AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #1 Skrevet 4. august 2022 Jeg har barn med en mann som var voldelig mot oss under samboerskapet. Han fikk fengsel, bøter, måtte betale voldsoffererstatninger til både barna og meg. Blandt annet for grove trusler om voldtekt av vår da 7 årige datter. Fikk klar beskjed fra barnevernet om at de setter ungene i beredskapshjem om jeg slipper han nær de uten tilsyn av de, politi, BUP eller familievernkontor. Nå har han sona ferdig og startet på nytt med ei ny. Mellom meg og hun var det ei anna også, hvor han også var voldelig. Jeg er selvfølgelig glad for at han er opptatt med noen andre, og gir oss ro. Hadde dog noe kontakt med han for «litt siden» og da sier han at det offentlige ikke vet om nye barn, at det er en privatsak, moren til barna oppgir far ukjent med vilje enda de bor sammen. Jeg velger å ikke spørre rundt det. Pga omregning av barnebidrag mellom meg og han står de nye barna ikke oppført i informasjon om han. Tankene mine nå er at det kan være fordi de ikke vil ha barnevern i bildet, eller bekymringer rundt de nye ungene pga farens historikk.. Dette er såklart ikke min sak! Som sagt bare glad vi får fred. På en annen side får jeg en klump i magen av hele greia. Unner ikke disse halvsøsknene til mine samme opplevelser. Hadde dere latt dere plages av tanken på dette, eller ikke brukt energi på det? Anonymkode: 3eaaa...eb4 1 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #2 Skrevet 4. august 2022 Jeg hadde uten tvil sendt bekymringsmelding til politi og barnevern. Dette er dine barns søsken, har du virkelig samvittighet til å la dette passere? Anonymkode: 88526...824 29 10
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #3 Skrevet 4. august 2022 Jeg hadde hatt vanskelig for å la det ligge, kanskje jeg hadde sendt bekymringsmelding til barnevernet. Ikke lett dette nei. Anonymkode: d92c9...e03 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #4 Skrevet 4. august 2022 Forstår godt at dette plager deg! Hadde nok valgt å se om jeg kunne gjøre med det, heller enn å dømme mine barns ukjente halvsøsken til et liv i vold 🥺 Er du fortsatt i kontakt med barnevernet, går det an å spørre dem om hva man kan gjøre? Selv om han ikke er oppført som far bor han jo sammen med disse barna, det er åpenbart er risiko for dem. Anonymkode: 5d504...9a7 6 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #5 Skrevet 4. august 2022 Det hadde plaget meg noe så inn i helvete. Få noen du kjenner som ikke kjenner ham til å varsle barnevern, NAV og politi om henne. Anonymkode: 2ef71...940 3 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #6 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg hadde uten tvil sendt bekymringsmelding til politi og barnevern. Dette er dine barns søsken, har du virkelig samvittighet til å la dette passere? Anonymkode: 88526...824 Derfor jeg lufter det for folk utenfra, for mulig jeg ikke ser det fra rett vinkel herfra. Er jo en grunn til at jeg har denne klumpen i magen.. Anonymkode: 3eaaa...eb4 2 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #7 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Forstår godt at dette plager deg! Hadde nok valgt å se om jeg kunne gjøre med det, heller enn å dømme mine barns ukjente halvsøsken til et liv i vold 🥺 Er du fortsatt i kontakt med barnevernet, går det an å spørre dem om hva man kan gjøre? Selv om han ikke er oppført som far bor han jo sammen med disse barna, det er åpenbart er risiko for dem. Anonymkode: 5d504...9a7 Jeg vet så utrolig godt hvordan det var å sitte i dette.. Både fra mitt ståsted og barnas. Gått en del år nå, enda sliter de, og de nekter å ha noe med faren å gjøre. Har ikke kontakt med barnevernet nå. De avsluttet saken når de så at jeg holdt han unna, og ba meg ta kontakt om han prøvde seg på noe mer. Anonymkode: 3eaaa...eb4 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #8 