Gå til innhold

Når gjesten og vi har sklidd fra hverandre...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da vi flyttet inn i huset vårt ble vi raskt kjent med naboparet, et ungt par på vår alder. Jeg hang jevnlig med damen, og samboer med mannen og vi hadde noen parmiddager/henge på terrassen. De gjorde det slutt og han flyttet til andre siden av landet. Vi inviterte henne i bryllupet, hun var jo god venninne og nabo man har lyst å ha et forhold til. 
Kort tid etter fikk hun seg ny type og har knapt vært hjemme. Jeg har tatt initiativet til å gjøre noe sammen, men 9 av 10 ganger passer det ikke. Jeg sa også at hun selvsagt skulle ha med han nye typen i bryllupet, men han har jeg ikke truffet enda. I sommer hadde de et vorspiel hos henne, med mange av hans venner, men hørte aldri noe om at vi burde komme bort en tur...

Så sitter jeg her og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Hadde jeg visst det ble slik så hadde jeg jo neppe invitert henne, og det er jo litt dyrt dette bryllupet vårt så det å bruke tid og penger på noen som ikke vil ha kontakt lengre er jo så som så. Men man kan vel ikke trekke invitasjonen heller... Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 9fd62...57f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sånn som skjer :) Du kan ikke trekke invitasjonen hvis den er sendt og mottatt, men naboen din kan jo bare velge å takke nei hvis hun også føler det blir rart. Vi endte jo med å sende ut invitasjoner 3 år før vi faktisk giftet oss pga koronautsettelser 😆 i mellomtiden har vi fått barn og flyttet og hadde lite kontakt med flere av gjestene, men det var allikevel veldig kjekt å treffe folk igjen! 

Anonymkode: eedb7...e38

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir veldig spesielt å trekke tilbake invitasjon hvis dere fortsatt er naboer. Hvis hun ikke er interessert i å ha mer kontakt med dere takker hun bare nei til invitasjonen

Anonymkode: c3825...733

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo svaret selv, dere kan jo ikke trekke invitasjonen, selv om jeg forstår at det er det du helst ønsker. 

Har hun svart at de begge to kommer? 

Anonymkode: 905eb...9d3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil være både spesielt og uhøflig å trekke tilbake invitasjonen. Dessuten kan det jo hende dere vil ha mer kontakt når hun kommer ut av nyforelska-fasen. 

Anonymkode: 672fe...431

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennskap er dynamiske. Man bruker ulik mengde tid med ulike personer ut i fra livsfaser. Valgte selv å takke nei-takk da jeg var i en slik situasjon for noen år siden. Men da visste jeg at jeg ikke var interessert i å fortsette vennskapet. 

Det er sikkert mange andre i bryllupet du helst ikke ville hatt der, typ plikt-invitasjoner av slektninger, følger du aldri omgås og ikke kjenner. Så slik er det bare. 

Anonymkode: 25f15...89e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...