Gå til innhold

Noen andre enn meg som har gjort mye feil i livet, som angrer nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan nevne noe feil: 1. Fått blackout på alkohol og det som følger med det ("Å nei!" , "Å nei!"-tanker!). 2. Vært borti rus utenom som jeg aldri burde vært borti. 3. Spilt vekk mye penger. 4. Hatt alvorlig fedme (pga. usunn livsstil!). 5. Vært stygg mot foreldre. + Feil fra ungdomstiden. + Ting jeg har sagt/ikke sagt, gjort/ikke gjort mot andre mennesker. Bare for å nevne noe. Prøver å gjøre det som er rett nå. Noen som kjenner seg igjen? Og noen som vet hvordan slippe å angre seg ihjel på feil man har gjort før, men som man ikke er opptatt av å gjøre igjen på den måten, selv om man aldri blir feilfri?

Anonymkode: 23e38...7d5

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ber til Gud og tilgir meg selv som jeg også tilgir andre. Det er ingen vits å angre på noe som skjedde i ungdomstiden. Du kan unnskylde deg til folk, og så må du bare la det gå, selv om ikke andre gjør det. Det er først og fremst deg som skal leve med deg selv! 

Anonymkode: eb2cc...611

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort enorme mengder idiotiske ting, desverre; jeg er et menneske. Før ville jeg kanskje ha svart at jeg angrer dypt, men nå; jeg vet ikke... Det er selvsagt vondt å tenke på at jeg har såret andre mennesker, det svir nok mest.. Jeg kan si ynnskyld og prøve å forbedre meg, eller jeg kan knuge på dårlig samvittighet som ikke gjør noen noe godt. Men dog.. Å angre på noe, på den måten at jeg ville ha det ugjort om jeg kunne? Nei, jeg tror ikke det.. Jeg har sett filmen Gia og elsket den og limer inn et sitat 1351458702_Screenshot_20220806-022314_SamsungInternet.thumb.jpg.1a7a49543bbed7975acc6b7d1c26bfe6.jpg

(Det hører med i historien at Gia døde i 86-26 år gammel av HIV, hun ruste seg på heroin blant annet og dette sitatet skrev hun i dagboken sin)

Jeg er den jeg er den dag i dag på grunn av mine feiltrinn, mine svakheter, mine styrker, mine gode valg og mine forferdelige valg. Og viss jeg kunne sagt noe til en yngre variant av meg selv som f.eks "ikke gjør det", så tror jeg ikke det ville nyttet. Å aldri gjøre feil, å alltid være perfekt og alltid ta gode valg, å alltid være den beste versjonen av seg selv det kan vi stebe etter men få klarer det uansett. Så reiser en seg igjen og prøver på ny neste dag og sånn går nå livet, for oss alle! Den dag i dag er jeg glad i meg selv, glad i livet mitt, glad for alle mine triumfer og jeg er glad for nederlagene hvor enn mye av en floksel det høres ut som. 

Apropo anger.. 🙌 Anthony Hopkins👏👏👏💯

 

Endret av skreppamedleppa
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjelder jo alle. Og om du føler at du aldri har gjort feil ,er det sannsynligvis din største feil.

Noen har gjort større feil enn andre, og utfordringen kan ofte være at man kan føle seg frustrert om man har prøvd å bedre seg selg og si unnskyld, men at det fortsatt ikke er nok. Det er fordi du kan ikke kontrollere andres følelser og du fortjener aldri å bli tilgitt. Det er et valg den du har såret må velge å gi deg eller ikke.  Du kan velge å gå videre og være et bedre menneske, men du kan ikke styre konsekvensene av hva du har gjort. Vi kan lære, angre og endre oss, men det er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Our greatest glory is not in

never failing, but in rising

up every time we fail.

-Ralph Waldo Emerson-

🖤🖤🖤

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen er feilfrie ts, det er viktig å huske på. En lærer av sine feiltrinn, og fortiden kan en ikke få gjort noe med, du vil kræsje viss du bare har øynene festet på bakspeilet. 

Anonymkode: ca1a9...85b

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg kan nevne noe feil: 1. Fått blackout på alkohol og det som følger med det ("Å nei!" , "Å nei!"-tanker!). 2. Vært borti rus utenom som jeg aldri burde vært borti. 3. Spilt vekk mye penger. 4. Hatt alvorlig fedme (pga. usunn livsstil!). 5. Vært stygg mot foreldre. + Feil fra ungdomstiden. + Ting jeg har sagt/ikke sagt, gjort/ikke gjort mot andre mennesker. Bare for å nevne noe. Prøver å gjøre det som er rett nå. Noen som kjenner seg igjen? Og noen som vet hvordan slippe å angre seg ihjel på feil man har gjort før, men som man ikke er opptatt av å gjøre igjen på den måten, selv om man aldri blir feilfri?

