Gå til innhold

Hvem er dere som er så ufine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært medlem i noen måneder nå, og en del av dere har gitt meg masse innsikt og kommet med kjempegode argumenter, og jeg har skapt ekte relasjoner med fantastiske mennesker her, men det er noen av dere (spesielt anonyme) som det virker som kun er her for å kritisere andre eller for å avlede debatten.

Jeg lurer på: Hva driver dere? Er det folk her inne som feeder av å få andre til å føle seg dritt, eller sliter dere selv? Jeg forstår oppriktig ikke hva noen får ut av å bruke fredagskvelden på å si til en person de aldri har møtt, at de ikke er attraktive, dumme eller ikke har verdi.

Hjelp meg å forstå.

Anonymkode: e45a2...ab9

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har vært medlem i noen måneder nå, og en del av dere har gitt meg masse innsikt og kommet med kjempegode argumenter, og jeg har skapt ekte relasjoner med fantastiske mennesker her, men det er noen av dere (spesielt anonyme) som det virker som kun er her for å kritisere andre eller for å avlede debatten.

Jeg lurer på: Hva driver dere? Er det folk her inne som feeder av å få andre til å føle seg dritt, eller sliter dere selv? Jeg forstår oppriktig ikke hva noen får ut av å bruke fredagskvelden på å si til en person de aldri har møtt, at de ikke er attraktive, dumme eller ikke har verdi.

Hjelp meg å forstå.

Anonymkode: e45a2...ab9

Som anonym, kan man være tøff. 

Anonymkode: 0b80e...6e1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er basically alle om de er i et visst humør eller om de har en sterk mening som ikke er popular 

Anonymkode: e9246...55e

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tror det er basically alle om de er i et visst humør eller om de har en sterk mening som ikke er popular 

Anonymkode: e9246...55e

Fordi man ikke kan stå for meningen sin?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (4 timer siden):

Fordi man ikke kan stå for meningen sin?

Hva mener du? At vi poster som anonym betyr ikke at vi ikke står for det vi skriver. For mange skyldes det at vi ønsker å være nettopp anonyme. Ønsker ikke at andre skal kunne sammenstille info fra flere tråder/underforum og finne ut hvem vi er.

Anonymkode: 291b6...bca

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tror det er basically alle om de er i et visst humør eller om de har en sterk mening som ikke er popular 

Anonymkode: e9246...55e

Det stemmer bra på meg. Jeg er noen ganger støttende og oppmuntrende og gir råd. Andre ganger synes jeg TS virker litt for blåst, og kan nok framstå mer ufin.

Anonymkode: 291b6...bca

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva mener du? At vi poster som anonym betyr ikke at vi ikke står for det vi skriver. For mange skyldes det at vi ønsker å være nettopp anonyme. Ønsker ikke at andre skal kunne sammenstille info fra flere tråder/underforum og finne ut hvem vi er.

Anonymkode: 291b6...bca

Ja, det er det jeg mener. Det er én ting at TS er anonym, men å ha en mening, mener jeg man burde stå for. Det er spesielt problematisk om man poster noe som sårer andre, for så å forsvinne.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det stemmer bra på meg. Jeg er noen ganger støttende og oppmuntrende og gir råd. Andre ganger synes jeg TS virker litt for blåst, og kan nok framstå mer ufin.

Anonymkode: 291b6...bca

har det å gjøre med din dagsform, eller innlegget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymfunksjon gir folk mulighet til å snakke rett fra levra, og det kan være bra uten blir det for mye konformitet. Den funksjon er så nyttig at det mye bedre for deg å huske at vi må ha på oss "internett hud" når vi er på internett. Vi kan ikke ta ting for personlig. Også kan det av og til hende at disse sterke stikkene har noe ved seg, at vi er ute å kjører, at vi er snøkrystaller, og at vi egentlig søker trøst og bekreftelser, der hvor vi er på tynn is.

Anonymkode: 4ec30...e50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Anonymfunksjon gir folk mulighet til å snakke rett fra levra, og det kan være bra uten blir det for mye konformitet. Den funksjon er så nyttig at det mye bedre for deg å huske at vi må ha på oss "internett hud" når vi er på internett. Vi kan ikke ta ting for personlig. Også kan det av og til hende at disse sterke stikkene har noe ved seg, at vi er ute å kjører, at vi er snøkrystaller, og at vi egentlig søker trøst og bekreftelser, der hvor vi er på tynn is.

Anonymkode: 4ec30...e50

Det er jeg helt enig i, jeg ønsker at de anonyme tar på seg "internetthud" Jeg er siste innlegg i så godt som alle trådene jeg deltar i, og hver gang jeg viser til fakta, forsvinner folk, og starter en ny tråd. Jeg har historikk som viser det – siden jeg har brukernavn. kremt …

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

det mye bedre for deg å huske at vi må ha på oss "internett hud" når vi er på internett. Vi kan ikke ta ting for personlig.

Det er ok å ikke ha tykk nok hud på internett, men jeg skulle ønske du turte å gå inn i en diskusjon med meg. Anonym eller ikke. Jeg personlig kan prate fra levra uten å være anonym, da jeg ikke er avhengig av at andre er enig med meg, men jeg står for det jeg sier og mener.

