Gå til innhold

Dagbok:)


jordbær

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk rognebær! :)

(Jordbær kan ikke brukes til rognebærgele)

Har bestilt time hos jordmor i dag. Fikk time i uke 18, om ca en mnd, mao.

Greit det, så slipper jeg å gå helt til 28 uten oppfølging. :)

Rare nye norske lover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

I tillegg til ultralyden, eller? Skal du ikke på ultralyd? (Lov det, altså, selvfølgelig, jeg bare lurte på om du, hvis du skal, ikke regnet det som en del av oppfølgingen?) ... den er jo rundt 18 uker vanligvis.

Herreminhatt, for en dårlig formulert setning. Og jobben min er å skrive. Hallo! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi. Jo, jeg skal på UL! :)

Ville gjerne ha undersøkelsen i uke 16, men dama i tlf sa "etter UL!" og gav meg den timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Sånn!

Legetimen er over.

Føler meg like lite gravid. Dem stjal litt blod og skrev ut helsekort og sjekket urin. Det var det. Celleprøve får jeg etter fødsel.

Hun ville ikke en gang se på magen min. :tristbla:

Menmen. Hyggelig lege og kjempekoselige sekretærer.

Neste time hos legen er i uke28!!  :overrasket:

1. kontroll, uke 13+3

Blodtrykk 110/75

Vekt: -1kg

Hb: 13

Ødem: 0

Uke tjueåtte??? :overrasket:

I all verden...... det var da lenge?

Hvis du vil høre hjertelyd om noen uker, har jeg sånn dings............. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 28, ja. Nye regler vettu. :P

Har du sånn dings? Jeg tenkte jeg skulle kjøpe/låne meg en, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ahhh! Tror magen min sprenges snart! Skal være med i neste dove-reklame "Magen MIN er som... en...LUFTBALLONG!"

:frustrert:

Jaja.

Sitter fortsatt på jobb og kjeder rævva av meg. Venter på herren som skal hente meg.. "Skal bare" ;)

Urk. Jula burde vært ryddet ut for maaange dager siden. Men den står fremme til min store skrekk. Skal ut snart, ja! GUD jeg er så lei. Kaos hjemme. Mannen maser om at vi må rydde og gjøre ditt og datt, men herregud. Hele gulvet er fullt av hans minihelikopterdingser! Jeg gidder ikke rydde når det står der!

I tillegg klarte kattejæveln(Krapylet) å tisse på en plastpose i dag tidlig. Gjett om den DRITTKATTEN skal ut før baby kommer? :sur: (Mannen sin katt, så det er enklere å si enn å gjøre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik "lyttedings", er det noe man kan ha selv altså... Hm.. Høres fristende ut! Skal til jordmor i uke 16 og UL i uke 18, og fikk beskjed av legen om å ringe ham når jeg har fått UL time for å bestille ny legetime da. Det har jeg såklart glemt, får prøve å huske det på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi.. Ja, kan kjøpe selv.. Har bla. http://www.babywatcher.no/nettbutikk/ og en annen som heter "anglesounds"..kjenner ikke til dem så godt, men noen skal man ikke kunne bruke før i slutten av 2. trimester.

Dette er ikke generell dagbok lengre. Men jeg får kanskje et liv etterpå;) Gidder ikke flytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger på sofa med laptop på magen.

Det er fredagskveld, har en stor skål med deilig skumgodt ved siden av meg.. og selv ligger jeg under kosedyna mi!

14 uker i dag. Uvirkelig å ha kommet så langt! RART!

Har funnet ut grunn til hodepine. Den kommer av stress. Så fort jeg blir litt oppkavet, melder hodepinen seg. Derfor har jobbuka gått veldig greit, med lite stress og mas, før i dag. :sjenert: MEN! Nå er det helg, så det driter vi i!

Ellers er formen bra. Noen akutte kvalmeepisoder i ny og ne.. Og intens kløe på kveldene, på magen, lårene og leggene..BLIR TULLETE! :murvegg: *kløkløklø*

Dessuten har jeg blitt utrolig klumsete. Klarer å slå meg på hjulene(!!!) på kontorstolen, slik at jeg har blåflekk på tommelrota.. og her om dagen tryna jeg på stuegulvet.. Helt uten videre.. Og klarte å få blåflekk på underarmen..*himle*

Nei!

Er nok best ¨ligge på sofa og slappe av. Ikke så mye å skade seg på her! *gomle krokodiller*

Ha en nydelig helg! Det skal jeg:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Det er litt rart, det der, hvordan ukene flyr av gårde! :overrasket:

Jeg synes krokodillespising og dyneslækking hørtes ut som en optimal fredagskveld. :tommelsmil:

Håper du klarer å unngå de situasjonene som gir deg hodepine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huffda... Hold deg på sofaen du!

Tror jeg skal legge meg snart jeg og, er helt utslitt etter den lange tiden jeg måtte bruke på å lete fram dagboka di, husker ALDRI hvor den er...

Dessuten er det grøssekaldt her, mannen har nemmelig revet halve gangen og saget ut plass til større vindu i ytterveggen der. Men ikke fått det på plass ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Typisk mannfolk! :D

Hadde det vært min, ville det vært halvgjort i affal ei uke.. Sansynligvis til jeg hadde stilt meg opp med hender i siden og sett strengt på, til han gjorde det ferdig.

Sofa er desverre populær for tiden. Slappe av, ja! Leste at man skulle unne seg den søvnen man trengte ;) Så.. zzzz.. Er vel ikke så mange mnd til jeg ikke får sove like mye.

Men gro.. Dagboken min ligger jo under nicket mitt.. "Lille Frk. oi!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe vet det, men jeg finner aldri noen innlegg av deg når jeg vil til dagboken din *ler*

Jaja, er ikke så vanskelig å bruke søkefunksjonen her da, hihi

Og det med å unne seg søvn ja.. Sover fra ti om kvelden til åtte om morgenen, og så fra to til fire om ettermiddagen. Og er konstant trøtt for det... *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ahh!

15+2.. *gjeeesp*

Hadde jobbnatt i går. Fra 22-03. Patching av serverne i det ene nettverket.

Var ikke hjemme før 0330, og kom meg seff ikke i seng før 0400. Sov litt for lenge. Hihi..

Tror faktisk jeg kjente noe romstrere i magen her om dagen, men det er liksom litt for tidlig.

Har iallefall fått time til UL og reservert en fødeplass. Ikke verst. Venter fortsatt på svar på blodprøver. Treiginger! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar på blodprøver ja.. Hvorfor står de ikke på det her gravidskjemaet mitt tro? Har ikke lagt merke til det jeg, men jordmor spurte i dag om jeg ikke hadde tatt brodprøver. Har jo tatt dem for lenge siden! Var hos legen 15. desember og tok massevis av blodprøver jo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...