Anonymkode: 23e38...7d5

Så bra du ser disse feilene nå da. Det er faktisk ganske stort. Hvis du føler anger, så tenker jeg både du og noen andre det er gått utover vil få det litt bedre med en unnskyldning fra deg.

Har blitt behandlet ganske dårlig av flere. Og selv om det ikke tar bort det som er skjedd, hadde det iallefall vært en anerkjennelse iht mine følser å få en unnskyld 

Anonymkode: 93c0f...5b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.8.2022 den 2.10):

Jeg kan nevne noe feil: 1. Fått blackout på alkohol og det som følger med det ("Å nei!" , "Å nei!"-tanker!). 2. Vært borti rus utenom som jeg aldri burde vært borti. 3. Spilt vekk mye penger. 4. Hatt alvorlig fedme (pga. usunn livsstil!). 5. Vært stygg mot foreldre. + Feil fra ungdomstiden. + Ting jeg har sagt/ikke sagt, gjort/ikke gjort mot andre mennesker. Bare for å nevne noe. Prøver å gjøre det som er rett nå. Noen som kjenner seg igjen? Og noen som vet hvordan slippe å angre seg ihjel på feil man har gjort før, men som man ikke er opptatt av å gjøre igjen på den måten, selv om man aldri blir feilfri?

Anonymkode: 23e38...7d5

"Ikke angre på noe du har gjort, ikke gjør noe du kommer til å angre på." 

Den første handler om at du ikke kan gjøre noe ugjort , du kan bare lære, gjøre bot og ta konsekvenser.

Den andre er at når du har lært, ikke vær et rasshøl! 

 

Anonymkode: 41421...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/6/2022 at 3:10 AM, AnonymBruker said:

Jeg kan nevne noe feil: 1. Fått blackout på alkohol og det som følger med det ("Å nei!" , "Å nei!"-tanker!). 2. Vært borti rus utenom som jeg aldri burde vært borti. 3. Spilt vekk mye penger. 4. Hatt alvorlig fedme (pga. usunn livsstil!). 5. Vært stygg mot foreldre. + Feil fra ungdomstiden. + Ting jeg har sagt/ikke sagt, gjort/ikke gjort mot andre mennesker. Bare for å nevne noe. Prøver å gjøre det som er rett nå. Noen som kjenner seg igjen? Og noen som vet hvordan slippe å angre seg ihjel på feil man har gjort før, men som man ikke er opptatt av å gjøre igjen på den måten, selv om man aldri blir feilfri?

Anonymkode: 23e38...7d5

Du har lært ting du ikke kunne lært om du ikke hadde gjort disse tingene og du har kommet ut i andre enden som en bedre versjon av den du var. Den personen du var da du gjorde disse tingene ikke er den samme personen du er i dag.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøst deg med at du ikke er den eneste? Jeg har også vært det noen kan kalle slem mot mamma, men hun har gjort sine feil hun også. Vet også tanta mi (mamma husker det) var veldig slem mot sin mor da hun var tenåring. 
Vi har jo alle vårt. 
 

Ja jeg har jo angret, men bare innsett at man får ikke gjort noe med fortiden og de fleste går ikke rundt og tenker på hva DU gjorde. Jeg har drukket meg drita og fylleangst ja, gjort dumme ting jeg var flau over i lang tid etterpå, men i dag tenker nok ingen på det. 
En bekjent av meg (tiden før smartphonen) drakk seg drita en gang og gikk naken på festen mens han sang en trist sang og hadde kjærlighetssorg 😅🤣 

 

Har også latt være å gjøre ting som jeg angret på at jeg ikke turte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer på alt jeg ikke har gjort . 

Anonymkode: 6a6ae...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Ja er mye jeg har gjort som jeg angrer veldig på, og enkelte ting som oppførselen min og ting jeg sier til folk jeg er glad i når jeg får sinneutbrudd/angstanfall skjer enda av og til og det føles som jeg aldri lærer :( Angrer hver gang når jeg roer meg. Skulle ønske jeg klarte å slutte helt med å oppføre meg dårlig under angstanfall/sinneutbrudd og ikke bli så lett sint.

Greit nok det jeg har gjort og ikke gjort i fortiden som jeg angrer på kan jeg ikke endre på nå. Fortid er fortid. Det må vi alle prøve å huske på. Det viktigste er nåtiden og fremtiden. 

Endret av Warrior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er godt voksen og ville endret en god del om jeg ville. Et tips jeg har til de unge er å kutte ut spilling på telefon, pc, tv, konsoll, etc. Det er tidstyver av en annen verden. Mange sitter igjen omtrent uten minner fordi de har tilbrakt tiden foran en skjerm. Det er stort sett ikke godt for noe som helst annet enn umiddelbar tilfredsstillelse. Det høres litt klisje ut, men kom dere ut og opplev verden. Reis, dra på turer, opplev natur og treff nye mennesker. Dét er opplevelser som lager et liv.

Anonymkode: a9a22...c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...