Gå til innhold

Hva hadde du gjort hvis du fant ut at sønnen din var en dyremishandler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det virker som det nesten alltid er gutter og menn involvert i saker som har med dyremishandling å gjøre. Nå senest i Stavanger, der noen torturerer og dreper svaner. Nesten daglig ser jeg på facebook om folk som rapporterer om at de har sett gutter torturere spesielt katter og fugler. Hva er det med gutter som gjør at de er så slemme mot dyr? Og dere som har guttebarn og dyr, hvordan tør dere det når dyret risikerer å bli drept/mishandlet? Er gutter generelt født uten empati? Jeg er klar over at det ikke gjelder alle, men når jeg hører om så mange dyremishandlingssaker så blir jeg oppriktig bekymret. 

Hva hadde du gjort hvis du fikk vite at sønnen din drepte/mishandlet dyr for gøy? 

Anonymkode: d51ba...2b8

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Testosteron? Mindre empati? Who knows... Men den nevnte saken ble vel gjerningsmennene sett løpende fra stedet når de ble konfrontert og svanene antas og ha klart seg iom det ikke er funnet skadede eller døde svaner? 

Anonymkode: 8a654...2f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er flere menn enn kvinner som mishandler dyr, kvinnene er bare flinkere til å skjule det.

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tatt sønnen tilbake i tid og gitt han god gammeldags pryl !

Anonymkode: 3b8c8...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Testosteron? Mindre empati? Who knows... Men den nevnte saken ble vel gjerningsmennene sett løpende fra stedet når de ble konfrontert og svanene antas og ha klart seg iom det ikke er funnet skadede eller døde svaner? 

Anonymkode: 8a654...2f8

Ser jeg svarte ikke på spørsmålet ditt, men ville vel gjort ca det samme mot min sønn som han hadde gjort mot dyret. Takler ikke at noen er stygge mot dyr, eller noen andre som er svake og sårbare, familie eller ei. 

Anonymkode: 8a654...2f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en liten gutt i Spania forrige uke som sparket en hund :( Tror de det er tøft eller hva er greia? Da jeg konfronterte de så bare lo de av meg. Dette beviser vel at gutter har minimalt med empati :( Leste om en sak i Slemmestad på facebook der en gjeng med tenåringsgutter mishandlet kattunger, det var visst et grusomt syn. De ble konfrontert men hadde bare ledd. De burde jo vært abortert. Eller bli gitt til Freya som leketøy. 

Anonymkode: d51ba...2b8

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde en sånn i gata da jeg var rundt 10 år. Husker at ingen voksne brydde seg selv om de visste. De plaget ormer, katter og fugler. Var helt grusomt å oppleve hvertfall når jeg prøvde å stoppe han (16 år) og måtte ha en hagerake for å få han vekk fra dyrene. Ikke sunt for noen av barna. Han er nå voksen og har ikke hørt noe negativt. Som jeg veit om da.

Anonymkode: d06d1...41d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde slike jenter som kastet katter inni mikroen i klassen.... Er ikke bare gutter som gjør rare ting.

Anonymkode: 5cae8...2a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det virker som det nesten alltid er gutter og menn involvert i saker som har med dyremishandling å gjøre. Nå senest i Stavanger, der noen torturerer og dreper svaner. Nesten daglig ser jeg på facebook om folk som rapporterer om at de har sett gutter torturere spesielt katter og fugler. Hva er det med gutter som gjør at de er så slemme mot dyr? Og dere som har guttebarn og dyr, hvordan tør dere det når dyret risikerer å bli drept/mishandlet? Er gutter generelt født uten empati? Jeg er klar over at det ikke gjelder alle, men når jeg hører om så mange dyremishandlingssaker så blir jeg oppriktig bekymret. 

Hva hadde du gjort hvis du fikk vite at sønnen din drepte/mishandlet dyr for gøy? 

Anonymkode: d51ba...2b8

han blir morder da han blir eldre.

Anonymkode: 67931...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det virker som det nesten alltid er gutter og menn involvert i saker som har med dyremishandling å gjøre. Nå senest i Stavanger, der noen torturerer og dreper svaner. Nesten daglig ser jeg på facebook om folk som rapporterer om at de har sett gutter torturere spesielt katter og fugler. Hva er det med gutter som gjør at de er så slemme mot dyr? Og dere som har guttebarn og dyr, hvordan tør dere det når dyret risikerer å bli drept/mishandlet? Er gutter generelt født uten empati? Jeg er klar over at det ikke gjelder alle, men når jeg hører om så mange dyremishandlingssaker så blir jeg oppriktig bekymret. 

Hva hadde du gjort hvis du fikk vite at sønnen din drepte/mishandlet dyr for gøy? 

Anonymkode: d51ba...2b8

Jeg ville anmeldt og fått henvisning til psykolog.

  • Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg så en liten gutt i Spania forrige uke som sparket en hund :( Tror de det er tøft eller hva er greia? Da jeg konfronterte de så bare lo de av meg. Dette beviser vel at gutter har minimalt med empati :( Leste om en sak i Slemmestad på facebook der en gjeng med tenåringsgutter mishandlet kattunger, det var visst et grusomt syn. De ble konfrontert men hadde bare ledd. De burde jo vært abortert. Eller bli gitt til Freya som leketøy. 

Anonymkode: d51ba...2b8

Du sier at dette beviser vel at gutter har minimalt med empati…..

De fleste gutter gjør ikke slik!

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det virker som det nesten alltid er gutter og menn involvert i saker som har med dyremishandling å gjøre. Nå senest i Stavanger, der noen torturerer og dreper svaner. Nesten daglig ser jeg på facebook om folk som rapporterer om at de har sett gutter torturere spesielt katter og fugler. Hva er det med gutter som gjør at de er så slemme mot dyr? Og dere som har guttebarn og dyr, hvordan tør dere det når dyret risikerer å bli drept/mishandlet? Er gutter generelt født uten empati? Jeg er klar over at det ikke gjelder alle, men når jeg hører om så mange dyremishandlingssaker så blir jeg oppriktig bekymret. 

