Gå til innhold

Baneheia-saken - skyldspørsmål, gjenopptakelse og etterspill

Anbefalte innlegg

TuttaHutta
BethB skrev (2 timer siden):

Jeg foreslår at du oppdaterer deg på saken, i stedet for å argumentere som om vi var i 2000.

Jeg foreslår det samme, da det faktisk ser ut til å være meg som er oppdatert, mens dere argumenterer for vitner som senere er tilbakevist.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Djækklåsst
TuttaHutta skrev (8 timer siden):

Vel, Bakke sa selv det var en halv time 

https://www.dagbladet.no/nyheter/han-skulle-gi-kristiansen-alibi/65712749

"- Det er ikke så ofte han ringer, forklarte Bakke. De to guttene var naboer på Eg, og var en del sammen.
Likevel stusset Bakke da Viggo Kristiansen plutselig var på tråden fredag 19. mai.
Ifølge mobilutskrifter ringte han klokka 20.19.

- Vi satt hjemme hos meg og så på video da Viggo ringte og lurte på om vi ville komme ned. Vi så ferdig videoen, det kunne ha gått en halvtime, sa Bakke."

Og ut fra dette opereres det med kl. 21. samtalen varte flere minutter, du må også ta med tiden det tar å ta på seg sko og klær. Og «halvtime» er jo ingen presis tidsangivelse, men et anslag. Med andre ord ingenting i veien for at JHA ankom senere enn 20.45-20.50. Ikke at det spiller noen rolle, tid nok hadde han uansett.

• Liker 5
Lenke til innlegg
Del på andre sider
TuttaHutta
Djækklåsst skrev (15 minutter siden):

Med andre ord ingenting i veien for at JHA ankom senere enn 20.45-20.50. Ikke at det spiller noen rolle, tid nok hadde han uansett.

I følge Viggo Kristiansen kom Andersen bort 19:30, og han er åpenbart det mest troverdige vitnet i saken, så vi burde kanskje forholde oss til det i stedet?

Jeg registrer at det er veldig viktig å kverulere om ti minutter, ut i fra hvor lang tid det tok å ta på seg skoene og den slags, men poenget står uansett, Bakke hevder selv i artikkelen at det var en halv time etter telefonsamtalen, som er tidfestet til 20:19, og går man ut i fra det, så blir det 20:49, som altså er 20:45-20:50, men vi kan godt si 21:00 i stedet, for enkelthets skyld, det spiller jo ingen rolle.

Endret av TuttaHutta
  • Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anonio
1 hour ago, Callisto83 said:

Tror noen av dere kanskje hadde blitt litt overrasket (og hatt godt av) å gå runden rundt i Baneheia, og kunne kjenne på avstandene (og mobildekningen) selv. Det er ikke Hardangervidda for å si det sånn. Faktisk er den berømte boden knøttliten, og synlig fra flere blokker med verandaer vendt ut den veien.

(Jeg fikk litt samme følelse som når jeg har gått på visning i en leilighet, og bare sett bilder på Finn tatt med vidvinkel.)

Jeg går der ukentlig, og som jeg har sagt før, vil jeg gjerne at du løper frem og tilbake til åstedet to ganger fra bommen, sitter stille i så lang tid du tror det tar å lokke, lede, drepe og voldta to jenter og så løpe ned til nabolaget til VK igjen. Om du gjør det finner du fort ut at den teorien er like dum som alt annet AP og GH har kommet med.

Uansett er teoriene om tid og teledata null verdt når de ikke kan bevises fra statens side, og da er dette ren spekulasjon fra påtalemyndigheten som har som sine ene oppgave å BEVISE skyld. Dvs. ikke gjette, insinuere, presse 'eksperter' på dna til å si noe shady eller annet.

Endret av Anonio
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lana01
Callisto83 skrev (55 minutter siden):

Tror noen av dere kanskje hadde blitt litt overrasket (og hatt godt av) å gå runden rundt i Baneheia, og kunne kjenne på avstandene (og mobildekningen) selv. Det er ikke Hardangervidda for å si det sånn. Faktisk er den berømte boden knøttliten, og synlig fra flere blokker med verandaer vendt ut den veien.

(Jeg fikk litt samme følelse som når jeg har gått på visning i en leilighet, og bare sett bilder på Finn tatt med vidvinkel.)

Hva så?  Jeg har også fint tilsyn til deler av verandaen til naboen og inngangsparti. Jeg ser de gjerne flere ganger i uken, men kan ikke tidfeste  dette, hverken når det gjelder dag ,eller ihvertfall ikke klokke slett. VK var stadig i den bua, og du mener naboene skal ha husket og tidfeste dette flere uker etter? 