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det hadde plaget meg noe så inn i helvete. Få noen du kjenner som ikke kjenner ham til å varsle barnevern, NAV og politi om henne. Anonymkode: 2ef71...940 Ja.. Det er jo sikkert noe som ikke er helt stuerent mtp NAV og. Jeg skal prøve å tenke ut hvilken vei jeg skal gå. Er ting jeg ikke tørr å skrive her også, om ting han har gjort. Men de truslene om voldtekt av datra vår var det stor grunn til å ta alvorlig.. Anonymkode: 3eaaa...eb4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #9 Skrevet 4. august 2022 Moren hans påstår at han har startet et nytt og bedre liv. Men hun vet ikke at de ikke tørr oppgi han som far. Klart, folk kan endre seg, lære av feil og aldri gjenta. Men han var ille før jeg ble kjent med han, under hele forholdet og det korte forholdet han hadde rett etter meg. Tenker at de ikke bør ha noe å frykte om han har blitt en anna fyr. Har også sittet inne for andre ting etter min tid. Pga bilkjøring med ulovlige rusmidler i blodet, innbrudd og vold/trusler. Anonymkode: 3eaaa...eb4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #10 Skrevet 4. august 2022 Jeg var i presis samme situasjon for en tid siden. Helt presist! Lang fengselsstraff, bvtj som «truet» meg med å ta fra meg barna om jeg lot barna ha kontakt med ham, traumatiserte barn (de er store nå, men sliter enda). Etter mange år, utallige rettssaker som han alle tapte var det så deilig da han endelig lot oss være i fred. Det var himmelsk! Og så fikk jeg vite at han fikk ett nytt barn. Da fikk jeg angst igjen, men jeg måtte la det ligge, klarte ikke gjøre noe med det selvom dette barnet var i tankene mine hele tiden. Bvtj hadde for lengst avsluttet saken med oss ettersom far ikke lengre var i bildet. Jeg var livredd for å blande meg fordi jeg visste at det var en reell fare for grov hevn. Til slutt, etter 1,5 år meldte jeg likevel anonymt til bvtj. Jeg ringte å sa jeg visste om en mann som hadde sonet en lengre straff for grov familievold og hadde et rulleblad fullt med andre voldshendelser nå hadde stiftet ny familie. Jeg ringte også politiet (ikke anonymt) og fikk komme på en time hos de der jeg forklarte min bekymring for den nye samboeren. Politiet sa de skulle prate med henne uten at mannen fikk vite noe, veldig diskret, og uten at mitt navn ble nevnt. Jeg leverte altså ingen anmeldelse til politiet, kun en slags bekymring. hva politiet og bvtj gjorde, vet jeg ikke, men jeg følte jeg gjorde mitt. Det nye barnet var da ca 2 år, og jeg håper virkelig barnet og moren kom seg unna. Anonymkode: e7271...936 2 13
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #11 Skrevet 4. august 2022 Anbefaler deg å gjøre noe. Klart folk kan forandre seg, men når man truer om voldtekt med barn? Nei, vettu hva. Som voldtektsoffer selv, hadde jeg meldt fort som faen for en dag vil han faktisk være i stand til å voldta et barn. Ingen normale mennesker truer med sånt uten at det ligger i korta. Og mora til barnet er tydelig like dum, som ikke forstår alvoret.. du sier barna dine sliter enda, tenkt deg da hvordan halv søsken vil slite enda mer om du ikke gjør noe og voldtekt faktisk skjer ?? Syns du virkelig litt tafatt helt ærlig og ikke helt forstår alvor og konsenkvenser og et annet spørsmål - hvorfor i hællane involverte du deg med han om du visste om noe av problemene hans før dere ble par og kjent ? Og hvorfor i all verden fikk si barn med han? Ikke bruk klisje at alle kan forandre seg og du trodde du kunne endre han. Ingen kan endre en junkie, voldsmann eller en drapsmann. Ingen er så spesielle! Anonymkode: cda82...006
