Gå til innhold

Hva kan jeg ta i husleie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg betaler 5500 får 2 roms med 2 boder på 75 kvadrat som er sykt fint opppusset å inkludert internett😂 må være ett troll ute å går hahah

Anonymkode: 269fc...bdb

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nei... Det er ikke standard at man ikke kan si opp kontakten før det er gått 9 mnd. 

Anonymkode: 3b731...120

Jeg mente det samme som den kontrakten du nevnte, så vi mener det samme. Vi bare kaller den forskjellig, din beskrivelse er mer presis

Anonymkode: febb3...996

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg betaler 5500 får 2 roms med 2 boder på 75 kvadrat som er sykt fint opppusset å inkludert internett😂 må være ett troll ute å går hahah

Hvor bor du ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg mente det samme som den kontrakten du nevnte, så vi mener det samme. Vi bare kaller den forskjellig, din beskrivelse er mer presis

Nei. Du mente man var låst til leiligheten i 9 måneder + oppsigelsestid, og at å skrive noe annet i en kontrakt ville virke mistenkelig. Men det er helt normalt i standard kontrakter å IKKE ha 9 mnd låst, så det er ikke mistenkelig i det hele tatt. Det er vanlig å ha tre måneders gjensidig oppsigelse fra når som helst, uten noe låst tid. 

• Nyttig 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

11 med alt inkludert :)

Anonymkode: 8dd70...6e4

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. Du mente man var låst til leiligheten i 9 måneder + oppsigelsestid, og at å skrive noe annet i en kontrakt ville virke mistenkelig. Men det er helt normalt i standard kontrakter å IKKE ha 9 mnd låst, så det er ikke mistenkelig i det hele tatt. Det er vanlig å ha tre måneders gjensidig oppsigelse fra når som helst, uten noe låst tid. 

Nei, okei, vi er uenige, jeg mener det er mest vanlig med 9 måneder låst på en 3 års kontrakt (gjelder langtidsleie). Har bodd 11 forskjellige steder og har bare blitt tilbudt slik kontrakt 

De som ønsker korttidsleie kan jeg ikke noe om. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, okei, vi er uenige, jeg mener det er mest vanlig med 9 måneder låst på en 3 års kontrakt (gjelder langtidsleie). Har bodd 11 forskjellige steder og har bare blitt tilbudt slik kontrakt 

De som ønsker korttidsleie kan jeg ikke noe om. 

Det har ikke noen sammenheng med langtidsleie vs korttidsleie. Ved langtidsleie er standard kontrakter 3 måneders oppsigelse uten låst tid. Har du leid mye av utleie firmaer? Det er det eneste stedet jeg har sett denne varianten med 9 måneder låst. 

• Liker 3
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Traktor
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Hva skal du med så sinnsykt mye bodareal? 

• Liker 3
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

På Sagene midt i Oslo, da helt sikkert😂 

• Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
TSN skrev (På 5.8.2022 den 17.28):

Jeg vurderer å leie ut leiligheten min. Den er på sagene - 1 soverom (antar dvs det er 2 roms ?) på 36 kvm. 

Hvis jeg tenker at 2 stk (f eks kjærestepar) kan bo der, kan jeg ta 16 000 for husleie ? Tenker da at siden det kan bo to stykker der betaler de  8 tusen hver - er det innafor eller for mye/lite? 

(kan også nevne at husleien der/min er fra før av er ganske dyr - 6000) 

Det er sagt før her. Du må huske at du leier ut en leilighet og ikke til et antall leietakere. Tenk på hva leiligheten er verdt på leiemarkedet. Hvor mange som bor der er egentlig irrelevant, det kan du ikke bestemme. Om ikke husleieloven er endret siden jeg selv leide ut så kan det flytte inn 10 stykker i den leiligheten uten at du har noe du skulle ha sagt.

Også har jeg lagt merke til at en del brukere her mener at alle som leier ut som noe helst er blodigler og utsugere som snylter på de stakkars leietakerne. ;) Det er ikke noe å bry seg om.

Anonymkode: 511a4...5de

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvor bor du ?

I Gokk, tydeligvis.

Anonymkode: 322d5...428

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
Traktor skrev (14 timer siden):

Hva skal du med så sinnsykt mye bodareal? 

Vedkommende har nok utfordringer med hoarder-tendenser 😅

Anonymkode: 322d5...428

Lenke til innlegg
Del på andre sider
fransine
AnonymBruker skrev (På 14.8.2022 den 2.58):

Får man leid noe for så lite noen steder i landet?

Anonymkode: 21637...8d4

Ja

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det kommer jo an på hva du ønsker å oppnå TS. Jeg har leid ut en 500-tusenlapp under markedspris her, og den baserer jeg på hva andre leiligheter ligger ute for her hvor jeg bor. Hvorfor? Vel, jeg har hatt samme leieboer i 8 år nå. Jeg slipper at jeg må stresse med nye leietagere, at leiligheten står tom fordi folk flytter ut til noe billigere osv. Vi har funnet folk som vi liker å ha i huset og det passer både oss og dem bra. Kjenner noen som leier ut til akkurat så mye som de kan få, og den leiligheten står jo oftere tom. De har hatt folk som kommer og går osv.. Det koster mye penger i oppussing, måneder uten leie osv. Pluss det sosiale. Her har leieboer barn, ingen fester, ungene kjenner alle unger i gata, naboer kjenner leieboer og barn, og det blir trygt og godt for alle. 

Det er litt stress synes jeg å presse prisen høyest mulig. Men hvis det er for en liten periode, så skjønner jeg kanskje at du vil det. 

Anonymkode: 3a905...f34

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.8.2022 den 23.29):

Jeg er 100 % sikker på at du ikke bor i Oslo. Du kan ikke sammenligne prisene andre steder med Oslo.

Selv betaler jeg 10.000 for 2 roms (55 kvm) i utkanten av Oslo. Sagene er et veldig attraktivt område og  en del dyrere. 

Anonymkode: 0a00a...a67

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Miss91

Jeg får helt Klaus av tanken på å bo i en kott på 30-40kvm, syke priser folk betaler også 🙈 her leoer vi ut 70kvm med to soverom;5k +strøm 😅

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...