Hva hadde du gjort hvis du fikk vite at sønnen din drepte/mishandlet dyr for gøy? 

Anonymkode: d51ba...2b8

Jeg vet ikke hva slags venner du har på facebook, men folk flest –verken gutter eller jenter plager dyr, selv om én er en for mye. Jeg tror nok det er lettere å få aksept for at dette er en "guttestrek" i guttegjenger enn blant jenter, men det er ikke sånn at gutter flest torturerer dyr – heldigvis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gitt han bort og adoptert en svane istedenfor.

Anonymkode: 4baeb...8fa

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det virker som det nesten alltid er gutter og menn involvert i saker som har med dyremishandling å gjøre. Nå senest i Stavanger, der noen torturerer og dreper svaner. Nesten daglig ser jeg på facebook om folk som rapporterer om at de har sett gutter torturere spesielt katter og fugler. Hva er det med gutter som gjør at de er så slemme mot dyr? Og dere som har guttebarn og dyr, hvordan tør dere det når dyret risikerer å bli drept/mishandlet? Er gutter generelt født uten empati? Jeg er klar over at det ikke gjelder alle, men når jeg hører om så mange dyremishandlingssaker så blir jeg oppriktig bekymret. 

Hva hadde du gjort hvis du fikk vite at sønnen din drepte/mishandlet dyr for gøy? 

Anonymkode: d51ba...2b8

Min sønn hadde aldri gjort det. Han synes synd på en flue som blir drept i vårt hjem. 
 

Foreldre lar guttene gå for lut og kaldt vann, mens jentene er de helikopterforeldre på. Bare tenk hvordan disse guttene behandler kjærestene sine. Grøss. 
 

Så en gutt løpe etter noen ender i vannet og plage dem. Jeg ba han slutte umiddelbart. Han gjorde det, helt til jeg var 50 meter unna, da fortsatte han. Foreldrene brydde seg ikke. Foreldre som lar barna sine jage duer fordi det er «gøy» osv. De sover på jobben!

Anonymkode: b6d07...c3b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg hadde slike jenter som kastet katter inni mikroen i klassen.... Er ikke bare gutter som gjør rare ting.

Anonymkode: 5cae8...2a1

 

Ella-2 skrev (6 timer siden):

Du sier at dette beviser vel at gutter har minimalt med empati…..

De fleste gutter gjør ikke slik!

Hvorfor er man så redd for å generalisere gutter og menn?? 
 

ALLE kvinner er dårlige sjåfører og emosjonelt ustabile. Men ikke alle menn gjør sånn og sånn! Er så drittlei av det der. Til og med der det statistisk sett er FLEST menn, så er det alltid «ikke ALLE!».

Anonymkode: b6d07...c3b

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vi hadde en sånn i gata da jeg var rundt 10 år. Husker at ingen voksne brydde seg selv om de visste. De plaget ormer, katter og fugler. Var helt grusomt å oppleve hvertfall når jeg prøvde å stoppe han (16 år) og måtte ha en hagerake for å få han vekk fra dyrene. Ikke sunt for noen av barna. Han er nå voksen og har ikke hørt noe negativt. Som jeg veit om da.

Anonymkode: d06d1...41d

Han banker vel kona og ungene bak husets fire vegger.

Anonymkode: 72858...dee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Raffalayla

Å lese noe så hårreisende som at flertallet av menn er født med minimalt med empati..

Kun her, på Kvinneguiden forumet...

 

Konklusjon: de fleste kvinner er født uten skam?

Endret av Raffalayla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

 

Hvorfor er man så redd for å generalisere gutter og menn?? 
 

ALLE kvinner er dårlige sjåfører og emosjonelt ustabile. Men ikke alle menn gjør sånn og sånn! Er så drittlei av det der. Til og med der det statistisk sett er FLEST menn, så er det alltid «ikke ALLE!».

Anonymkode: b6d07...c3b

Men det stemmer jo. De fleste menn gjør ikke slikt. Men blant de få som gjør det, er det riktignok flest menn. De fleste kvinner er gode sjåfører og emosjonelt stabile. Men blant de få som ikke er det, så er det kanskje flest kvinner(har ikke tenkt så mye på akkurat dette men). Det er faktisk slik det. Det er noe helt annnet enn det som blir fremstilt her!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ella-2 skrev (26 minutter siden):

Men det stemmer jo. De fleste menn gjør ikke slikt. Men blant de få som gjør det, er det riktignok flest menn. De fleste kvinner er gode sjåfører og emosjonelt stabile. Men blant de få som ikke er det, så er det kanskje flest kvinner(har ikke tenkt så mye på akkurat dette men). Det er faktisk slik det. Det er noe helt annnet enn det som blir fremstilt her!

Herregud.... 

Anonymkode: b6d07...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På gruppenivå har menn lavere empati enn kvinner. Det har forskning vist gang på gang. Menn er mer spenningssøkende og har lavere terskel for å ty til fysisk vold. Det er en grunn til at langt flere menn enn kvinner begår alvorlig kriminalitet og drap. Såklart dette handler om at mange menn har redusert empati sammenlignet med kvinner. Det er biologi i kombinasjon med sviktende krav og oppdragelse. 

Har opplevd flere tilfeller i gata jeg bor hvor gutter kaster steiner på katter, jager de og skremmer de, bare for å plage. Jentene er på sin side varsomme, hensynsfulle og vil ha kontakt for å klappe dyra. 

Anonymkode: 54e1c...423

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...