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #12 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Anbefaler deg å gjøre noe. Klart folk kan forandre seg, men når man truer om voldtekt med barn? Nei, vettu hva. Som voldtektsoffer selv, hadde jeg meldt fort som faen for en dag vil han faktisk være i stand til å voldta et barn. Ingen normale mennesker truer med sånt uten at det ligger i korta. Og mora til barnet er tydelig like dum, som ikke forstår alvoret.. du sier barna dine sliter enda, tenkt deg da hvordan halv søsken vil slite enda mer om du ikke gjør noe og voldtekt faktisk skjer ?? Syns du virkelig litt tafatt helt ærlig og ikke helt forstår alvor og konsenkvenser og et annet spørsmål - hvorfor i hællane involverte du deg med han om du visste om noe av problemene hans før dere ble par og kjent ? Og hvorfor i all verden fikk si barn med han? Ikke bruk klisje at alle kan forandre seg og du trodde du kunne endre han. Ingen kan endre en junkie, voldsmann eller en drapsmann. Ingen er så spesielle! Anonymkode: cda82...006 Jeg visste ikke noe om historien hans før jeg nærmet meg termin med nr 1.. Eller, jeg var opptatt av utroskapen jeg oppdaget, dopmisbruket og diverse.. Når jeg nærmet meg termin fikk jeg vite at han hadde misbrukt lillesøstra si fra hun var rundt 8 år. Når man blir så brutt ned er det ofte tryggere å holde sånn folk nær seg og jatte med, kontrollere sinnet fra innsida. Kastet han ut flere ganger men var værre å være uten han enn med, da han dukket opp på natta og forsøkte å sette fyr på huset mens vi sov osv. Mulig jeg virker tafatt, men han er farlig å hisse opp.. Først «frarøver» jeg han ungene her, så prøver jeg der. Er sånn han vil se det. Anonymkode: 3eaaa...eb4 3 4
fru Alving Skrevet 4. august 2022 #13 Skrevet 4. august 2022 Og på tross av dette fikk du et barn til med mannen? Du er nødt til å melde fra om dette på et slags vis, ring barnevernet og ta en samtale med dem. Mannen har ikke forandret seg og han skal ikke være rundt barn. 2
Brunello Skrevet 4. august 2022 #14 Skrevet 4. august 2022 Her har du rett og slett en plikt som samfunnsborger å melde fra til barnevernet. 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #15 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg var i presis samme situasjon for en tid siden. Helt presist! Lang fengselsstraff, bvtj som «truet» meg med å ta fra meg barna om jeg lot barna ha kontakt med ham, traumatiserte barn (de er store nå, men sliter enda). Etter mange år, utallige rettssaker som han alle tapte var det så deilig da han endelig lot oss være i fred. Det var himmelsk! Og så fikk jeg vite at han fikk ett nytt barn. Da fikk jeg angst igjen, men jeg måtte la det ligge, klarte ikke gjøre noe med det selvom dette barnet var i tankene mine hele tiden. Bvtj hadde for lengst avsluttet saken med oss ettersom far ikke lengre var i bildet. Jeg var livredd for å blande meg fordi jeg visste at det var en reell fare for grov hevn. Til slutt, etter 1,5 år meldte jeg likevel anonymt til bvtj. Jeg ringte å sa jeg visste om en mann som hadde sonet en lengre straff for grov familievold og hadde et rulleblad fullt med andre voldshendelser nå hadde stiftet ny familie. Jeg ringte også politiet (ikke anonymt) og fikk komme på en time hos de der jeg forklarte min bekymring for den nye samboeren. Politiet sa de skulle prate med henne uten at mannen fikk vite noe, veldig diskret, og uten at mitt navn ble nevnt. Jeg leverte altså ingen anmeldelse til politiet, kun en slags bekymring. hva politiet og bvtj gjorde, vet jeg ikke, men jeg følte jeg gjorde mitt. Det nye barnet var da ca 2 år, og jeg håper virkelig barnet og moren kom seg unna. Anonymkode: e7271...936 Dette var veldig pussig.. Så lik historie.. Jeg hadde en egen kontaktperson i politiet som tok alle avhør og var den som fikk han i varetekt, sørget for besøksforbud, ga meg voldsalarm, plasserte oss på krisesenter og fikk saken inn for retten den siste gangen. Mulig jeg kan kontakte henne. Be om råd. Jeg tør i hvertfall ikke melde bekymring til BV med navn. I teorien kan moren benekte at denne fyren er far også.. Anonymkode: 3eaaa...eb4 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #16 Skrevet 4. august 2022 fru Alving skrev (3 minutter siden): Og på tross av dette fikk du et barn til med mannen? Du er nødt til å melde fra om dette på et slags vis, ring barnevernet og ta en samtale med dem. Mannen har ikke forandret seg og han skal ikke være rundt barn. Uten noe støtte rundt, og ikke turte jeg å sladre på han.. Så ja. Prøvde å be foreldrene hans ta fatt sønnen sin, men de tok siden hans så klart. Anonymkode: 3eaaa...eb4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #17 Skrevet 4. august 2022 Han truet med å voldta sin egen datter? 