Gå til innhold

Hvem er dere som er så ufine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

 

 

Kan man det på noen måneder? 

Anonymkode: 56630...e52

Ja absolutt 😀

Jeg har fått kompiser her, kompiser jeg ble kjent med på kanskje et par uker, nå kanskje et halvt år og vi deler alt mulig😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer veldig godt frem at det er mange som sliter av de som skriver her inne. Mye bitterhet og innestengt sinne som må ut. Minner meg litt om lederen for boretsslaget vårt, en pen ung herremann med "alt på stell", men altså han er så sinna. Går rundt med innbitt kjeve, anstrent ansiktsuttrykk, og mailene han skriver oser av passiv agressivitet. Men faker smil og prøver virkelig å være hyggelig. Aner ikke hvor sinnet kommer fra, men de fleste bare smiler, går på tå hev rundt han, og unngår han så godt det går. Kona hilser ikke på noen. Noen av oss flirer i det stille, men jeg hadde aldri turt å provosere han, slike folk er en tikkende bombe. 

Anonymkode: 25d1e...17d

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det kommer veldig godt frem at det er mange som sliter av de som skriver her inne. Mye bitterhet og innestengt sinne som må ut. Minner meg litt om lederen for boretsslaget vårt, en pen ung herremann med "alt på stell", men altså han er så sinna. Går rundt med innbitt kjeve, anstrent ansiktsuttrykk, og mailene han skriver oser av passiv agressivitet. Men faker smil og prøver virkelig å være hyggelig. Aner ikke hvor sinnet kommer fra, men de fleste bare smiler, går på tå hev rundt han, og unngår han så godt det går. Kona hilser ikke på noen. Noen av oss flirer i det stille, men jeg hadde aldri turt å provosere han, slike folk er en tikkende bombe. 

Anonymkode: 25d1e...17d

Jeg har en sånn type i mitt boretslag også! Han snakker ofte om at han prater på vegne av en gruppe beboere, men det er aldri noen som har erkjent at de er i "gruppen" hans. Det er enkelte mennesker som tar utgangspunkt i at alle andre er deres fiender og vil dem vondt til det motsatte er bevist. Det må være slitsomt å ha det sånn.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramona1970 skrev (21 timer siden):

"Du finner dem både i kommentarfelt og på sosiale medier, disse såkalte "trollene" på Internett. De spyr ut spydige kommentarer, hets, sjikane, eller bare innspill som ødelegger en ellers ganske så saklig debatt. Nå viser den ferske studien "Trolls just want to have fun" at mange av trollene har problemer som strekker seg lang utover det å ødelegge for andre på Internett.

Plageåndene på Internett scorer nemlig skyhøyt i målinger av karaktertrekk som kan knyttes til både machiavellisme, narsissisme, psykopati og direkte sadisme, ifølge Slate.com. Med andre ord, trollene er manipulerende, egosentriske, mangler empati og opplever glede over å påføre andre mennesker skade, konkluderer psykolog Erin Buckels ved University of Manitoba, som står bak studien."

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/EWLgEA/internett-trollene-er-psykopater

Dette tviler jeg ikke på.

Har sett utrolig mye av dette på KG (og forsåvidt i kommentarfelt).

På FB pleier jeg avogtil å se på profilen deres av nysgjerrighet - hvem er disse menneskene.

De har jo en ting til felles, og det er at de fremstår veldig enkle og regelrett dumme. 
Kombiner det med disse trekkene og man har det gående. 
 

De når jo ikke så mange i sitt privatliv - så da er jo internett et fint sted å øse ut. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.8.2022 den 8.42):

Hva mener du? At vi poster som anonym betyr ikke at vi ikke står for det vi skriver. For mange skyldes det at vi ønsker å være nettopp anonyme. Ønsker ikke at andre skal kunne sammenstille info fra flere tråder/underforum og finne ut hvem vi er.

