Gå til innhold

Oppholdstid 1.5 åring i bhage.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Stakkars barn. 

Anonymkode: 71294...6e0

Helt vanlig for de som ikke er uføre eller i turnus. 

Anonymkode: 92e87...228

• Liker 4
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Stakkars barn. 

Hadde vel vært verre for barnet om foreldrene ikke hadde jobb og råd til å ta seg av det.

Anonymkode: 3d93f...8c9

• Liker 4
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Min 1,5-åring er i barnehagen fra 0830/0900 og til 1430/1500, de dagene vi får det til. Henter tidligst 1430, for da er kjernetiden over, men som regel rundt 15, fordi de får frukt halv tre. Det er begge mine glad, så jeg ser fordelen med at de er i barnehagen til etter frukten. 

Som regel blir det dessverre 16/1630 før de blir hentet, pga jobb. 

Anonymkode: 7da91...6e3

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det er det da vitterlig ikke. De fleste foreldre jeg kjenner tilpasser arbeidstiden slik at ungene slipper så lange dager i barnehage. 

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Min unge skrek seg i søvn i bhg helt til han sluttet å sove på dagen. Så de dagene jeg hadde anledning hentet jeg før duppen, og la ham hjemme. Det var helt i orden for bhg. 

Anonymkode: cc30d...826

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Nei, det er det da vitterlig ikke. De fleste foreldre jeg kjenner tilpasser arbeidstiden slik at ungene slipper så lange dager i barnehage. 

Jo, det er det. Dere må slutte med disse påstandene og prøve å gi andre foreldre så forbanna dårlig samvittighet. Det er da utrolig mange i dette langstrakte landet som ikke har mulighet til å tilpasse sin egen arbeidstid, og da jobber man 08.00-16.00, ferdig diskutert. 

At du og dine har mulighet til å tilpasse arbeidstiden er jo kjempefint for dere, men alle har virkelig ikke den muligheten.

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

tussi84

jeg kjenner nesten ingen foreldre som har flexitid. De fleste jobber fra 07 - 15, eller fra 08 - 16 hvis dagvakt og har få muligheter til noe annet. Muligheten er evt å redusere stillingen sin, men alle har ikke økonomisk mulighet til det. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
tussi84 skrev (6 minutter siden):

jeg kjenner nesten ingen foreldre som har flexitid. De fleste jobber fra 07 - 15, eller fra 08 - 16 hvis dagvakt og har få muligheter til noe annet. Muligheten er evt å redusere stillingen sin, men alle har ikke økonomisk mulighet til det. 

Dette er mitt inntrykk også, og vi er i den situasjonen selv. Mannen min har fått ordnet det sånn at han starter en time tidligere, men det er fortsatt 7 timer vi begge er på jobb samtidig, pluss reisevei. Vi jobber egentlig 08-16 begge to.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
tussi84 skrev (18 minutter siden):

Kanskje din omgangskrets er ressurssvak? Tror ikke jeg kjenner et eneste par som har ungen 9 timer i barnehage hver dag, de tilpasser seg. 

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei faktisk ikke

Anonymkode: bb553...b4e

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
tussi84 skrev (34 minutter siden):

Jøss For en merkelig omgangskrets du har om du nesten ikke kjenner noen

Anonymkode: bb553...b4e

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Kanskje din omgangskrets er ressurssvak? Tror ikke jeg kjenner et eneste par som har ungen 9 timer i barnehage hver dag, de tilpasser seg. 

Er det de ressursvake som er på jobb her i dette landet..? Fortell mer!

Anonymkode: 0ebbe...a90

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er det de ressursvake som er på jobb her i dette landet..? Fortell mer!

De ressursvake har gjerne ikke økonomi til å gå ned i stilling, de har heller ikke jobb hvor det er mulig å bestemme arbeidstid selv. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

De ressursvake har gjerne ikke økonomi til å gå ned i stilling, de har heller ikke jobb hvor det er mulig å bestemme arbeidstid selv. 

Ikke meg du siterer, men. 

Jeg anser ikke oss som ressurssvake, men vi kan ikke bestemme arbeidstiden vår selv, og vi har heller ikke lyst til å gå ned i stillingsprosent. Ungene elsker barnehagen og er der 8,5 time om dagen. Det er nok en del fler av oss, enn det er av de som styre sine egne arbeidsdager 

Anonymkode: 5ab4f...ea3

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Eventuelt så er det karrierefolk eller andre som elsker jobben sin. Eller nyetablerte. Eller nyutdanna som har fått en kickstart på karrieren. Umulig å si. Å konkludere med at folk er ressurssvake fordi de ikke har ungen fire timer i bhg gir ingen mening.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.8.2022 den 17.46):

Hvor mange timer er passende for disse små? Enkelte dager må vi levere kl 07. Når er da passende hentetid? 

Anonymkode: bdf77...44c

her måtte han være i bhg fra 730-16 jeg var alene og jeg jobbet,men heldigvis hentet foreldrene mine han sånn 13-1430 2 dager i uka når han gikk de 2 første årene,etterpå så ble han hentet i den tiden en dag i uka og 2 dager av faren i samme tid

Anonymkode: efec1...b64

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...