Hvorfor disse hypotetiske mulighetene om at kanskje mobilen kan ha slått inn, og at VK  kan løpt frem og tilbake , og er det i det hele tatt er teoretisk mulig? Hvor stor sannsynlighet snakker vi om her 1/1000000?  Det finnes INGEN BEVIS! VK  var aldri der

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
nisselue
7 hours ago, Hansehan said:

Er det ikke nettopp derfor han ikke burde vært dømt? Fordi bevisene ikke holder?

Det er utrolig hvor vanskelig det skal være å fatte denne grunnpillaren i rettssystemet.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

nisselue
1 hour ago, Callisto83 said:

Ingen, absolutt ingen, sier det ikke er dekning der. Tvert imot er alle enige om at dekningen er god. Bare ikke fra den masten VK var tilkoblet.

Endret av nisselue
  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til innlegg
Del på andre sider
nisselue
16 minutter siden, TuttaHutta said:

I følge Viggo Kristiansen kom Andersen bort 19:30, og han er åpenbart det mest troverdige vitnet i saken, så vi burde kanskje forholde oss til det i stedet?

Er han? Jeg har spurt før da flere enn deg sier dette i en sarkastisk tone, men hva er det du/dere mener han sier som noen hører på og bryr seg om i det hele tatt og som har noen som helst innvirkning på saken?

Det begynner å bli på tide dere også sier hva for slags føringer han har lagt for saken siden dere gjentar dette poenget med jevne mellomrom. Man vil jo ikke tro dere farer med løgn eller overdrivelser heller.

• Liker 3
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aliquis
48 minutter siden, TuttaHutta said:

Det er da bare du og @Callisto83 som hevder Kristiansen er et spesielt pålitelig vitne mtp. tidspunkter, men selvfølgelig bare der det passer dere å hevde det. 

58 minutter siden, TuttaHutta said:

Jeg registrer at det er veldig viktig å kverulere om ti minutter, ut i fra hvor lang tid det tok å ta på seg skoene og den slags, men poenget står uansett, Bakke hevder selv i artikkelen at det var en halv time etter telefonsamtalen, som er tidfestet til 20:19, og går man ut i fra det, så blir det 20:49, som altså er 20:45-20:50, men vi kan godt si 21:00 i stedet, for enkelthets skyld, det spiller jo ingen rolle.

Om du klager sånn på kveruleringen så ville jeg anbefale å ikke konsekvent gjengi feilopplysninger til Kristiansens disfavør. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Djækklåsst
TuttaHutta skrev (1 time siden):

Korrekt, ca. 21, og siden det gir JHA nok tid spiller det ingen rolle.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lana01
TuttaHutta skrev (57 minutter siden):

Jeg stoler på VK, men ikke fordi  at han angir korrekt klokkeslett, eller ei, da det  ikke er uvanlig å ta feil av tid, så jeg  forventer ikke at han skal vite det nøyaktig heller. Jeg stoler på at han snakker sant om at han ikke var der, fordi det stemmer overens med alle bevis i saken, og det hele faller naturlig på plass. Snart man blander inn VK, blir det flere spørsmål en svar, og man må legge inn hypotetiske muligheter, for å kanskje  kunne få det til å gå opp. JHA  klarer det ikke selv heller, og både lyver og har fått blackout.

Det finnes ingen ting som tilsier at VK var der, Kun magefølelse, eller hva det er?  hos enkelte   AP  og co klarer det heller ikke, å komme med en fornuftig forklaring på hva som viser at VK deltok

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Millimani
TuttaHutta skrev (10 timer siden):

Jeg har aldri hevdet han er skyldig?

Det finnes en rekke mer pålitelige vitner, 13 stykker, som hevder det ikke var noen ved badebrygga rundt 19:15.

Det virker som du mener at Viggo er den absolutte skyldige siden du svarer så bastant på alt vi kommer med av faktiske observasjoner og bevis.

Har du en kilde på de som hevder at det ikke var noen på brygga ved 3. stampe kl 19:15

• Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lana01
TuttaHutta skrev (2 timer siden):

Du henger deg opp i Mobil soner og tid.og  er veldig opptatt om det er en hypotetisk mulighet til for at VK  kan ha  klart det

men....

Hva tenker du om at JHA, ikke klarer og gi noen fornuftig forklaring til Oslo politiet, men har fått blackout, motsier seg selv  og snubler i forklaringene.

og hva tenker du om at det er 13 DNA treff på JHA  og 0 på VK.. Hvordan henger det sammen? 

Endret av Lana01
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...