Anonymkode: 291b6...bca

Les ditt eget innlegg. Hvordan definerer du " å stå for det du skriver??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det er mye psykiatri og ensomhet. 
Mye sinne og bitterhet, folk som er så langt nede i sin egen elendighet at de føler et snev av tilfreds ved å tråkke på andre. 
jeg scroller fint forbi disse folkene. 

Anonymkode: e902d...2e6

Dette 👆 Det er mange som trenger den oppmerksomheten.

Anonymkode: 29b9d...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helene1982 skrev (På 7.8.2022 den 9.07):

Jeg synes dette er kjempinterresant, hvordan vi tillater oss å oppføre oss annerledes om vi ikke er fysisk sammen med personen vi kommuniserer med.

Jeg kan være like ærlig face to face som her. Ikke ufin, men litt krassere og mer direkte enn mange andre. Noen tåler det dårlig, men de fleste tar det bra. Ser en del ganger under både vennskap og sosiale relasjoner og kropp og helse at mange der tar tilbakemeldinger dårlig (fra mange, ikke bare meg). Til og med kommentarer som er langt unna ufine blir kalt for hetsing så hva man legger i «ufint» er jo forskjellig. Jeg tenker at hvis man er sårbar og sliter psykisk bør man kanskje tenke seg om før man legger ut innlegg hvor man spør om råd her. 

Anonymkode: 7deb7...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.8.2022 den 18.15):

Jeg kan være like ærlig face to face som her. Ikke ufin, men litt krassere og mer direkte enn mange andre. Noen tåler det dårlig, men de fleste tar det bra. Ser en del ganger under både vennskap og sosiale relasjoner og kropp og helse at mange der tar tilbakemeldinger dårlig (fra mange, ikke bare meg). Til og med kommentarer som er langt unna ufine blir kalt for hetsing så hva man legger i «ufint» er jo forskjellig. Jeg tenker at hvis man er sårbar og sliter psykisk bør man kanskje tenke seg om før man legger ut innlegg hvor man spør om råd her. 

Anonymkode: 7deb7...cbd

Noe jeg ofte får tilbakemelding på blant folk som er vennene mine i dag er at jeg kan virke skummel og krass ved første møte, da jeg også er en person som er direkte, kan ha en humor som ikke passer alle, og av og til har lite filter. Det som er forskjellen på face-to-face og internett, er at det er vanskeligere å tilpasse seg den du snakker med, selv om jeg åpenbart ikke er en ekspert i det virkelige liv heller, men prøver å jobbe med det. Jeg mener ikke at hetsing er det samme som konstruktiv kritikk, og jeg har også ofte sett tråder der TS blir sur fordi alle ikke er enig.

Jeg er enig i at om du er ute etter et medisinsk råd, bør man holde seg unna forum som KG. Jeg mener også at om du ikke evner å diskutere med argumenter, og ikke forstår at mennesker også kan bli såret på internett, bør man også logge av. I 10 av 10 tilfeller mener jeg at mobberen bør fjernes og ikke den som blir utsatt for mobbing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel at dette er skriftlig.. Ingen som hører om man er alvorlig, sarkastisk, eller regelrett bare troller. Og så er man forskjellige aldersgrupper og i forskjellige stadier i livet. Så, når noen skriver noe, (bortsett fra de som regelrett troller, noe det er mye av), skriver og svarer de jo i bakgrunn av livserfaringer. Jeg blir nok sikkert ofte oppfattet som krass og stygg, men faktum er at jeg på noen områder har opplevd mer enn den 20 år gamle jenta som startet tråden. Det er ikke vondt ment, men kanskje "hjelp, kjæresten min ble sur på meg fordi jeg griset neglelakk på vasken" fortjener et lite digitalt klaps i bakhodet, og ikke bare "dump han!"..?

