Gå til innhold

Kjæresten vil vi skal kalle opp etter exen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi venter en liten jente i slutten av november og blir ikke enige om navn. Jeg kommer med mange forslag, men han han er fast bestemt på at hun skal hete det samme som exen hans. Jeg sier det er uaktuelt nettopp fordi det er exen hans og navnet er grusomt. Han er veldig åpen om at navnet ikke tilfeldigvis er det samme, men at han ønsker å kalle opp fordi han har veldig positive assosiasjoner til navnet. Han sier at så snart jenta får personnummer så skal han sende inn valg av navn og hvis jeg ønsker å bytte det så trengs hans underskrift noe han vil nekte. Stemmer det? Hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: bbecc...0ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må bekrefte navn før det blir registrert. Du kan nekte. Og hallo for en idiot 🙄

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør han om det er logisk i hans hode at han skal få gjennomslag i det offentlige for navnevalg, men ikke du? 🤷‍♀️

Anonymkode: c2e23...b38

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nektet å gi barnet hans etternavn. Hvis dere ikke blir enig blir det ditt navn etter 6 mnd. Og ja, jeg hadde også nektet eksens navn! 

Anonymkode: 01501...e03

  • Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han registrert inn navnet/sender inn må det fortsatt til din godkjenning før barnet for det navnet. Dere må nesten være enige om navnet innen en viss tid og begge må godkjenne. Om ikke dere gjør det innen fristen for dere bare tildelt et navn - som oftest det mest populære navnet i Norge.

On the side note - for en type 🙈

Anonymkode: 95f71...4fc

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor har du fått barn med en idiot som ikke er over exen sin?

og nei, det stemmer ikke. Dere må begge signere navneeklæringen.

Anonymkode: 04140...b3c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde forresten drøftet dette når dere er sammen med noen andre - familier eller venner sånn at han faktisk får høre hvor absurd han er fra andre enn deg også😊 Greit å drite han litt ut foran andre når han er sånn😄

Anonymkode: 95f71...4fc

  • Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dette for noe tøys? Håper du troller 🙈 Hvis ikke, ta det opp rundt familie og venner med et sarkastisk smil. Det vil komme nok av reaksjoner på at det er en vanvittig ting å gjøre - forhåpentligvis nok til å få ham på andre tanker!

Vi har forøvrig omvendt problemstilling. Gutt i magen og min samboer skal absolutt bruke navnet på min eks. Han sier det er et pent navn og det har ikke noe å si at eksen heter det. Jeg derimot er mer ukomfortabel med navnet 😅

Anonymkode: 08de7...84b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dette er kødd 😂 tror jeg hadde tenkt at min samboer hadde fått illebefinnende om han hadde kommet med et sånn forslag. Å nei, selvfølgelig kan han ikke bare sende inn at ungen skal hete det. 

Anonymkode: 4761c...3f5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han kan ikke sende inn navn på egen hånd. Hvis han sender inn navneforslag får du melding om å signere på det, noe du selvfølgelig ikke gjør. Hvis dere ikke blir enige om navn innen fristen får barnet utdelt et tilfeldig fornavn og ditt etternavn. 

Er han så manipulativ og slem ellers? Vil du virkelig være sammen med en så slem mann?

Anonymkode: e6655...809

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor i alle dager er du sammen med en slik mann? Har du en stemme i dette forholdet? Altså sånn generelt?

Anonymkode: 09d65...480

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Abort. 

Anonymkode: 7becb...70d

Antar du mener av mannen.

Anonymkode: 9d694...5ce

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som et forhold som ryker innen kort tid uansett når han har disse holdningene, så kanskje like greit å gjøre det slutt før enn siden? Virker som en narsissist som bruker deg for å gjøre eksen sjalu……

Da har du foreldreansvar alene å han må ikke signere på navnet i det hele tatt.

(Første og antageligvis siste gang jeg anbefaler et brudd på KG!!!)

Anonymkode: 73e62...e7a

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som du leser av tråden. Her kan du bare slappe helt av. Barnet kommer aldri til å få navnet til mannens eks. Det kreves to underskrifter. 

Anonymkode: af582...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tru han med å flytte før ungen er født, og ikke skrive han opp som far før du har valgt navn 😜

Ellers så hadde jeg absolutt tatt det opp høyt foran familie og venner. 

Anonymkode: 40e94...48a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde flyttet ut før fødsel sånn at jeg hadde fått foreldreretten 🤣

Anonymkode: 277ac...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min heter det samme som faren hennes sin eks. Men det var jeg som ville ha navnet fordi det er oppkalling etter min kjære bestemor. 

Anonymkode: ba0c1...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...