den nye mannen❤

Anonymkode: 85181...ddc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

exictence skrev (5 minutter siden):

 

Jeg er faktisk like "redd" for at det er jeg som kommer til å avslutte det, og at da har det gått for langt, sånn at det blir han som veldig (enda mer) lei og såret. Det vil bli så trist.

Det er verre at jeg avviser enn ham, enn at han avviser meg.

Hvorfor er du redd for det? Det høres ut som du har litt utrygg tilknytning eller noe. Han er ikke ditt ansvar, og han er ikke snill.

Anonymkode: 85181...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåjojo skrev (Akkurat nå):

Hvorfor er det verre at han blir avvist av deg?

Fordi da blir han såret.

Jeg har det enda vondere om jeg vet at jeg har såret noen. Det kan jeg ikke alltid gjøre noe for å hjelpe. Men hvis det er bare meg selv som blir såret, må jeg bare jobbe litt med meg selv. Jeg er en person som lett klarer meg fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er du redd for det? Det høres ut som du har litt utrygg tilknytning eller noe. Han er ikke ditt ansvar, og han er ikke snill.

Anonymkode: 85181...ddc

Se svar over.

Hvorfor tenker du da at jeg har en utrygg tilknytning eller noe?

Hvorfor mener du at han ikke er snill? Han er dønn ærlig, jeg opplever ham som den snilleste mann jeg vet om. Han kan ikke for at han ikke føler kjærestefølelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

exictence skrev (1 minutt siden):

Fordi da blir han såret.

Jeg har det enda vondere om jeg vet at jeg har såret noen. Det kan jeg ikke alltid gjøre noe for å hjelpe. Men hvis det er bare meg selv som blir såret, må jeg bare jobbe litt med meg selv. Jeg er en person som lett klarer meg fint. 

Men du, du skal ikke bære verden på skuldrene dine. Det er ikke greit å la andre høvle over deg og ikke ta hensyn til deg❤. Jobb med det der, kjære deg. Det vil gjøre deg ulykkelig. 

Anonymkode: 85181...ddc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

exictence skrev (Akkurat nå):

Fordi da blir han såret.

Jeg har det enda vondere om jeg vet at jeg har såret noen. Det kan jeg ikke alltid gjøre noe for å hjelpe. Men hvis det er bare meg selv som blir såret, må jeg bare jobbe litt med meg selv. Jeg er en person som lett klarer meg fint. 

Ja, men siden han ikke tåler avvisningen din,  betyr det at han er psykisk syk? Et friskt menneske takler avvisning og forstår at det er en del av livet. 

 

Anonymkode: e6983...d25

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men du, du skal ikke bære verden på skuldrene dine. Det er ikke greit å la andre høvle over deg og ikke ta hensyn til deg❤. Jobb med det der, kjære deg. Det vil gjøre deg ulykkelig. 

Anonymkode: 85181...ddc

❤️

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, men siden han ikke tåler avvisningen din,  betyr det at han er psykisk syk? Et friskt menneske takler avvisning og forstår at det er en del av livet. 

 

Anonymkode: e6983...d25

Han er ikke psykisk syk. Men han har opplevd vanskeligheter i livet han bærer tungt på.

Ja, det er rett. Og jeg føler meg "friskere"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

exictence skrev (4 minutter siden):

Se svar over.

Hvorfor tenker du da at jeg har en utrygg tilknytning eller noe?

Hvorfor mener du at han ikke er snill? Han er dønn ærlig, jeg opplever ham som den snilleste mann jeg vet om. Han kan ikke for at han ikke føler kjærestefølelser.

Han kan noe for det? Han kan, som de fleste voksne, til en viss grad velge følelsene sine. Dessuten kan han velge (og han burde velge) å holde seg unna deg av respekt for deg hvis du har disse følelsene, og ikke han. Kjærlighet er ikke magi, det er ønsker og valg og arbeid vi gjør, fordi vi vil.

Anonymkode: 85181...ddc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han trenger å lære noe. Du kan lære ham noe ved å ikke godta oppførselen hans. Greit han har opplevd vanskelige ting, men han må ta ansvar likevel.

Anonymkode: 85181...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Odasol skrev (1 minutt siden):

Hvorfor ikke?

Fordi jeg sier det. Drit i han. Han er en bæsj, man sparer ikke på bæsj. Ned i do med det. 

Anonymkode: e6983...d25

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...