Anonymkode: 0e7b0...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hottentått

Det som forundrer meg er at man snakker om at man bare er ærlig og må få lov til å si meningen sin. Ja absolutt, men det gjelder i livet ellers også. Men må man si det hvis det er direkte slemt? Jeg leser MANGE innlegg hvor folk blir latterliggjort til de grader, får direkte stygge kommentarer. Jeg fatter det bare ikke. Men jeg vet godt at noen får en god følelse av å kunne være en anonym slemming. Det handler ikke om å være ærlig lenger da. Da er man bare slem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Problemet er vel at dette er skriftlig.. Ingen som hører om man er alvorlig, sarkastisk, eller regelrett bare troller. Og så er man forskjellige aldersgrupper og i forskjellige stadier i livet. Så, når noen skriver noe, (bortsett fra de som regelrett troller, noe det er mye av), skriver og svarer de jo i bakgrunn av livserfaringer. Jeg blir nok sikkert ofte oppfattet som krass og stygg, men faktum er at jeg på noen områder har opplevd mer enn den 20 år gamle jenta som startet tråden. Det er ikke vondt ment, men kanskje "hjelp, kjæresten min ble sur på meg fordi jeg griset neglelakk på vasken" fortjener et lite digitalt klaps i bakhodet, og ikke bare "dump han!"..?

Anonymkode: 0e7b0...04f

Mulig jeg er "gamleskolen", men jeg er oppdratt til at de som er eldre, og har mer erfaring, bør hjelpe de som er unge og ikke forstår konsekvensene av det de skriver. Og da mener jeg ikke at ikke alle over 18 år, må ta høyde for at det du sier på internett kan forfølges rettslig, om du er idiot, men å klappe og heie når jeg ser dårlig oppførsel, er jeg ikke med på.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (3 timer siden):

Mulig jeg er "gamleskolen", men jeg er oppdratt til at de som er eldre, og har mer erfaring, bør hjelpe de som er unge og ikke forstår konsekvensene av det de skriver. Og da mener jeg ikke at ikke alle over 18 år, må ta høyde for at det du sier på internett kan forfølges rettslig, om du er idiot, men å klappe og heie når jeg ser dårlig oppførsel, er jeg ikke med på.

Men hva er dårlig oppførsel? Å gi tilbakemeldinger som ikke er åpenlyst i trådstarters favør? Synes nemlig dét ofte er tilfellet. Ts får motstand, og plutselig er det den som svarer som blir den store stygge ulven? Nå snakker jeg veldig generelt, men tror mange er veldig sårbare her inne, og ikke tåler kritikk. Dette er bare et nettsted, skriver jeg noe, må jeg også tåle at andre er uenig. Og heldigvis er de færreste mennesker ondskapsfulle, så ta ting med en klype salt. Les én gang ekstra, og se om du kanskje har tolka setninga feil. Eller, ikke minst, se om du kanskje selv har tatt feil i utgangspunktet, kanskje man faktisk ikke er så perfekt selv heller..

Jeg tenker at hvis man ikke tåler kritikk, negative tilbakemeldinger, at noen er uenig med deg.. Ja, da skriver man ikke på nettet der man VET at man kan få respons man ikke ønsker. Gamleskolen trenger ikke sy puter under armene til ungdommen bare for at de skal slippe ubehageligheter.

Anonymkode: 0e7b0...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Men hva er dårlig oppførsel? Å gi tilbakemeldinger som ikke er åpenlyst i trådstarters favør? Synes nemlig dét ofte er tilfellet. Ts får motstand, og plutselig er det den som svarer som blir den store stygge ulven? Nå snakker jeg veldig generelt, men tror mange er veldig sårbare her inne, og ikke tåler kritikk. Dette er bare et nettsted, skriver jeg noe, må jeg også tåle at andre er uenig. Og heldigvis er de færreste mennesker ondskapsfulle, så ta ting med en klype salt. Les én gang ekstra, og se om du kanskje har tolka setninga feil. Eller, ikke minst, se om du kanskje selv har tatt feil i utgangspunktet, kanskje man faktisk ikke er så perfekt selv heller..

