Gå til innhold

Gode mennesker som er utro.


Fremmed fugl

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Alle som har vært eller er utro har en mørk og usunn egosentrert narsissisme i en eller annen grad. 

De kan fortsatt fremstå som gode mennesker, men det vil alltid være en risiko for at vedkommende lett kan svike deg som venn eller partner for egen vinning ved en senere anledning. 

Så hvor godt mennesker er man da, egentlig? 

Anonymkode: f6e8c...184

Enig.

Når en person er utro mot sin nærmeste - ektefelle, samboer,kjæreste - og lekende lett ser partner rett i øynene og later som ingenting, gjerne har sex med partner også etter utroskapen - med alt av risiko for sykdommer det legger på den bedratte parten - så er man virkelig ikke et godt eller et bra menneske på noen som helst måte.

Man kan jo også tenke seg hva slags samvittighet,empati og ærlighet en slik person reelt sett har ovenfor mer perifere mennesker - venner, bekjente, kollegaer - når man ser hva han/henne er i stand til å utsette sine nærmeste for.

Jeg vil si man kan være et godt menneske selv om man er utro så sant man ved første anledning da gir partneren sin beskjed om hva man har gjort. Da er man ærlig, man utsetter ikke den andre for sykdommer, og ikke minst så har man nok respekt for den andre til at man lar han/henne velge om dette er et forhold de ønsker å være i. Det bør være et minstekrav som den utro parten bør oppfylle hvis han/henne er noe annet enn ren søppel av et menneske.

 

 

 

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min exkjæreste innrømte i sommer at han var utro for 14 måneder siden, da jeg var bortreist noen måneder.

Han turde ikke fortelle det til meg tidligere, fordi han var redd jeg kom til å gå fra han.

Da jeg oppdaget utroskapen mellom han og naboen vår via sex meldinger på messenger, la han seg fullstendig paddeflat og oppfører seg nå som min slave, som selvfølgelig ikke er riktig.

Han sier han var et grusomt menneske som hadde fylleknull med naboen vår.

Han skjemmes over sin mangel på impulskontroll og forstår ikke hvorfor han gjorde det, fordi det var jo meg han ville være med og hadde ingen følelser for naboen vår.

Forholdet vårt er ødelagt og følelsene mine for han har rast fra 100-20%.

Han tenker på hva han har gjort daglig, og ekstremt skuffet over seg selv.

Han har sluttet å drikke pga dette, og sier at han mente selv han var et godt menneske før utroskapen, men mener nå at han er et elendig menneske som har gjort en grusom jævlig ting mot den han var glad i.

Anonymkode: 15f12...e6b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele utro-problemstillingen er laget til noe mye større enn det er. Googler du utroskap får du opp:

Tallene varierer, men anslagvis kan så mange som 60 prosent av alle menn og 45 prosent av alle kvinner har vært utro

Det er dermed slik at i stedet for å bli sjokkerte og ødelagte, så burde de som er utsatt for utroskap bli lei seg, men ikke overrasket. Det er altså en helt vanlig menneskelig handling å være utro. Fakta viser det, og det er dermed ingen grunn til at folk nærmest skal få PTSD for det. Slapp av, de aller fleste av oss opplever utroskap i løpet av livet, hadde folk holdt seg til det faktum, så hadde de ikke blitt så nedenfor heller. Merkelig at ikke voksne folk kan være forberedt på et av livets realiteter. 

Anonymkode: f3619...69c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Min exkjæreste innrømte i sommer at han var utro for 14 måneder siden, da jeg var bortreist noen måneder.

Han turde ikke fortelle det til meg tidligere, fordi han var redd jeg kom til å gå fra han.

Da jeg oppdaget utroskapen mellom han og naboen vår via sex meldinger på messenger, la han seg fullstendig paddeflat og oppfører seg nå som min slave, som selvfølgelig ikke er riktig.

Han sier han var et grusomt menneske som hadde fylleknull med naboen vår.

Han skjemmes over sin mangel på impulskontroll og forstår ikke hvorfor han gjorde det, fordi det var jo meg han ville være med og hadde ingen følelser for naboen vår.

Forholdet vårt er ødelagt og følelsene mine for han har rast fra 100-20%.

Han tenker på hva han har gjort daglig, og ekstremt skuffet over seg selv.

Han har sluttet å drikke pga dette, og sier at han mente selv han var et godt menneske før utroskapen, men mener nå at han er et elendig menneske som har gjort en grusom jævlig ting mot den han var glad i.

Anonymkode: 15f12...e6b

En fortelling rett inn i kjernen til tråden.

- Impulskontroll

- Fylleknull

Jeg har kanskje dårlig fantasi, men skjønner ikke hvordan kjæresten helt plutselig og uventet hadde sex med naboen etter et par øl. Satt han hjemme med litt promille da hun dukket opp naken hos han, og det ble dårlig med impulskontroll.

Må ha vært en vei til fylleknullet. Det jeg tenker at de fleste av oss, bør være mer bevist på de ulike trinnene i en slik vei.

Vil tro at kjæresten din gikk inn på den veien med noe som dette i tankene:

"Det er ikke en farlig vei, vi er bare gode naboer, og jeg har ikke noen tanker på å være utro."

Istedenfor å stanse opp, og tenke:

"Jeg vil ikke ende opp som en som er utro, er det jeg nå gjør lurt?"

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Min exkjæreste innrømte i sommer at han var utro for 14 måneder siden, da jeg var bortreist noen måneder.

Han turde ikke fortelle det til meg tidligere, fordi han var redd jeg kom til å gå fra han.

Da jeg oppdaget utroskapen mellom han og naboen vår via sex meldinger på messenger, la han seg fullstendig paddeflat og oppfører seg nå som min slave, som selvfølgelig ikke er riktig.

Han sier han var et grusomt menneske som hadde fylleknull med naboen vår.

Han skjemmes over sin mangel på impulskontroll og forstår ikke hvorfor han gjorde det, fordi det var jo meg han ville være med og hadde ingen følelser for naboen vår.

Forholdet vårt er ødelagt og følelsene mine for han har rast fra 100-20%.

Han tenker på hva han har gjort daglig, og ekstremt skuffet over seg selv.

Han har sluttet å drikke pga dette, og sier at han mente selv han var et godt menneske før utroskapen, men mener nå at han er et elendig menneske som har gjort en grusom jævlig ting mot den han var glad i.

Anonymkode: 15f12...e6b

Det er bra han har slutta å drikke.

Ellers handler vel denne elendighetstenkinga ikke om hva du har bruk for - du må si rett ut til ham hva du faktisk trenger at han gjør/ikke gjør nå. 

Anonymkode: 2b6b3...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, avsporinger og samtlige svar til dette.

- Matas, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...