Gå til innhold

PCOS, hva hjalp for å regulere syklus?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er jo veldig vanlig med uregelmessig syklus når man har PCOS. Men det er flere ting som sies å kunne hjelpe til med å regulere den. Hva har funket for deg?

Jeg har i år tatt høy dose D-vitamin, undrer på om det har bidratt til at jeg har mer regelmessig syklus enn jeg noen gang har hatt før.

Anonymkode: 3fd79...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er jo veldig vanlig med uregelmessig syklus når man har PCOS. Men det er flere ting som sies å kunne hjelpe til med å regulere den. Hva har funket for deg?

Jeg har i år tatt høy dose D-vitamin, undrer på om det har bidratt til at jeg har mer regelmessig syklus enn jeg noen gang har hatt før.

Det eneste som har hjulpet meg er letrozol! Fått av gynekolog. 

Anonymkode: 61206...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det eneste som har hjulpet meg er letrozol! Fått av gynekolog. 

Anonymkode: 61206...92d

Ja, brukte letrozol for å få nr.1. Funka bra! :)Men vil prøve og se om jeg kan få syklusen mer regelmessig med andre tiltak først/i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glucophage 850 mg x 2 per dag hjalp meg. Fikk sykluser fra 40-60 dager, til regelmessig 29-31 dager 😊

Hvordan var syklusen din før/etter du begynte med D-vitamin? Jeg begynte å ta det denne uken 😊 Leste en plass at mangel på D-vitamin kan gjøre at egget ikke fester seg 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Signerer den over! Hadde før mensen 2-3 ganger ila året, med metformin (glucophage er en variant av metformin) fikk jeg vanlig syklus på 27-32 dager. Ble gravid etter 7 måneder på det. Dette er selvsagt reseptbelagt vell og merke, men det er den mildeste formen for hjelp man kan få som begynnelse på barnløshet grunnet pcos. Den er mild fordi den stimulerer ikke noe med eggløsning, men behandler symptomer av pcos som da gir naturlig eggløsning.

Anonymkode: 23bbd...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Haapefull skrev (10 timer siden):

Glucophage 850 mg x 2 per dag hjalp meg. Fikk sykluser fra 40-60 dager, til regelmessig 29-31 dager 😊

Hvordan var syklusen din før/etter du begynte med D-vitamin? Jeg begynte å ta det denne uken 😊 Leste en plass at mangel på D-vitamin kan gjøre at egget ikke fester seg 🙊

Før jeg fikk første barnet hadde jeg ingen syklus i det hele tatt. Etter at barnet ble født ammet jeg til ca. 10-11mnd, rundt 10mnd fikk jeg mensen. Da hadde jeg tatt relativt høy dose D-vitamin i en måned eller noe. Etter det gikk det vel 2mnd til neste men så har det begynt å regulere seg mer, sist syklus var 34 dager lang og det er helt uhørt, så regelmessig har jeg ikke vært i mitt liv. Så enten har svangerskapet gjort noe eller så er det D-vitaminen. Alt annet jeg har gjort har jeg gjort av og på før jeg fikk barn også, uten merkbar effekt. Sist jeg tok blodprøver var i juni og da hadde jeg D-vitaminnivå rett over øvre referansegrense.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja! Myo-inositol, styrketrening, og kosthold (smartkarbo). Fikk regelmessig syklus på 30-32 dager. Gynekologen sa at de ikke kan hjelpe meg, fordi jeg er normalvektig... og har det ikke så ille, "bare" sykluser på 35-40 dager, ofte uten eggløsning. Det er jo en ganske mild variant av PCOS, ja, men uansett - føler meg mye bedre nå.

Anonymkode: d5751...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja! Myo-inositol, styrketrening, og kosthold (smartkarbo). Fikk regelmessig syklus på 30-32 dager. Gynekologen sa at de ikke kan hjelpe meg, fordi jeg er normalvektig... og har det ikke så ille, "bare" sykluser på 35-40 dager, ofte uten eggløsning. Det er jo en ganske mild variant av PCOS, ja, men uansett - føler meg mye bedre nå.

Anonymkode: d5751...ff0

Så bra! Ja, dessverre får de fleste bare beskjed om å gå ned i vekt. Hvis en er normalvektig fra før så er jo ikke det løsningen nødvendigvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Metformin, vektnedgang og etterhvert letrozol. 

Anonymkode: d896c...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan også signere myo-inositol, men vil si myo+d-chiro inositol er hakket mer effektivt!!

Anonymkode: 23bbd...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...