Jeg tenker at hvis man ikke tåler kritikk, negative tilbakemeldinger, at noen er uenig med deg.. Ja, da skriver man ikke på nettet der man VET at man kan få respons man ikke ønsker. Gamleskolen trenger ikke sy puter under armene til ungdommen bare for at de skal slippe ubehageligheter.

Anonymkode: 0e7b0...04f

Nei. jeg er ikke uenig i at trådstarter av og til kan bli skuffet, om de som svarer i tråden ikke er enig, men det jeg mener med ufin oppførsel er for eksempel: om en person sier at han/hun ønsker seg en kjæreste og tråden sier til kvinner: Du har barn – det er ingen som vil ha deg. Du er tykk, eller du må senke standarden. menn får høre at de er sosialt uintelligente, incels eller kvinnefiendtlige. Dette mener  Jeg er ufin oppførsel, da resultatet er at de som spurte om hjelp føler seg enda mer dritt.

Det handler ikke om å sy puter, men å kommunisere på en smart måte.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå syns jeg du generaliserer, ikke alle anonyme er slik og ikke alle medlemmer som skriver under eget navnemerke særlig hyggelige. Jeg har møtt mange hyggelige anonyme og en del ganske bitchy brukere, noe som er grunnen til at jeg er anonym. 

Anonymkode: 9264e...5dc

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (På 6.8.2022 den 3.42):

Fordi man ikke kan stå for meningen sin?

Du er en av de få brukerene jeg syns skriver og kommuniserer på en bra medmenneskelig måte. Glad slike som deg også finnes i dette forum. Men personlig skriver jeg kun som anonym for flere grunner og én av de ER at jeg ikke kan stå for mine meninger ja. 😂 Sånn er det, det er faktisk ganske farlig og skummelt å ha enkelte meninger i norges land og spesielt her, man kan ikke være seg selv egentlig annet enn når man er helt sikkert helt alene. 

Anonymkode: 9264e...5dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på de tingene jeg ser fult voksne mennesker skrive om andre på bl.a Facebook og Twitter (ikke anonymt) så må jeg innrømme at troll på KG er på et ganske lavt nivå sammenlignet med dem.

Skriver så og si aldri som anonymbruker selv - min konto er allerede anonym. Dersom noen kjenner meg igjen, so what? Hadde jeg ikke stått for det jeg har skrevet så hadde jeg ikke skrevet det.

Endret av Ost
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du er en av de få brukerene jeg syns skriver og kommuniserer på en bra medmenneskelig måte. Glad slike som deg også finnes i dette forum. Men personlig skriver jeg kun som anonym for flere grunner og én av de ER at jeg ikke kan stå for mine meninger ja. 😂 Sånn er det, det er faktisk ganske farlig og skummelt å ha enkelte meninger i norges land og spesielt her, man kan ikke være seg selv egentlig annet enn når man er helt sikkert helt alene. 

Anonymkode: 9264e...5dc

Wow. Tusen takk! Jeg skulle også ønske at vi kunne diskutere med høyere takhøyde – selvsagt på en respektfull måte. Jeg har respekt for at du er ærlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Nå syns jeg du generaliserer, ikke alle anonyme er slik og ikke alle medlemmer som skriver under eget navnemerke særlig hyggelige. Jeg har møtt mange hyggelige anonyme og en del ganske bitchy brukere, noe som er grunnen til at jeg er anonym. 

Anonymkode: 9264e...5dc

Dette svaret gir overhodet ikke mening. Jeg har aldri sagt noe som helst om "alle" anonyme. Du er anonym fordi du har møtt noen bitchy brukere og noen hyggelige anonyme? Kan du ikke bare si at du ikker er komfortabel med å ha et brukernavn, men ønsker å være anonym?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ghostface skrev (3 minutter siden):

Det har vært lignende tråder som denne før, så det er nok ikke noe man får ordentlig svar på.

Det er vel litt som en bilbelte-kampanje. Noen vil alltid være idioter, mens andre trenger en påminnelse innimellom. Jeg synes tråden har mange fine svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...