Gå til innhold

Du som er gift og skilt hva lærte du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi hadde et langvarig og samlet sett fint ektesskap. Jeg lærte at alle samliv - særlig samliv med barn - i perioder er krevende, og  at romantisk kjærlighet etterhvert avløses av vennskap og samarbeid rundt barn, hus og hjem. Jeg lærte nok også at denne typen samliv egentlig ikke passer for meg, og at jeg har det mye bedre som særboer.

Anonymkode: 9eec6...eb4

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Være rundere i kantene. Ha mer sex selv om det i perioder var vanskelig pga små barn. Gå mye tidligere i parterapi. Gikk når det var for sent

Anonymkode: 2ebe6...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gift, skilt, gift, skilt og gift igjen nå ;)

Har lært at gresset kan være grønnere på andre siden, at det er lurt med ektepakt og at livet er for kort til å være sammen med personer som ikke gjør deg lykkelig. 

 

Anonymkode: 73fc7...36e

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær så rund i kantene at du etterhvert bare kjenner avsky og tilslutt likegyldighet fordi du har strekt deg og strekt deg uten å få noe tilbake.

Jeg har lært at jeg også fortjener å ha det bra, men det er mer livsvisdom som jeg tror jeg hadde fått med alder uansett.

Anonymkode: d5911...541

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At neste gang skulle jeg bruke lengre tid før jeg gikk inn i et nytt forhold, og nyte kjærestetiden lenge før det ble seriøst. Sånn at jeg valgte en som er mer riktig på meg.  
 

I forrige ekteskap gikk vi fra hverandre etter 9 år. Denne gangen er jeg fortsatt forelsket etter 9 år og skjønner ikke at jeg kan være så heldig 😊

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter et ekteskap og flere langvarige forhold, har jeg lært at jeg ikke er skapt for å være i forhold med noen. Vet ikke om jeg er relasjonsskadet fra barndommen, eller om jeg har en diagnose av noe slag, men det er fryktelig vanskelig for meg å opprettholde en god relasjon til en mann over tid. Jeg blir aldri fornøyd, jeg går lei, når jeg først mister følelser så er det kjørt, og jeg synes det er anstrengende å føle at jeg aldri kan være bare meg sammen med en mann. Det merkeligste av alt, er at alle jeg har vært i forhold med, har ønsket meg tilbake etter det ble slutt. DET skjønner jeg ikke.

Så jeg har vel lært at det er best for både meg og eventuelle menn at jeg er alene. 

Anonymkode: 8f441...25e

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet langt mer om hva et forhold bør innebære for at jeg skal trives i det, og jeg krever mer enn før. Jeg er også ærligere, tar opp problemer mye tidligere.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Eller vært i et langvarig forhold som er tatt slutt.

Hvilken lærdom tar du med deg til evt neste seriøse forhold? 

Anonymkode: 446e5...ef2

Ikke gå inn i forhold med noen som har psykisk sykdom, og hvis noe er for godt til å være sant, så er det ikke sant. Sett krav, vær deg selv, vær ærlig selv om det betyr at forholdet avsluttes

Anonymkode: 31c56...af1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er viktig å være åpen, ærlig og stå for det man har sagt og gjort, samt vite at det ikke er en svakhet å si unnskyld. At det er to i et forhold og begge deler like mye ansvar for å sørge for at forholdet fungerer, problemer løses og finne løsninger begge kan leve med. 

At dersom den ene parten svikter og ikke holder lovnader og ikke viser med ord og handling at dere er en enhet og at begge skal ha det bra, da er det ingen vits i å kjempe og bare la forholdet dø ut.

Anonymkode: d96b0...d88

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ikke finne meg i alt. Jeg har vært den som har vært rund i kantene, tar det negative med det positive , gitt nye sjangser osv… nå når eksmannen min gikk etter siste utroskap, så har jeg vært alene i 2 år og jeg har lært meg å lytte til magefølelsen. Skriker den til meg , har det gått for langt 😉

Endret av Odine
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lært at jeg ikke skal ta ansvar for en annen persons økonomi. 
Jeg har også lært (håper jeg!) at jeg aldri skal akseptere noen form for vold. Faktisk håper jeg at jeg går allerede når den andre kaller meg «jævla idiot». 

Dessverre har jeg også lært at jeg er verdiløs og aldri kommer til å finne noen som elsker meg, derfor er denne tråden for mitt vedkommende egentlig uten betydning. 

Anonymkode: 760f7...fab

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

* At jeg aldri kommer til å bli sammen med en person som drikker alkohol igjen (nåværende mann er avholds)

* At forholdet bør avsluttes når mannen starter å nekte intimitet over lang tid uten å ha helsemessig grunn til det. Livet er for kort.

* At mine drømmer, mål og ønsker er verdt å gjennomføre, og ikke bare unødvendige, dumme tanker.

* At det å stole på en person (det jeg gjør med min mann) fullstendig, og at han stoler på deg like fullstendig, er bærebjelken i et forhold.

Anonymkode: a3782...fe1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...