Sitat

Også kan det av og til hende at disse sterke stikkene har noe ved seg, at vi er ute å kjører, at vi er snøkrystaller.

Denne setningen gir ikke mening. Det er 3 ulike budskap.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mange som sliter med mye, har lite selvinnsikt og manglende sosiale antenner. Mange føler seg kanskje mislykket, og vet det er med god grunn, men elsker å rakke ned på andre. En del burde nok få seg en hobby. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tror det er basically alle om de er i et visst humør eller om de har en sterk mening som ikke er popular 

Anonymkode: e9246...55e

Du kan ikke prate for alle, du må prate for deg selv. Er det enkelte her som er så usikre at

Sitat

har en sterk mening som ikke er popular

blir en umiddelbar like? Jeg er svært bekymret for deg og saueflokken din.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helene1982 skrev (3 timer siden):

Det er jeg helt enig i, jeg ønsker at de anonyme tar på seg "internetthud" Jeg er siste innlegg i så godt som alle trådene jeg deltar i, og hver gang jeg viser til fakta, forsvinner folk, og starter en ny tråd. Jeg har historikk som viser det – siden jeg har brukernavn. kremt …

Men nå er det litt ulike oppfatninger av hva fakta er. Det er mange som mener fakta er det samme som synsing og anekdotisk argumentering. "Svigerinnen min blablabla." Det er skremmende mange som presenterer antakelser og synsing som fakta.

Mens vi andre viser til forskning og vitenskapelige artikler. Jeg må innrømme at når jeg ser at det er det umulig å nå inn, når feks. en eller annen nisse påstår at "dette skjedde med datteren til naboen da hun xxx, ergo må dette være tilfelle med alle andre som xxx" , og har det som hovedargument for en eller annen ganske kompleks problemstilling, så gidder jeg ikke å diskutere mer. Da kan man like godt gå ut og diskutere med skjæra.

Anonymkode: 67c27...44f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Anonymfunksjon gir folk mulighet til å snakke rett fra levra, og det kan være bra uten blir det for mye konformitet. Den funksjon er så nyttig at det mye bedre for deg å huske at vi må ha på oss "internett hud" når vi er på internett. Vi kan ikke ta ting for personlig. Også kan det av og til hende at disse sterke stikkene har noe ved seg, at vi er ute å kjører, at vi er snøkrystaller, og at vi egentlig søker trøst og bekreftelser, der hvor vi er på tynn is.

Anonymkode: 4ec30...e50

Uenig. det er mange her som er ekstremt ufine, rett og slett rasshøl og pikkete og fittete. Det finnes faktisk folkeskikk ennå og at de bryter denne og kommer med dritt betyr ikke at folk som reagerer er blitt snøkrystaller. Det er helt vanlig å reagere med å bli sint, lei seg eller sjokkert når noen smører bæsj i ansiktet på folk. Det er noe annet med de som kommer med kritikk eller er småfrekke, men det er faktisk noen ufyselige folk her og jeg regner med det er de det henvises til. 

Anonymkode: 6d40b...972

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, er mange som er direkte frekke her.  Hvorfor de er her aner jeg ikke, men tror det er noen som bruker kanalen for å hevde seg da de kanskje er en liten grå mus i hverdagen.

Heldigvis, de aller fleste er helt ok med gode innlegg og reflekterte kommentarer.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ramona1970

"Du finner dem både i kommentarfelt og på sosiale medier, disse såkalte "trollene" på Internett. De spyr ut spydige kommentarer, hets, sjikane, eller bare innspill som ødelegger en ellers ganske så saklig debatt. Nå viser den ferske studien "Trolls just want to have fun" at mange av trollene har problemer som strekker seg lang utover det å ødelegge for andre på Internett.

Plageåndene på Internett scorer nemlig skyhøyt i målinger av karaktertrekk som kan knyttes til både machiavellisme, narsissisme, psykopati og direkte sadisme, ifølge Slate.com. Med andre ord, trollene er manipulerende, egosentriske, mangler empati og opplever glede over å påføre andre mennesker skade, konkluderer psykolog Erin Buckels ved University of Manitoba, som står bak studien."

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/EWLgEA/internett-trollene-er-psykopater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Helene1982 said:

Ja, det er det jeg mener. Det er én ting at TS er anonym, men å ha en mening, mener jeg man burde stå for. Det er spesielt problematisk om man poster noe som sårer andre, for så å forsvinne.

Tenker akkurat det samme… At ikke folk kan tenke seg om to ganger før de trykker på «anonym» knappen… Hva med å spørre seg selv «Trenger jeg egentlig å si det jeg har tenkt å skrive nå?» Er det et reelt bidrag til debatten, eller er det bare dritt? I siste tilfelle blr man gå og ta seg en bolle isteden…

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (9 timer siden):

Fordi man ikke kan stå for meningen sin?

Man er anonym selv med nick ja 🤦‍♀️ så det har ikke så vansvittig mye å si. 

Anonymkode: e9246...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye psykiatri og ensomhet. 
Mye sinne og bitterhet, folk som er så langt nede i sin egen elendighet at de føler et snev av tilfreds ved å tråkke på andre. 
jeg scroller fint forbi disse folkene. 

Anonymkode: e902d...2e6

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...