Gå til innhold

Bør jeg få ny undersøkelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var for noen måneder siden til ultralyd av venstre bryst pga smerter og en vag kul. Jeg er 24 år gammel og jeg vet at smerter ikke er typiske symptomer på brystkreft, men siden jeg har opphopning med brystkreft i familien så sendte de meg til ultralyd. De fant ingenting galt.

Jeg har fortsatt smerter og kjenner fortsatt en kul (ikke rund, men mer flat på en måte), men det som er annerledes nå er at brystvorten på den aktuelle siden har trukket seg en del inn. Den blir ikke lenger hard når jeg fryser. De har vært symmetriske tidligere. 
 

Fremstår jeg som en hypokonder hvis jeg drar til legen med dette på nytt? Kan ultralyden ha gått glipp av noe? Sist ville de ikke bruke mammografi siden jeg er så ung og de ikke ville utsette meg for stråling 

Anonymkode: 1da72...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg var for noen måneder siden til ultralyd av venstre bryst pga smerter og en vag kul. Jeg er 24 år gammel og jeg vet at smerter ikke er typiske symptomer på brystkreft, men siden jeg har opphopning med brystkreft i familien så sendte de meg til ultralyd. De fant ingenting galt.

Jeg har fortsatt smerter og kjenner fortsatt en kul (ikke rund, men mer flat på en måte), men det som er annerledes nå er at brystvorten på den aktuelle siden har trukket seg en del inn. Den blir ikke lenger hard når jeg fryser. De har vært symmetriske tidligere. 
 

Fremstår jeg som en hypokonder hvis jeg drar til legen med dette på nytt? Kan ultralyden ha gått glipp av noe? Sist ville de ikke bruke mammografi siden jeg er så ung og de ikke ville utsette meg for stråling 

Anonymkode: 1da72...513

Nei, ville absolutt ha dratt inn til ny undersøkelse, siden brystvorten plutselig har forandret seg.

Anonymkode: 67605...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg var for noen måneder siden til ultralyd av venstre bryst pga smerter og en vag kul. Jeg er 24 år gammel og jeg vet at smerter ikke er typiske symptomer på brystkreft, men siden jeg har opphopning med brystkreft i familien så sendte de meg til ultralyd. De fant ingenting galt.

Jeg har fortsatt smerter og kjenner fortsatt en kul (ikke rund, men mer flat på en måte), men det som er annerledes nå er at brystvorten på den aktuelle siden har trukket seg en del inn. Den blir ikke lenger hard når jeg fryser. De har vært symmetriske tidligere. 
 

Fremstår jeg som en hypokonder hvis jeg drar til legen med dette på nytt? Kan ultralyden ha gått glipp av noe? Sist ville de ikke bruke mammografi siden jeg er så ung og de ikke ville utsette meg for stråling 

Anonymkode: 1da72...513

Nei, du har hudforandringer og klump, pluss smerter. Hudforandring er et nytt symptom og dette må du sjekke opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...