Gå til innhold

Kan man sove på hotellrommet etter veggdyrbehandøing/spraying?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi kom til et forferdelig skittent hotellrom  i syden fullt av veggedyr og lus. Har etter ørten telefoner med reiseselskapet, fått rengjort rommet, de har holdt på i hele dag så vi har ikke hatt tilgang til rommet. De har sprayet rommet, men jeg har lest at det er helseskadelig å sove der rett etter spraying, og at noen turister i Thailand døde av dette. Har vi rett på å få dekket annet rom for natten, eller kan vi sove der? Tør nesten ikke. 

Anonymkode: 017b7...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krev nytt rom. Det ene er å sove i gift, det andre er garanti for at det er veggedyr fritt.

Anonymkode: d26ac...f2e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Krev nytt rom. Det ene er å sove i gift, det andre er garanti for at det er veggedyr fritt.

Anonymkode: d26ac...f2e

Vi har krevd nytt rom men får ingenting og personalet har en forferdelig attityde imot oss. 

Anonymkode: 017b7...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veggedyrene er jo ikke borte umiddelbart etter behandling av rommet. Dere kan ikke sove der.

Anonymkode: 78de5...23c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere bestilt gjennom et selskap så forlang penger tilbake eller gå til media. Hvis det er bestilt direkte så ikke betal for det. Bedre å legge ut for nytt hotell enn å ta kostnadene med veggdyr med hjem.  

Anonymkode: 2359d...92d

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har dere bestilt gjennom et selskap så forlang penger tilbake eller gå til media. Hvis det er bestilt direkte så ikke betal for det. Bedre å legge ut for nytt hotell enn å ta kostnadene med veggdyr med hjem.  

Anonymkode: 2359d...92d

Vi har forlangt penger tilbake men får INGEN refusjon. Ferien er ødelagt. Da vi skulle legge oss, oppdaget vi at lakenene var fulle av lus og rester etter andre mennesker, og klødde og ble bitt hele natta. 
 

Jeg kontaktet charter-selskapet igjen, og de sa jeg må gå til resepsjonen og be om nye, rene laken. Da jeg gjorde det, sa resepsjonisten (gammel sur dame) «shut up and go back to your room!you will not get other bedsheets!” 
 

Og vi har hatt en reisevert på rommet for å se den elendige tilstanden på rommet, hvor hun da sa at han måtte få oss fjernet. Det er helt grusomt å være her. 

Anonymkode: 017b7...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi har forlangt penger tilbake men får INGEN refusjon. Ferien er ødelagt. Da vi skulle legge oss, oppdaget vi at lakenene var fulle av lus og rester etter andre mennesker, og klødde og ble bitt hele natta. 
 

Jeg kontaktet charter-selskapet igjen, og de sa jeg må gå til resepsjonen og be om nye, rene laken. Da jeg gjorde det, sa resepsjonisten (gammel sur dame) «shut up and go back to your room!you will not get other bedsheets!” 
 

Og vi har hatt en reisevert på rommet for å se den elendige tilstanden på rommet, hvor hun da sa at han måtte få oss fjernet. Det er helt grusomt å være her. 

Anonymkode: 017b7...ba2

Hva slags charterselskap er dette? Et seriøst selskap ville aldri sagt dere bare skulle bytte laken. Nå har dere allerede fått veggdyr, så dere må jo finne en måte å forsikre dere om at dere ikke får det med hjem også. Sjekk om det finnes noen på reisemålet som kan fryse ned bagasjen, for dere bør strengt tatt ikke på flyet hjem en gang før ting er ordnet. På Gardermoen har de også begynt med veggdyrkontroll nå som dere kan kontakte ved hjemkomst. 

Anonymkode: 2359d...92d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hva slags charterselskap er dette? Et seriøst selskap ville aldri sagt dere bare skulle bytte laken. Nå har dere allerede fått veggdyr, så dere må jo finne en måte å forsikre dere om at dere ikke får det med hjem også. Sjekk om det finnes noen på reisemålet som kan fryse ned bagasjen, for dere bør strengt tatt ikke på flyet hjem en gang før ting er ordnet. På Gardermoen har de også begynt med veggdyrkontroll nå som dere kan kontakte ved hjemkomst. 

Anonymkode: 2359d...92d

Ving

Anonymkode: 017b7...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Ving

Anonymkode: 017b7...ba2

Da blir det media. Går ut fra at det er flere nordmenn enn dere på hotellet hvis det er charter? 

Anonymkode: 2359d...92d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da blir det media. Går ut fra at det er flere nordmenn enn dere på hotellet hvis det er charter? 

Anonymkode: 2359d...92d

Jo men snakker ikke med noen her, de tror sikkert jeg er helt rar som bare klager… 

Anonymkode: 017b7...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jo men snakker ikke med noen her, de tror sikkert jeg er helt rar som bare klager… 

Anonymkode: 017b7...ba2

Send saken til vg eller lignende, så blir det nok oppslag. Høres ut som Ving har noen useriøse ansatte på stedet, for de er jo et stort selskap som ikke kan holde på sånn.

Anonymkode: 2359d...92d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Send saken til vg eller lignende, så blir det nok oppslag. Høres ut som Ving har noen useriøse ansatte på stedet, for de er jo et stort selskap som ikke kan holde på sånn.

Anonymkode: 2359d...92d

De er bare ungdommer hele gjengen. 

Anonymkode: 017b7...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Send saken til vg eller lignende, så blir det nok oppslag. Høres ut som Ving har noen useriøse ansatte på stedet, for de er jo et stort selskap som ikke kan holde på sånn.

Anonymkode: 2359d...92d

Og hvordan går man isåfall fram med vg…

Anonymkode: 017b7...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Og hvordan går man isåfall fram med vg…

Anonymkode: 017b7...ba2

Tips dem på sosiale medier. De største avisene elsker historier om reisende i trøbbel nå om dagen 😛 og så har det en merkelig tendens til å ordne seg for de som kommer i avisen. 

Anonymkode: 2359d...92d

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er hovedgrunnen til at jeg bare bor på 5 stjerners, skjønner ikke hvorfor andre skal være så gjerrige at det blir dyrt 🤦‍♀️

Anonymkode: 6cb60...d4c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er hovedgrunnen til at jeg bare bor på 5 stjerners, skjønner ikke hvorfor andre skal være så gjerrige at det blir dyrt 🤦‍♀️

Anonymkode: 6cb60...d4c

Ikke alle har råd til 5-stjerners…

Anonymkode: 017b7...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og man forventer jo i det minste at det er rent og fritt for parasitter…

Anonymkode: 017b7...ba2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har ingen garanti mot veggdyr på femstjerners. Men man får gjerne bedre oppfølging om det oppstår. Men når man først reiser med et større reiseselskap skal jo de ordne opp, uavhengig av antall stjerner. 

Anonymkode: 2359d...92d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man har ingen garanti mot veggdyr på femstjerners. Men man får gjerne bedre oppfølging om det oppstår. Men når man først reiser med et større reiseselskap skal jo de ordne opp, uavhengig av antall stjerner. 

Anonymkode: 2359d...92d

Ja og de ordner ikke opp. 

Anonymkode: 017b7...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere lam, ville jeg funneh noe annet på egenhånd, om ikke Ving hjelper dere. Det høres ut som en sak der dere uansett vil få refusjon om dere klager. Viktig at dere dokumenterer alt som skjer, og at dere klager til riktige instanser så raskt som mulig. 

Anonymkode: 0dd03...1b9

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...