😲 Pluss mye annet horribelt... Og denne mannen lar du få gå i fred rundt sine nye barn? Du kan melde anonymt. Og du bør gjøre det. Du kan umulig være den eneste som vet om at han er far til barna deres. De har da venner og familie, og hver eneste en av de kan være en potensiell melder. Skulle han anklage deg får du bare si at "det hadde jeg aldri våget å melde fra om!" og late som du er dritredd bare ved tanken. Anonymkode: e9fa0...073 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #18 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Derfor jeg lufter det for folk utenfra, for mulig jeg ikke ser det fra rett vinkel herfra. Er jo en grunn til at jeg har denne klumpen i magen.. Anonymkode: 3eaaa...eb4 Jeg vet ikke om jeg hadde klart å utsette mine egne barn for fare for å redde noen totalt ukjente barn. Det bør selvsagt meldes i fra, men... er du villig til å risikere dine egne barn for å gjøre det "riktige"...? Hva om han skjønner at det er du som har meldt ham, blir forbannet og vil ha hevn? Anonymkode: bce0d...fa6 1 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #19 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg vet ikke om jeg hadde klart å utsette mine egne barn for fare for å redde noen totalt ukjente barn. Det bør selvsagt meldes i fra, men... er du villig til å risikere dine egne barn for å gjøre det "riktige"...? Hva om han skjønner at det er du som har meldt ham, blir forbannet og vil ha hevn? Anonymkode: bce0d...fa6 Blir feil uansett dette Det er ukjente barn. Alikevel er det søsken av barna mine, som jeg håper de på sikt vil få et forhold til. Ene barnet her er nå myndig og sa selv at dette burde hun ringe barnevernet for. Er forskjellige kommuner. Så de vet neppe om historikken hans i forhold til barna han har her. Anonymkode: 3eaaa...eb4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #20 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette var veldig pussig.. Så lik historie.. Jeg hadde en egen kontaktperson i politiet som tok alle avhør og var den som fikk han i varetekt, sørget for besøksforbud, ga meg voldsalarm, plasserte oss på krisesenter og fikk saken inn for retten den siste gangen. Mulig jeg kan kontakte henne. Be om råd. Jeg tør i hvertfall ikke melde bekymring til BV med navn. I teorien kan moren benekte at denne fyren er far også.. Anonymkode: 3eaaa...eb4 Jeg tror dessverre deg er mange som oss der ute. Jeg flyttet også fra min ex flere ganger, men tok han alltid tilbake fordi det var verre/farligere å være uten ham. Han kidnappet barna, truet med å drepe dem, brøt seg inn hos oss, knuste møblene mine osv. jeg skjønner deg godt. Folk kan lure på hvorfor man fikk fler barn, hvorfor man ikke dro, men bare de som har vært gjennom et slikt forhold vet at å dra kan føre til døden for både en selv og barna. selv fikk jeg flere barn med denne mannen. Jeg brukte prevensjon, men prevensjonen fungerer dårlig når man har det så dårlig at man er i hormonell ubalanse, kaster opp, selv er psykisk ustabil (angst, PTSD) pga volden man lever i. Og nei, jeg kunne ikke bare ta abort, det lot han meg ikke gjøre, og jeg vet heller ikke om jeg hadde klart det. jeg ønsker deg masse lykke til med en viktig avgjørelse, og sender deg masse lykkeønskninger for livet videre. Du er sterk som kom deg ut av det! Anonymkode: e7271...936 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå